Lave omdr. ved topfart???
Fra : Kim Drejer

Dato : 03-12-04 10:50

Hej er der nogle der har en ide.

Min speedfigt 1 kører fint med fulde omdrejninger op til ca 70km/t, men
herefter er det som om den går ned i omdrejninger. Det er selvfølgelig helt
galt hvis der er modvind eller opad bakke, så ligger den ved ca 65km/t.

Jeg har fornylig skiftet ruller, stempelringe og givet karburatoren en
rensning... men ingen af delene har hjulpet.

ps. Den har kørt ca 13000km.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:56

On Fri, 03 Dec 2004 10:49:52 +0100, Kim Drejer wrote:

> [...]
> herefter er det som om den går ned i omdrejninger. Det er selvfølgelig
> helt galt hvis der er modvind eller opad bakke, så ligger den ved ca

Tun eller bare afbegrænset?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hekto

Dato : 03-12-04 18:37

In article <41b036be$0$56354$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, k011074
@hotmail.com says...
> [...]
>
> Jeg har fornylig skiftet ruller, stempelringe og givet karburatoren en
> rensning... men ingen af delene har hjulpet.

'er det som om' .... gør den det, eller lyder det bare som om?
Når den er belstet lyder den af lidt mere, og når så den er færdig med
at accelerere og belastningen aftager, lyder den mindre 'anstrengt'.

Std. er 9 gr ruller. Du kan prøve med ca. 8,5 gr ved at bore hullet i
dem op med et 6mm bor.
Det skulle give en lidt lavere gearing ved samme omdrejningstal.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Kim Drejer

Dato : 05-12-04 15:56

Hej hekto.

Den går ned i omdrejninger, men virker utrolig sløv - som om den mangler
noget trækkraft. Har heletiden kørt med 9grams ruller, og har aldrig haft de
problemer.

Jeg kører i øvrigt ikke med tun.
Mvh Kim D.

Fra : Hekto

Dato : 05-12-04 16:26

In article <41b3217b$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, k011074
@hotmail.com says...
> Den går ned i omdrejninger, men virker utrolig sløv - som om den mangler
> noget trækkraft. Har heletiden kørt med 9grams ruller, og har aldrig haft de
> problemer.

Hmmmmmmmmm .........

Så har jeg flg gæt:

Tilstoppet udstødning