alanya Tyrkiet
Fra : Ole Jakobsen

Dato : 04-12-04 17:38

Hej Alle

Da vi skal to til Alanya i Tyrkiet til maj med Barvo Tours ville jeg lige
hører om der var nogen der havde erfarring med bla Alanya by som rejsemål og
Bravo Tours som rejsearangør.

Hilsen Ole

Fra : Ole

Dato : 05-12-04 01:42

"Ole Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hører om der var nogen der havde erfarring med bla Alanya by som rejsemål

Hej

Jeg har ikke selv været der, men alt efter hvad jeg har hørt fra folk jeg
kender, som har været der, er det en typisk turistby med, hvad der dertil
hører, som eksempelvis sælgere, der prøver at prakke en alt muligt på, som
man ikke nødvendigvis er interesseret. Her vil det normalt være vigtigt at
handle om prisen, såfremt man er interesseret i varen.

Ole

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 05-12-04 14:25

Takker for svaret.
håber der kommer mere

Fra : KS

Dato : 05-12-04 15:10

> [...]
> hører om der var nogen der havde erfarring med bla Alanya by som rejsemål

Alanya er lidt 'turistet' men ellers en spændende lokalitet med gode
hoteller, en dejlig strand, hyggelige spisesteder og meget flinke lokale
folk. - Jo, de vil handle, men jeg tror, at de har lært at være mindre
påtrængende.

Bravo Tours?
Vi har rejst med dem en del gange og er særdeles tilfredse. Deres guider er
(heldigvis) ikke så 'tjekket' som andre selskabers, men de er dejlige unge
mennesker med begge ben på jorden, nogle der virkelig er deres opgave
voksen.

//Knud

Fra : Anita

Dato : 05-12-04 15:26

Ole Jakobsen wrote:
> Hej Alle
>
> Da vi skal to til Alanya i Tyrkiet til maj med Barvo Tours ville jeg
> lige hører om der var nogen der havde erfarring med bla Alanya by som
> rejsemål og Bravo Tours som rejsearangør.

Jeg har været i både Antalya og Alanya på hhv. studietur og charterferie.

Alanya er badeferie og turistby - men med masser af muligheder for at tage
på oplevelsesrige ture. Køb dog oplevelserne dernede og ikke gennem
rejseselskabet - selvom de altid fraråder jer det. Det er langt billigere
dernede (ca. halv pris, da jeg var der). Stol dog ikke 100% på hvad de
lokale lover. Eksempelvis blev vi lovet dansktalende guide på en af turene -
hvilket endte med en engelsktalende. Men det var helt fint for os.

Der er masser at se på, gode ture at gå og fine badesteder. Jeg havde en god
ferie der og kunne fint have brugt 2 uger i stedet for 1.

Man skal dog lige vænne sig til de påtrængende sælgere langs hovedgaden. De
står især foran restauranter og skal lokke folk fra gaden ind og spise. Men
man lærer hurtigt at gå andre veje, for at undgå disse.

Venligst Anita

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 06-12-04 11:18

Tusinde tak for alle de fine ord.

Fra : Anja Nielsen

Dato : 06-12-04 21:52

Hej Ole.
Første gang jeg var i Alanya var netop med Bravotours, og det er den bedste
tur, jeg har haft dertil. Specielt i Alanya ved jeg, at Bravotours er en tak
bedre end de øvrige rejseselskaber. Jeg har siden været der med Tyrkiet
Eksperten og Tjæreborg flere gange, men det er slet ikke det samme. Jeg
kander flere, som ikke har et godt indtryk af Alanya, og der tror jeg, at
rejseselskabet kan spille en stor rolle. Jeg er normalt ikke typen, der har
brug for en guide eller køber udflugter gennem et rejseselskab, da jeg
normalt synes, at jeg kan få samme oplevelse til en fjerdedel af prisen ved
at kontakte de lokale, men med Bravotours gjorde jeg et par undtagelser,
hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt. Hvis I ikke har været i Alanya før,
vil jeg klart anbefale jer at tage til velkomstmøde og efterfølgende på
byrundtur.
Skriv endelig hvis der er noget, I gerne vil vide.
Mvh. og god tur
Anja

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 08-12-04 13:08

Tak for det Anja

Jeg har hørt at der skule være mange myg, er det noget der passer vi skal
rejse sidst i maj månede.?

Hilsen ole

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 11-12-04 12:34

Jeg har været i Alanya mange gange. Bystyret er blevet ret skrap overfor se
aggressive sælgere i basaren. Deres butik lukkes simpelthen i en måned hvis
borgmesteren synes de er for aggressive, så det er blevet meget bedre med
det. En dejlig by, et dejligt område og dejlige mennesker, tag bare derned,
og nyd jeres ferie. Myg, de er der da sommetider, men ikke så slem, de
bekæmpes meget.

--
Med venlig hilsen Peter