Vinterkørsel og forsikring.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-12-04 12:29

Hej.

Jeg har skiftet job, til noget der ligger nærmere end mit forrige job.
Derfor er det lidt luksus at have bil nummer to bare for at køre de få
kilometer. Bilen når dårligt nok at blive dugfri på ruderne før jeg er
fremme. Jeg kunne selvfølgelig bare købe en knallert, men det ville da være
lidt sjovere, at have en MC. Så kommer problemet bare med vinterforsikring,
da den jo skal bruges hele året. Hvor meget koster det ekstra for at have
forsikret året rundt? Jeg påtænker en lille brugt cykel i størrelsen max.
400 ccm, til en billig penge, så jeg regner ikke med at skulle have kasko
på den.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : flemsus

Dato : 04-12-04 14:21

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> brugt cykel i størrelsen max. 400 ccm, til en billig penge, så jeg
> regner ikke med at skulle have kasko på den.

Ved Tryg er der kun helårs forsikring mener jeg, så der giver det jo sig
selv.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-12-04 14:54

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> writes:

> Ved Tryg er der kun helårs forsikring mener jeg, så der giver det jo sig
> selv.

Så mener du vist forkert. Jeg har min forsikring hos Tryg (gennem
IDA), og den dækker ikke i december, januar og februar.

Jeg synes dog hellere Ole burde købe sig en cykel og køre på i
vintermånederne ligesom os andre. Så holder den fine motorcykel sig
meget bedre når den ikke bliver udsat for salt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-12-04 19:38

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> writes:

> De er kun ansvarsforsikrede så måske der er noget der?

Nåh, det er det der gør forskellen. Jeg har kaskoforsikring på min.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-12-04 15:44

Det kommer an på hvilket selskab vi snakker om, men det kan ikke være mange
kr. når det kun er ansvar. Hvis jeg husker rigtigt gav jeg omkring
6-700kr/år incl. vinter for min DT175 i TopDK. Jeg bor i billigt postnr.

Nogle selskaber tegner kun helårsforsikringer...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jonas Madsen

Dato : 05-12-04 22:23

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> wrote in message
> [...]
> i størrelsen max. 400 ccm, til en billig penge, så jeg regner ikke med at

Hej Ole

GF-Forsikring har en fornuftig ansvarsforsikring med helårsdækning til
rimelige penge. Jeg er 21 og har min GS500E forsikret hos dem for ca. 2300,-
årligt (9000 Aalborg). Anciennitet er uden betydning.

Hvis du er over 25 eller 30 år og har anciennitet kan du måske finde en
billigere forsikring på en lille maskine, hvis du søger hos andre
selskaber... Også som ny mc'ist, da ancienniteten hos flere selskaber kan
overføres fra bil. Dog må du sikkert betale merpris for vinterdækning, så
jeg tror GF er et fornuftigt bud.

Mvh. Jonas

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-12-04 23:06

"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> billigere forsikring på en lille maskine, hvis du søger hos andre
> selskaber... Også som ny mc'ist, da ancienniteten hos flere selskaber kan

Jeg er over 45, så alderen burde ikke være noget problem. Derimod
anciennitet kan blive værre. Jeg har kun haft MC en kort periode i mine unge
dage. Hvis den kan flyttes med fra bil har jeg mange år der tæller, helt fra
jeg var 18. Jeg får besøg af en kammerat, der er forsikringsmand, så mon
ikke han kan diske op med en god løsning.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-12-04 15:25

"Hvis den kan flyttes med fra bil har jeg mange år der tæller"

Det plejer den at kunne. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet andet....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.