VW Touran TDI
Fra : Thor

Dato : 04-12-04 14:46

Jeg pønser på at købe en VW Touran 2.0 140 HK TDI Diesel med aut gear og
på gule plader

Er der nogen der ved hvad en chiptuning giver/koster?

Hvis jeg kører 3 år + 100000 km i den, hvad mon det så koster at få den
omregistreret til hvide plader?

mvh Thomas Riedel

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-04 15:07

Thor telepaterede følgende til sin PC:
> Er der nogen der ved hvad en chiptuning giver/koster?

20-40 hk. 4-8.000 kr.
Ikke nødvendigvis den dyreste der giver mest.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christensen

Dato : 04-12-04 17:06

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Er der nogen der ved hvad en chiptuning giver/koster?

Skal det være Chip? Hva' med boks?

Tjek evt. http://www.bokstuning.dk/ (find f.eks. en Golf V med samme motor)

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 18:28

> Jeg pønser på at købe en VW Touran 2.0 140 HK TDI Diesel med aut gear og
> på gule plader.

Dejlig vogn - modsat hvad mange synes - synes jeg det er den flotteste bil
af sin slags.
Der er stil over den - der behøves ikke at være underlige moddilleagtige
form for at det er flot.

> Er der nogen der ved hvad en chiptuning giver/koster?

www.wetterauer.de som er en af de mest seriøse chiptunerer i tyskland melder
166 Hk / 390 Nm.
De er kendt for at holde sig til hvad der er forsvarligt både med os og
holdbarhed.

www.bokstuning.dk siger 170 hk.

Men har hørt at 185 hk skulle være muligt med dobbelt bokstuning.

> Hvis jeg kører 3 år + 100000 km i den, hvad mon det så koster at få den
> omregistreret til hvide plader?

Den er svær alt efter udstyr osv. - men et godt gæt ville være >150.000 kr.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : phk

Dato : 04-12-04 19:47

> [...]
> melder
> 166 Hk / 390 Nm.
> De er kendt for at holde sig til hvad der er forsvarligt både med os og

... fordi de skal overholde tysk lovgivning for at kunne leve.

Tyskernes biler holder generelt ikke så længe som danskernes, fordi
tyskernes motorer udlever deres liv på de tyske autobahner. Derfor holder de
tyske biler ikke så længe - og slet ikke hvis man begynder at tune dem.

Wetterauer kan få 140PS ud af min 110ps Golf med 282nM ved 1900 imod 235
standard. Hestene er der ikke så meget at sige til - min har 145. Men mit
drejningsmoment ligger på 389 nM ved 2250 omdrejninger svarende til 125HK .
Noget højere, imo.

Min er tunet hos RH.

Holdbarhed? Det er en fysisk umulighed at udnytte drejningsmomentet hele
tiden i sådan en æske uden at miste kørekortet. Så man kører pænt og holder
sig pænt i højeste gear når man når 60 km/t. Overhalinger i 5. gear er ingen
problem, heller ikke med campingvogn bagefter.

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 05-12-04 14:08

Hej Thomas!

Dem jeg kender som har købt en Touran, har ikke modatget bagsæder osv. til
at konvertere den til en hvidplade bil, da de allerede kommer til dk som
varevogne. Dette er modsat biler som Ford c-max, som bliver ombygget i dk,
hvor sæder hører med, når du køber dem på gule plader.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 16:03

"Søren Nicolaisen" <sni@8-ball.dkNEWS> skrev i en meddelelse
> [...]
> varevogne. Dette er modsat biler som Ford c-max, som bliver ombygget i dk,
> hvor sæder hører med, når du køber dem på gule plader.

Det er så ikke korrekt. Touran kommer ikke til danmark som van's. Men bliver
ombygget i DK.
De fåes end ikke som vans fra fabrikken - så skal man købe en Caddy.
Jeg tror faktisk at de bliver ombygget ved forhandleren, er dog ikke sikker
på at det altid er tilfældet.
Under aller omstændigheder skal han bare gøre opmærksom på at han skal have
sæderne med.
Jeg har set adskillige Touran'er (og sågar kørt i en) med sæderne liggende
bagi - pænt pakket ind i gennemsigtig plastik.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : bme

Dato : 05-12-04 17:35

> Under aller omstændigheder skal han bare gøre opmærksom på at han skal
> have
> sæderne med.

Der er vist noget om at sæderne ikke må købes i forbindelse med handlen, jf.
told og skat. Løsningen er dog at købe sæderne til det første service.

/bo

Fra : Claus Petersen

Dato : 09-12-04 01:18

On Sun, 5 Dec 2004 17:35:05 +0100, "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote:

> [...]
>told og skat. Løsningen er dog at købe sæderne til det første service.

Jeg havde for nogle år siden en Galaxy 2,3 som firmabil på gl.pl.
Da jeg hentede den ved forhandleren lagde sæderne bagi.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk