Europa rundt på suzuki gs500e
Fra : Martin Simonsen

Dato : 18-05-01 20:11

Hej jeg vil lige høre om der er nogen her der har erfaring med lange ture på
en suzuki gs500e, da jeg selv står og skal køre Europa rundt på en (ca. 6000
km).

Holder den til de lange ture ved høj fart, og hvad går oftest i stykker på
sådan en.

Hilsen Martin
Suzuki gs500e

Fra : Henry

Dato : 18-05-01 20:31

> [...]

> km).

> Holder den til de lange ture ved høj fart, og hvad går oftest i stykker på
Høj fart = ???

Hvorfor skulle den dog ikke kunne holde? Hvis den er iorden og du ellers
behandler den ordentligt, så holder den uden problemer.

Jeg fulgtes med en veninde på en GS500 for to år siden fra dk til midt
Spanien (Madrid) ned gennem Tyskland, Frankrig og Andora, hun havde en givi
styrkåbe samt en 45L givitopbox og en bunke på passagerpladsen med telt
o.lign. No Problem - eneste "problem" var at efter at have ligget i min
slipvind 2000km så ville hun gerne selv fører an, det kostede noget på
benzin økonomien der dalede fra 25-30 km/l til 20 - 25km/l (heldigvis har I
jo en reservetank).

Machhastighed på autostradaen 150-160km/t hvilket vi fandt passende.

mvh
Henry

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-05-01 17:44

Hejsa,

> [...]
> jo en reservetank).
> Machhastighed på autostradaen 150-160km/t hvilket vi fandt passende.

En GS500 som kører 20-25km/l ved 150-160km/t ????? Det vil jeg godtnok gerne
se..

Hygge
JJ - der undrer sig over den benzinøkonomi..

Fra : Henry

Dato : 19-05-01 18:39

> En GS500 som kører 20-25km/l ved 150-160km/t ????? Det vil jeg godtnok
gerne
> se..

Det må du da gerne, jeg ved det passer, det er nemligt ganske let at regne
ud km / forbrugte liter jeg håber ikke du antyder at jeg regner dårligt
eller lyver

mvh
Henry.

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-05-01 22:11

Hejsa,

> Det må du da gerne, jeg ved det passer, det er nemligt ganske let at regne
> ud km / forbrugte liter jeg håber ikke du antyder at jeg regner
dårligt
> eller lyver

Synes bare det lyder ret ufatteligt, jeg kender ikke nogen med en gs500 der
har gået så langt på literen.. Men, ok..

Hygge
JJ

Fra : Thomas

Dato : 20-05-01 08:43

> Synes bare det lyder ret ufatteligt, jeg kender ikke nogen med en gs500
der
> har gået så langt på literen.. Men, ok..

Min kørte 22 km/ltr på den sidste optankning, og det var ved bykørsel..
massere af starten op og bremsen ned for trafik og lysreguleringer plus
sving. Vil tro det koster lige så meget i benzin som den høje luftmodstand
ved konstante 160 km/t
Det ser altså ikke _helt_ umuligt ud.

Fra : Pein

Dato : 20-05-01 19:33

Thomas skrev ...

> [...]
>massere af starten op og bremsen ned for trafik og lysreguleringer plus
>sving. Vil tro det koster lige så meget i benzin som den høje

Min erfaring er, at man kører noget længere på literen ved bykørsel end
ved pæn fart på motorvej, uanset at man ved bykørsel starter frisk for
grønt og holder ved utallige lyskryds.

For mig er der intet der æder så meget benzin som høj fart på motorvej,
bortset fra decideret ræs.

Erfaringen bygger på ca. 240.000 km. fordelt på Honda CX650E, Yamaha XJ900
og Honda TransAlp, alle købt fra ny.

Mvh. Pein

Fra : Morten Dybdal

Dato : 20-05-01 23:15

Pein wrote:

> Min erfaring er, at man kører noget længere på literen ved bykørsel end
> ved pæn fart på motorvej, uanset at man ved bykørsel starter frisk for
> grønt og holder ved utallige lyskryds.

