Svar til ADC ang. reklameindlæg
Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-12-04 15:49

"ADC" <glidetek@hotmail.com> wrote in message
news:1ee9f2ac.0412040354.41dbea33@posting.google.com...
> Som ny deltager i denne gruppe, undre det mig at flere læsere næsten
> overfalder skribenter der kommer med et aktuelt link vi alle har
> fordel af. "Skjult" reklame! buldres der. "Vi ønsker ingen
> kommercielle indlæg".
>
> Hvor er grænser og hvor i består forskellen når der f.eks kan
> annonceres DIR kurser uden de samme personer "hyler" op. Jeg mener
> ikke DIR kurser er gratis tilbud. Hvorfor kan henvisninger til
> danske
> dykkerskoler og dykkercentre ikke accepteres?

Det kommer helt an på sammenhængen.

Hvis et kommercielt center annoncerer et foredrag for alle,
så er det ok, ligesom en invitation til en gratis introaften
i dykkerkluben, uanset om det er i forbindelse med et
kursus, DIR, CMAS, PADI eller andet

Når indlægget alene er reklame, så er det ikke velkomment,
uanset om det er en stor spansk dykkerkæde eller en lille
dansk enmands lygtefabrikation. (selvom det nok er nemmere
at "overse" den sidste)

Det bedste man kan gøre med et indlæg, som man finder
anstødeligt, er at sende en klagemail til x-complaints-to adressen.
Undlad at svare eller kommentere på indlægget, det giver
det kun yderligere uønsket eksponering.

> Måske er det bare personlig interesser der konflikter!
Næppe, hvis der var det, så ville vedkommene blive flamet til helvede.

Søren Arnvig

Fra : Søren Reinke

Dato : 04-12-04 16:04

> Når indlægget alene er reklame, så er det ikke velkomment,
> uanset om det er en stor spansk dykkerkæde eller en lille
> dansk enmands lygtefabrikation. (selvom det nok er nemmere
> at "overse" den sidste)

Din sidste kommentar gør jo at hele dit indlæg falder helt til jorden.

Enten er reklame ok, eller også er det ikke. Og så er det irelevant om
det er et stort eller et lille firma.

/Søren