Køb af dykkerudstyr i Egypten
Fra : rasmus ranmar

Dato : 04-12-04 11:18

Hej

Er der nogen af jer der ved om det kan betale sig at købe dykkerudstyr i
Egypten?
Mere specifikt en regulator.

mvh

Rasmus

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 04-12-04 14:48

Det kan det som regel ikke. Egypten har megahøj importtold på udenlandske
varer, så dykkerudstyr er faktisk ofte dyrere end i Danmark.

Mvh.
Roland Lyngvig

Fra : Michael Kristensen

Dato : 04-12-04 16:59

> Er der nogen af jer der ved om det kan betale sig at købe dykkerudstyr i
> Egypten?
> Mere specifikt en regulator.

Da der er 300 % importtold på alle varer, der indføres i Egypten, vil jeg sige nej.

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-12-04 00:00

Michael Kristensen wrote:

> Da der er 300 % importtold på alle varer, der indføres i Egypten, vil
> jeg sige nej.

Jeg ved ikke hvor du har de 300% fra - men det passer i hvert fald ikke. Her
er nogle toldrater:
http://www.ahkmena.com/New_Editorial/Details.asp?News=710

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 13-12-04 19:58

Nogle steder kan man også handle Tax Free for tourists - så kan man få
refunderet en del af afgifterne.

Fra : Henning

Dato : 13-12-04 21:55

On Mon, 13 Dec 2004 19:57:32 +0100, "Michael Ove Jensen"
<michael.ove@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Nogle steder kan man også handle Tax Free for tourists - så kan man få
>refunderet en del af afgifterne.

Ja - mod at du så betaler den danske moms når du kommer hjem... Ikke
fedt, når den danske er væsentlig højere

Henning
hsb@(fjernes)image.dk