Min erfaring, er fra en totakter og her er det omvendt. Min går 18 km/l ved
bykørsel, og 28 km/l med fuld gas!

--
Morten Dybdal

Fra : Henry

Dato : 21-05-01 07:59

> Erfaringen bygger på ca. 240.000 km. fordelt på Honda CX650E, Yamaha XJ900
> og Honda TransAlp, alle købt fra ny.

Så har du jo nok ret

Nå ja forresten, når jeg fyldte benzin på min viffer, så fyldte MC'sisteren
ca. det halve antal liter på, vifferen gik mellem 13 og 16 km/l..... det er
jo ik' så ringe endda vel

Det var totalt uden betydning for vifferen om den lå forest eller bagerst,
den havde samme forbrug, derimod var der stor forskel for GS'eren.

mvh
Henry (med erfaringer fra 5000km i følgeskab med en GS500e på Tyske, Franske
og Spanske veje)

Fra : Pein

Dato : 21-05-01 08:44

"Henry" wrote

> Så har du jo nok ret

Delvist.
Jeg lavede en lille regnefejl, det er faktisk "kun" 210.000 km.

XJ900'eren gik længst på en touring tur i Norge, med 2 personer og fuld
oppakning op og ned af de snoede veje. Overraskende.
Motorvejskørsel gik fint ved 120-130, men ved ca. 150+ på motorvej slugte
den mærkbart mere benz, og bykørselforbruget var hverken højt eller lavt.

CX'eren brugte mærkbart mere benz allerede ved 140 på motorvej, og havde det
bedst ved 90. Bykørsel lå det lidt tungt med, men alligevel klart bedre end
motorvejskørsel.
Igen var benzinøkonomi-rekorden i bjergene (Schweiz).

TransAlp'ens forbrug afhænger nærmest direkte af hastigheden. Nogle kvikke
(så kvikke som de nu bliver på en TA) accellerationer koster ikke meget
benz, men lidt hastighed på motorvejen og det siger slurp. Kører længst ved
bykørsel eller stille og rolig touring.
Dæksliddet følger forresten benzinøkonomien ved rimelig normal kørsel (for
mig).

2-taktere har jeg aldrig kørt særligt meget gadekørsel med. Aner ikke en
ski' om deres forbrug.

/Pein

Fra : Christian Knudsen

Dato : 18-05-01 20:44

> Hej jeg vil lige høre om der er nogen her der har erfaring med lange ture

> en suzuki gs500e, da jeg selv står og skal køre Europa rundt på en (ca.
6000
> km).

Hold od endelig opdateret om udfaldet. Jeg er personligt selv interesseret i
udfaldet, da jeg selv har overvejt en mindre tur (2000km).

Christian
GS500

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-05-01 22:01

"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9e3ttg$2r5l$1@news.cybercity.dk...

> Hold od endelig opdateret om udfaldet. Jeg er personligt selv interesseret
> udfaldet, da jeg selv har overvejt en mindre tur (2000km).

Det er absolut ikke noget problem, jeg har kørt i Polen, Tyskland, Tjekkiet,
Slovakiet, Østrig, Ungarn, Slovenien og Italien på GS500. March hastighed op
til 160, og absolut ingen problemer (med mig og kæresten og to tasker,
topbox og telt og soveposer - kvinder KAN bare ikke begrænse sig).

Tag trygt af sted, den holder lige så godt som alle andre.

Rittig

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-05-01 14:08

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev
(med mig og kæresten og to tasker,
> topbox og telt og soveposer - kvinder KAN bare ikke begrænse sig).

Sæt hende op på en mc med mono-sæde - så lærer man det

--
Susanne

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-05-01 17:46

Hejsa Susanne,

> Sæt hende op på en mc med mono-sæde - så lærer man det

LOL... Det skal man hører fra en pige med en lille fed ræser.. Nicey
kommentar.. Sådan en kæreste må jeg have

JJ - der ynder at låne bagsædet ud til små lækre piger

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-05-01 23:29

"Johnny Jensen" <johnny@kampsax.dtu.dk> skrev
Det skal man hører fra en pige med en lille fed ræser.. Nicey
> kommentar.. Sådan en kæreste må jeg have

Hvorfor efterlyste du egentligt aldrig hende blondinen på en gixxer400
her i d.f.m?

