Skodsurfing?
Fra : Finn Poulsen

Dato : 04-12-04 15:34

Hej
Jeg skulle ind på flere sider i dag http://www.parkering.dk/,
http://www.autoatlas.dk/ og andre. Umiddelbart loadede siderne, men
søgefunktioner osv dur ikke (div. java fejlmeddelser). Jeg prøvede både
i Safari og Firefox, men uden held. (OSX 10.3.6 med alt up-to-date).
Jeg ved godt det er Microsofts skyld, men hvorfor råber Apple ikke op?
Jeg mener mange lande har regler for at sider betalt med offentlige
midler, skal kunne ses af alle.
Kort sagt jeg er træt af at skulle låne min naboes PC.
Er der nogle der har en liste over offentlige sider, der ikke dur' på
Mac?

vh

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 04-12-04 17:07

Finn Poulsen skrev:

> Er der nogle der har en liste over offentlige sider, der ikke dur' på
> Mac?

Der er en fyr fra SSLUG der har en liste der minder lidt om det du leder
efter. Hans oversigt fortæller hvilke offentlige (og udvalgte andre)
websteder der overholder HTML-specifikationen. De websteder der er
korrekt lavede og overholder HTML-specifikationen burde virke med Safari
(der kan selvfølgelig stadig være problemer med JavaScript o.lign.).

/Jacob

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-12-04 17:46

Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> [...]
> korrekt lavede og overholder HTML-specifikationen burde virke med Safari
> (der kan selvfølgelig stadig være problemer med JavaScript o.lign.).

Der er lavet en undersøgelse, der viser at kun 12% af de offentlige
websider overholder W3C's standarder:
<http://www.cedi.dk/visNyhed.asp?artikelID=870>

mvh.
Kaj.