Hvilke gamle beach Boys sange havde Brian ~
Fra : retroileendie

Dato : 04-12-04 10:01

Hvilke gamle beach Boys sange havde Brian Wilson som lead singer?

Jeg så udsendelsen i fjerneren om genindspilningen og koncerten med Smile

og fik lyst til at genopfriske hans stemme fra dengang.

Jeg ved godt at han mest sang korstemme, men han må også have sunget solo.

Iøvrigt synes jeg at broderen Carl Wilson var blandt de bedste 5 rocksangere
nogensinde.

Helt oppe i klasse med Lennon - Elvis -Bob Dylan - Niel Young

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 04-12-04 12:06

> Hvilke gamle beach Boys sange havde Brian Wilson som lead singer?

Her nogle eksempler - som også er interessante for andet en Brians stemme!

Fra albummet "Surfer girl":
- Surfer Girl; Hans første ballade
- Surfer moon; Første beach Boys sang med strygere
- In my room; En af de smukkeste han har lavet
- Your summer dream; Jazzet ballade med sofistikerede akkordskift - langt fra surf-musik

Fra albummet "Shut Down Volume 2"
- Don't worry baby; Nogen kalder det hans sødeste sangstemme...
- The warmth of the sun; Skrevet af Brian få timer efter JFK blev skudt (og efter bruddet med sin første kæreste)

Fra albummet "Pet Sounds" (som enhver musikelsker bør eje bare for musikhistoriens skyld)
- You still believe in me; ingen kommentarer.... wauw
- Don't talk; igen... wauw
- Caroline No; .........

Fra albummet "Smiley Smile" (Albummet der efter omstændighederne erstattede længe ventede SMiLE)
- Heroes and Villains; Skulle have været (og er nu blevet) den melodiske røde tråd i SMiLE

Fra albummet "Wild Honey"
- I'd just love once to see you; En afslappet produktion (advarede om stilen på Friends-albummet)

Fra albummet "Friends"
- When a man needs a woman; En rigtig familie-sang
- Busy doin' nothin'; Bevis på at Brian kunne lave god musik uden at gøre det til en kæmpeproduktion
(lidt trivia: I "busy doin' nothin'" får man kørselsvejleding til Brians hjem i Bel-Air)

Fra albummet "Surf's up"
- Surf's up; Var oprindeligt også en del af SMiLE (i første del af sangen synger carl med)

Det er nogle af dem, hvor Brian synger, jeg selv godt kan lide...
Der skulle være lidt at gå i krig med!!!
Men det skader absolut ikke at høre resten af hans utallige flotte sange

Fra : Troels

Dato : 04-12-04 19:34

> Skrevet af Brian få timer efter JFK blev skudt (og efter bruddet med sin
> første kæreste)

Hænger de to ting sammen?

/Troels

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 04-12-04 20:58

> Hænger de to ting sammen?

Hehe - Nej....
Det er bare fordi sangen handler om at miste...
Umiddelbart skulle den så handle om Amerikas tab
- men måske er det mere hans mere personlige tab, der har "udløst" sangen

---