--
Susanne

Fra : Johnny Jensen

Dato : 20-05-01 19:09

Hej "Sus"

> Det skal man hører fra en pige med en lille fed ræser.. Nicey
> Hvorfor efterlyste du egentligt aldrig hende blondinen på en gixxer400
> her i d.f.m?

Godt spørgsmål.. Jeg var vist ikke på d.f.m på det tidspunkt (honestly), og
kan ikke rigtig finde ud af om jeg har tid til at læse lle de nyhedsgrupper.
Men, istedet for at jeg skal søge kan du jo bare melde dig frivilligt

Hygge
JJ

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-05-01 21:53

"Johnny Jensen" <johnny@kampsax.dtu.dk> skrev
> Men, istedet for at jeg skal søge kan du jo bare melde dig frivilligt

Hmm....jeg synes liiige, det her har taget en drejning, jeg ikke bryder
mig om

--
Susanne

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-01 18:11

Susanne Lund Pedersen wrote:

> Hmm....jeg synes liiige, det her har taget en drejning, jeg ikke bryder
> mig om

Hvad er det nu Armand siger?.... "DFM Strikes Again!!!"

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 22-05-01 19:11

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev
> Hvad er det nu Armand siger?.... "DFM Strikes Again!!!"

Eller også er det bare PMC

--
Susanne

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-01 19:23

Susanne Lund Pedersen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev
>
> Eller også er det bare PMC

Nåøhh, okay

Fra : Armand

Dato : 23-05-01 22:42

Susanne Lund Pedersen <susanne@groenjord.dk> skrev i en
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev

> Eller også er det bare PMC

Måske nærmere PMS!

--
Armand.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 24-05-01 10:42

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev >
> Måske nærmere PMS!

Lider mænd da af den slags?

--
Susanne

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 12:41

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev >
>
> Lider mænd da af den slags?

(fart-) Præventiv Motorcykel Stilstand?
Jup! Mange af dem med en betinget fartdom

--
Armand.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-05-01 14:14

> [...]
> topbox og telt og soveposer - kvinder KAN bare ikke begrænse sig).
>
> Tag trygt af sted, den holder lige så godt som alle andre.

Hvad hvis den er droslet. Det er min desværre. Vil det være et problem????

Christian
Droslet GS500

Fra : Henry

Dato : 19-05-01 15:23

> Hvad hvis den er droslet. Det er min desværre. Vil det være et problem????

Så kør lidt langsomere, det er jo ikke uden grund at den skal være drosslet

mvh
Henry

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 00:29

> Hvad hvis den er droslet. Det er min desværre. Vil det være et problem????

Efter min bedste overbevisning - Ja!

En GS500 er droslet ved at gøre benzin/luft blandingen tyndere, så den kører
meget magert sådan én. Dette er et problem ved manglende køling, som vil
slide hårdt på maskinen - i værste tilfælde sætter et af stemplerne sig, og
du kører ikke videre. Det bliver lidt mindre et problem ved højere
hastighed, hvor der er bedre køling (måske 100 km/t), men på et tidspunkt er
kølingen ikke god nok til at ophæve den større varmeudvikling. Jeg er sikker
på at 160 km/t er over den grænse.

Mvh
Steen
(som synes at drosling ved at køre motoren magere, er et meget undervurderet
problem - det kan resultere i stor motorskade)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 07:37

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
problem????

> En GS500 er droslet ved at gøre benzin/luft blandingen tyndere, så den
kører
> meget magert sådan én.

