Hvor almindeligt er justitsmord i DK ?
Fra : Frihedsk?mper

Dato : 04-12-04 05:27

Altså hvor dommerne fusker med faktiske omstændigheder,
gummiparagraffer, manglende konkret lovgivning, udlader at begrunde og
redegøre for afgørende forhold osv - for derved at begå overgreb på
staklen der er i retten, og enten frarøve ham hans penge eller frihed
og ødelægge hans liv ?

Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og
mafiavirksomhed ?

Fra : Peter Risager

Dato : 04-12-04 08:50

Frihedsk?mper wrote:
> [...]
> og ødelægge hans liv ?
>
> Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og

Det lyder som et meget retorisk spørgsmål.....

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Padre

Dato : 04-12-04 09:11

> Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og
> mafiavirksomhed ?

Hvor almindelige er trolls ?

plonk

--
Padre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-12-04 14:43

Padre wrote:

> Hvor almindelige er trolls ?
>
> plonk

Så, så rolig nu. Han glemte nok bare en smiley... Men der findes nok
ikke nogen opgørelse over "hvor almindeligt justitsmord er i DK"...

Tilgengæld er der indimellem nogen sager der efter mange år bliver
genåbnet og derefter finder man ud af at man har begået justitsmord,
hvorefter de får erstatning. Det kan være at man kan finde noget om
emnet på google.

Der må være nogen der har undersøgt den slags og skrevet mindst én
rapport om det, på et tidspunkt. Og det burde være til at finde, hvis
man leder længe nok og er villig til at ringe/kontakte nogen som ved
noget om emnet et eller andet sted... Bibliotekerne plejer f.eks. at
vide hvor man finder litteratur, så det er måske et godt sted at starte...

Derudover findes der jo udenlandsk litteratur, så spørgsmålet er ikke
helt ved siden af, såvidt jeg kan se - ej heller ift. gruppens fundats,
vil jeg mene...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : BbB

Dato : 04-12-04 11:00

"Frihedsk?mper" <ggroups.5.postservice@spamgourmet.com> skrev i en
meddelelse news:236faa4a.0412032026.382cb2fd@posting.google.com...
> [...]
> og ødelægge hans liv ?
>
> Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og

Hvis man kendte antallet ville det formentlig ikke være justitsmord, men
sagen være gået om.

BB

Fra : BEKA

Dato : 04-12-04 11:57

"Frihedsk?mper" <ggroups.5.postservice@spamgourmet.com> wrote in message
> [...]
> redegøre for afgørende forhold osv - for derved at begå overgreb på
> staklen der er i retten, og enten frarøve ham hans penge eller frihed

Har du personlig erfaring, eller andet...?

> Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og
> mafiavirksomhed ?

Det kan være jeg ta'r fejl, men dit spørgsmål virker 'leading'!!! :)

Dommere er almindelige, fejlbarlige, korruptible, mennesker som andre.
En bog kan foreslåes "Constitution Chaos" by former judge, Andrew
Napolitano. Efter sigende skal den være god, og selvfølgelig er den USAsk.

Fra : jacob nielsen

Dato : 04-12-04 16:32

Frihedsk?mper wrote:
> [...]
> og ødelægge hans liv ?
>
> Er dommerne mon det tætteste man kommer på organiseret kriminalitet og

Det er det helt gale sted at stille den slags spørgsmål for som du kan
se her: http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#8.3 er vi alle en del af
Konspirationen. Prøv i stedet det mere saglige http://www.kafka.dk/

--
Jacob

Fra : Thomas

Dato : 05-12-04 00:57

> [...]
> redegøre for afgørende forhold osv - for derved at begå overgreb på
> staklen der er i retten, og enten frarøve ham hans penge eller frihed

Det er helt almindeligt! Spørg bare i fængslerne - de er fyldt med uskyldige
mennesker

/Thomas