Indstegning af stålpande
Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-12-04 18:58

Er der mon et klogt menneske her, der kan fortælle mig hvordan jeg indsteger
min helt nyindkøbte stålpande?

På forhånd tak.

Margrete

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-12-04 22:09

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> wrote in message
> Er der mon et klogt menneske her, der kan fortælle mig hvordan jeg
> indsteger min helt nyindkøbte stålpande?

Nå, jeg endte med at smøre panden ind i rapsolie og sætte den over på
højeste skrue. Da den var godt varm, tørrede jeg den af med noget
køkkenrulle og lod den stå lidt længere. Nu er den kølet af og ser i den
grad ud til at være klar til at bruge.

Margrete

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-12-04 12:02

On Fri, 3 Dec 2004 22:09:01 +0100, Margrete Johansen
> [...]

> højeste skrue. Da den var godt varm, tørrede jeg den af med noget
> køkkenrulle og lod den stå lidt længere. Nu er den kølet af og ser i den

Hej
Det kan være en god ide at stege den med en stor håndfuld salt. Det
trækker urenheder ud af overfladen. Du kan tydeligt se på saltet at det
virker. Det bliver nemlig helt sort.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"