Nu er det jo et meget lille problem at tjekke om den går for magert ved lige
at tjekke tændrørenes farve. Er de ok, så har du ikke større risiko en alle
os andre, og kan roligt tage afsted - hvis den faktisk går for magert, så må
du få den dyset om inden ferien, og det ville jo under alle omstændigheder
være en god ide, ferie eller no ferie.

Rittig

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 10:18

> [...]
lige
> at tjekke tændrørenes farve. Er de ok, så har du ikke større risiko en

Absolut en god ide.

> hvis den faktisk går for magert, så må
> du få den dyset om inden ferien, og det ville jo under alle omstændigheder
> være en god ide, ferie eller no ferie.

Det er jo så bare lige det at man ikke må skifte dyserne til større i en
droslet model.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-01 11:54

Steen S. Schmidt wrote:

> Det er jo så bare lige det at man ikke må skifte dyserne til større i en
> droslet model.

Det er da vel forhåbentlig løgn! =

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 24-05-01 21:27

> Det er da vel forhåbentlig løgn! =

Hvis droslingen bla. består i mindre dyser, så må man jo ikke sætte større
i. Intet der har med motoren (gearingen?) at gøre, må modificeres på en
droslet maskine.

Mvh
Steen

Fra : Henry

Dato : 24-05-01 22:09

> Hvis droslingen bla. består i mindre dyser, så må man jo ikke sætte større
> i. Intet der har med motoren (gearingen?) at gøre, må modificeres på en
> droslet maskine.

Har lige været forbi Sand Jensen, på værkstedet, hvor jeg spurgte hvad
droslingen bestod af på en GS500e... Det består både af karburatorspjæld,
fjedre _OG_ hoveddyser, det var I hvert fald de dele der lå i det (møg)kit
han viste mig. ØV.

Der må selvfølgelig ikke pilles ved det når en MC er drosslet til lille
kort.

mvh
Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-01 22:59

Henry wrote:

> [...]
> han viste mig. ØV.
>
> Der må selvfølgelig ikke pilles ved det når en MC er drosslet til lille

Men den slags er jo bagateller, så jeg tror næppe at man løber den store
risiko ved at man prøver at undgå at smadre sin motor. Mon ikke
hoveddyserne bare er for at køberen ikke skal til at selv bøvle med at
montere passende dyser? Det kunne jo være...

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 00:19

> [...]
> hoveddyserne bare er for at køberen ikke skal til at selv bøvle med at
> montere passende dyser? Det kunne jo være...

Nej, det tror jeg bestemt ikke. Kittet skal alligevel monteres, og ligesom
modellen standard er monteret med én størrelse dyser, leverer fabrikken
selvfølgelig også det helt rigtige med til droslingskittet. I værste fald
vil forsikringsselskabet ikke udbetale en eventuel erstatning, hvis en
droslet maskine er pillet ved - det modsvarer ulovlig tuning, eller kørsel
på et køretøj man ikke har kort til.

Jeg ville ikke turde.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-05-01 23:33

Steen S. Schmidt wrote:

> Nej, det tror jeg bestemt ikke. Kittet skal alligevel monteres, og ligesom
> modellen standard er monteret med én størrelse dyser, leverer fabrikken
> selvfølgelig også det helt rigtige med til droslingskittet.

Hvorfor er der så så mange der har erfaret at de droslede modeller ofte
kører med en alt for mager blanding?

>I værste fald
> vil forsikringsselskabet ikke udbetale en eventuel erstatning, hvis en
> droslet maskine er pillet ved - det modsvarer ulovlig tuning, eller kørsel
> på et køretøj man ikke har kort til.

Ja, det skal man _helt_ sikkert have styr på, inden man gør noget.

> Jeg ville ikke turde.

Næ, det ville nok egentlig være dumt at gøre noget uden videre.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 25-05-01 00:43

> Hvorfor er der så så mange der har erfaret at de droslede modeller ofte
> kører med en alt for mager blanding?

Jeg ved det ikke - det virker helt tosset. Det er sikkert fordi det er en
billig måde, der virker nogenlunde ens hver gang. Det er bare utroligt
fabrikanten tør - det er jo et produkt med garanti på. Det kan være det
oftest "bare" går ud over levetiden?

