Hvem er billigst med FI kort ??
Fra : GiWeo

Dato : 04-12-04 14:06

Hejsa

Hvem er billigst med FI kort ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk
www.linkssiden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 14:36

> Hvem er billigst med FI kort ??

Tja'eh, jeg har fået mit FI nummer gratis af Andelskassen og FIK laver jeg
selv i en skøn blanding af Paint og SummaSummarum

/karsten

Fra : KHJ

Dato : 05-12-04 22:34

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> Tja'eh, jeg har fået mit FI nummer gratis af Andelskassen og FIK laver jeg
> selv i en skøn blanding af Paint og SummaSummarum
>
> /karsten

Hvorfor ikke skrive OCR-linien direkte på fakturaen? Lang de fleste
overfører alligeve4l penge via bank og kan gøre det til en kreditorkonto som
på et amlindeligt FI (FIK) kort.

Du kan selv genere checkciffer efter en lille opsætning med formel i et
EXL-regneark. Formlen er ikke nogen hemmelighed og er givet mig direkte af
Post Danmark. Det er imidlertid lidt svært at finde den, der har med sådan
noget at gøre, så jeg e-mailer gerne til interesserede.
KHJ

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 22:55

"KHJ" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Post Danmark. Det er imidlertid lidt svært at finde den, der har med sådan
> noget at gøre, så jeg e-mailer gerne til interesserede.

Det er nu ikke nødvendigt at beregne checkcifferet. Det gør SummaSummarum
for mig.

/karsten

Fra : KHJ

Dato : 06-12-04 09:43

Karsten Madsen wrote:

> Det er nu ikke nødvendigt at beregne checkcifferet. Det gør
> SummaSummarum for mig.
>
> /karsten

Var det ligesom en lille reklame?
KHJ

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 10:12

> Var det ligesom en lille reklame?

Kald det hvad du vil
Det er en konstatering. Jeg har aldrig tænkt på at skulle beregne
checkciffer, selv om jeg - et eller andet sted - har en mappe liggende med
alle krav til et FIK.
Men på den anden side - så reklamerer jeg gerne for SummaSummarum, da det er
et fantastisk produkt til prisen - og nej det er ikke kun fordi jeg
forhandler det.

/karsten

Fra : KHJ

Dato : 06-12-04 12:49

Karsten Madsen wrote:
> [...]
> Men på den anden side - så reklamerer jeg gerne for SummaSummarum, da
> det er et fantastisk produkt til prisen - og nej det er ikke kun

Det sidste er jeg ikke i tvivl om, og i givet fald ville jeg da også vælge
det.

Jeg er blot ikke så avanceret, at jeg har "opgraderet" til SS og klarer mig
faktisk udmærket med, hvad jeg har, der er et vældigt godt DOS-program fra
vist nok 1988 (Div. systemfiler), der kører fejlfrit på DOS 6.22 eller
tidligere versioner på en gammel 486/236 MHz (det er rigeligt til det brug).

Det er jo imidlertid ikke så moderne, at det kan kommunikere med programmer
uden for, med mindre man kan anvende kommaseparerede filer/filafsnit). Det
sidste kan der jo så være andre fordele ved.
KHJ

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-12-04 15:17

> [...]
> vist nok 1988 (Div. systemfiler), der kører fejlfrit på DOS 6.22 eller
> tidligere versioner på en gammel 486/236 MHz (det er rigeligt til det

Det skulle vel ikke være det legendariske program "PC-Plus"?
I så fald bør du passe rigtig godt på din gammel 486/236 MHz. Programmet har
det ikke så godt med disse nymodens PCér, der både kører stærkt og har store
harddiske

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 16:48

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har det ikke så godt med disse nymodens PCér, der både kører stærkt og har

PC plus er jo alle regnskabers moder

Men en 486/236 MHz, den har jeg da aldrig hørt om 233 og 266, har jeg dog

/karsten

Fra : KHJ

Dato : 06-12-04 22:49

Karsten Madsen wrote:
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Nej, det er det nu ikke, selvom jeg kender programmet og også har arbejdet
lidt i det.

> PC plus er jo alle regnskabers moder

Ja og nej.

> Men en 486/236 MHz, den har jeg da aldrig hørt om 233 og 266, har jeg
> dog

Det har jeg heller ikke (tyrkfejl). Det er en 266, men peppet lidt op med en
Kingston-dims.

> /karsten

Jeg passer skam også på den gamle PC. Nu har den ikke været lukket op siden
1997, og den startede i sin tid som en 286 og blev efter en periode som 386
til 486, og der har ikke været plads til mere i kabinettet siden da.

Det er nu meget rart at kunne huske lidt DOS endnu.
KHJ

Fra : KHJ

Dato : 06-12-04 22:36

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> I så fald bør du passe rigtig godt på din gammel 486/236 MHz.
> Programmet har det ikke så godt med disse nymodens PCér, der både

Næh, det er det nu ikke, selv om jeg har set det før og også arbejdet en del
med det. PC+ er på alder med Danmax, som var noget af det første brødrene
Damgaard barslede med. Det er nu heller ikke den, jeg bruger - længere.
KHJ

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-12-04 21:09

On Sun, 5 Dec 2004 22:33:36 +0100, "KHJ" <bito@karby.dk> wrote:

> [...]
>Post Danmark. Det er imidlertid lidt svært at finde den, der har med sådan
>noget at gøre, så jeg e-mailer gerne til interesserede.

Jeg har en gang lavet et lille dos-baseret program (kan sagtens køre i
Windows) som danner en liste med et valgfrit antal numre.

Det kan frit downloades på
http://home1.stofanet.dk/berggreen/download/fibetl10.exe

Mvh
Knud