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-05-01 00:02

Steen S. Schmidt wrote:

> Jeg ved det ikke - det virker helt tosset.

Jeps!

> Det er sikkert fordi det er en
> billig måde, der virker nogenlunde ens hver gang. Det er bare utroligt
> fabrikanten tør - det er jo et produkt med garanti på. Det kan være det
> oftest "bare" går ud over levetiden?

Tjaeh, hvem ved. Det er da bare noget lort hvis man ikke engang må dyse den
korrekt :-/ Droslinger er djævelskab!

Fra : Henry

Dato : 25-05-01 10:19

> [...]
> billig måde, der virker nogenlunde ens hver gang. Det er bare utroligt
> fabrikanten tør - det er jo et produkt med garanti på. Det kan være det

Jeg tror ikke de kører mere magert end alle andre "nye maskiner", det er jo
også derfor at der mere end bare hovededyser i et drosslingskit. Fabrikanten
ville helt sikkert ikke producere et sådan kit hvis de ikke følte sig
rimelig sikre på at MC'en "holder" til det.

Jeg ville ikke tøve et sekund med at turde køre sydpå med en drosslet
maskine.

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 20-05-01 10:16

> "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> problem????

> kører
Hmm, det var ellers min overbevisning (ifølge oplysninger fra NG) at
drosslingen belv gjort ved at begrænse spjældåbningen og ikke ved at den
dyset om - hvorfor skulle den gå mere magert ved en begrænset spjældåbning?

> [...]

> du få den dyset om inden ferien, og det ville jo under alle omstændigheder
Ja det er en forholdsvis let operation, men det skulle vel ikke være
nødvendigt hvis ovenstående er korrekt, desuden skal det gøres ved at kører
med "fuld" hane og så afbryde motoren osv. osv osv, jeg bryder mig ikke om
ideen med at en nybegynder (det er ikke for at generere) hvad enten det er
på en motorvej eller ej ligger og eksperimentere med det.

mvh
Henry

Fra : Christian Knudsen

Dato : 21-05-01 13:43

I skal have tak for indlæggene. Jeg tror muligvis jeg vil få den omdyset,
for en sikkerheds skyld. Jeg tror også jeg tager DMC's bronzekursus, og jeg
overvejer pt. en ScottOiler. Det bliver mange penge. Nå ja, så er der også
lige et nyt sidespejl + koblingsgreb....hmmmm
Er en ScottOiler de ca. 800,- værd, hvis jeg ikke regner med at have cyklen
til længere end marts 2003 (der bliver jeg 21)? Vil det hæve brugtværdien
betydeligt, eller vil det være bedre at overføre den til en anden cykel?

Christian
GS500 ('98 med fuldkåbe)

Fra : Henry

Dato : 21-05-01 15:44

> I skal have tak for indlæggene.
Jeg svare selvfølgelig kun for mig selv, velbekommen, det kan være vi ses
dernede, kik efter en sort viffer (VFR800) med en rød GS500e på slæb

<Jeg tror muligvis jeg vil få den omdyset, for en sikkerheds skyld.
Vil det ikke gøre den ulovlig?? Og jeg tror det er unødvendigt (læs spar
pengene) hvis du eller ikke har lavet nogle ændringer, a. la K&N filter,
udstødninger o.lign.

<Jeg tror også jeg tager DMC's bronzekursus.
Ja det kan jeg kun tilslutte mig, brug hellere dine penge på sikkerhed (tøj,
kørerkurser o.lign. way to go)

< overvejer pt. en ScottOiler.
Jeg glæder mig til at se om min er pengene værd til sommer, her hjemme er
det næsten ligegyldigt, der kan en alm. kædespray klare problemet.

<Det bliver mange penge.
Jeps. Men skattefar og told og snyd elsker dig så det er vel alle
pengene værd ik'.

Nå ja, så er der også
> lige et nyt sidespejl + koblingsgreb....hmmmm
Surt, har du allerede tabt den?

> [...]
> betydeligt, eller vil det være bedre at overføre den til en anden cykel?
Ja jeg mener at det nok hæver værdien med 5-6.000 kr.

mvh
Henry

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-05-01 14:57

> cyklen
> Ja jeg mener at det nok hæver værdien med 5-6.000 kr.

Hvad er det ligepræcis en ScottOiler er?? og hvordan kan en "dims" til 800.-
hæve værdien på en mc med 5-6000.- ???

Mvh.
Kim Jørgensen
GS500 E -uden ScottOiler....

Fra : Christian Knudsen

Dato : 22-05-01 15:17

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> brugtværdien
>
> Hvad er det ligepræcis en ScottOiler er?? og hvordan kan en "dims" til
800.-
> hæve værdien på en mc med 5-6000.- ???
>
> Mvh.
> Kim Jørgensen
> GS500 E -uden ScottOiler....
>
> En scottoiler en noget du sætter på din motorcykel, der hele tiden smører
kæden så den hele tiden har det godt. De kloge siger, at det giver kæden den
dobbelte levetid. Se evt mere på Peter Hasselbachs side:
http://www.hasselbalchs.dk/ gå under MC-teknik, og så til Scottoiler, for at
læse mere, og se hvordan den f.eks. kan monteres.

Christian
GS500 (pt også uden scottoiler)

Fra : Henry

Dato : 22-05-01 20:39

> brugtværdien
>
> Hvad er det ligepræcis en ScottOiler er?? og hvordan kan en "dims" til
800.-
> hæve værdien på en mc med 5-6000.- ???

Ja hvad tror du??? Er det mon kun 3-4000,-??

Mvh
Henry

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-05-01 23:26

hvordan kan en "dims" til 800.-

> Ja hvad tror du??? Er det mon kun 3-4000,-??

Jeg skriver fordi jeg ikke har den fjerneste ide om hvor meget man kan regne
med, så det kan godt være at det giver en forøgelse på 5-6k, men for en som
mig lyder det bare som noget der ikke vil forøge prisen hvis man vil sælge
den..
troede kun det var kåbe, udstødning der hævede brugtprisen...

Kim Jørgensen

Fra : Henry

Dato : 23-05-01 13:03

> [...]
> den..
> troede kun det var kåbe, udstødning der hævede brugtprisen...

Okay, Kim det ser ud til at du ikke helt fangede den (det kan jo
selvfølgelig også være at du nu har vendt den... men), det forøger ikke
værdien en skid, det er et komfort spørgsmål og et spørgsmål om at din kæde
holder flere km, at der sidder en scottoiler på MC'en vil næppe være noget
du skal spekulere i som værdiforøgelse. Det er med andre ord en dårlig
investering isoleret set. Men set sammen med øvrig god pleje af MC'en kan
der være en mindre gevinst da en køber i såfald måske ikke skal skifte kæden
og derfor ikke kan forlange afslag pga. det.
Ny kåbe = bedre brugtpris
Ny udstødning = tvivlsom men måske lidt bedre brugtpris afhænger meget af
køber.
Ny scottoiler = how cares, det er en ting til 800 kroner. Hvad ville du selv
betale for sådan en 2-3år gammel ting?

Nop, køb den hvis du ikke gider rode med kædespray for hver 500-1000km og
hvis du gerne vil have din kæde holder længere.

Ta den eventuelt med til nye MC til den tid, hvis du gider skrue den af
igen.

mvh
Henry (med en scottolier på vifferen)

Fra : Armand

Dato : 20-05-01 23:53

> Hvad hvis den er droslet. Det er min desværre. Vil det være et
> problem????

Tjaeh :-/

Hvis du holder dig til landevejene er den ihvertfald ikke for svag.
I tilgift får du dig en så meget skønnere tur med masser af sving og små
hyggelige landsbyer, samt strækninger der løber langs landskabskontourer
á floder eller skovkanter !

I Tyskland er der endvidere mange landevejs-stræk med 120 km's
fart"begrænsning"!

--
Armand.