We left DiveINN, presenting www.scubastore~
Fra : Roland den Hartog

Dato : 03-12-04 12:11

Hi this is Roland, the founder of the DiveINN Scubastore.

Just to inform you that most of us have left DiveINN and that since the
summer we have been busy setting up our new company, including a new
warehouse, offices and of course website. Hereby I would like to invite
you all to come and have a look around and hopefully trusting in our team!

See U there!
Roland den Hartog
Poseidon Online
www.scubastore.ws

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-12-04 12:50

Roland den Hartog wrote in Message-ID:
<cophjf$qld$5@nsnmpen2-gest.nuria.telefonica-data.net>:

> Hi this is Roland, the founder of the DiveINN Scubastore.

Complaint sent to usenet@nsnmpen2-gest.nuria.telefonica-data.net - as
specified in the headers for this spam post.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : ADC

Dato : 04-12-04 12:55

Som ny deltager i denne gruppe, undre det mig at flere læsere næsten
overfalder skribenter der kommer med et aktuelt link vi alle har
fordel af. "Skjult" reklame! buldres der. "Vi ønsker ingen
kommercielle indlæg".

Hvor er grænser og hvor i består forskellen når der f.eks kan
annonceres DIR kurser uden de samme personer "hyler" op. Jeg mener
ikke DIR kurser er gratis tilbud. Hvorfor kan henvisninger til danske
dykkerskoler og dykkercentre ikke accepteres?
Måske er det bare personlig interesser der konflikter!

God jul

ADC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-12-04 13:37

ADC wrote in Message-ID:
<1ee9f2ac.0412040354.41dbea33@posting.google.com>:

> [...]
> overfalder skribenter der kommer med et aktuelt link vi alle har
> fordel af. "Skjult" reklame! buldres der. "Vi ønsker ingen

Der er ikke så meget at rafle om - det står i gruppens fundats
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dykning>.

,----- [ ]
| 3. Fundats:
| Formålet med gruppen er diskussion af dykkerrelaterede emner,
| så som:
|
| - Diverse dykkertekniker
| - Dykkerudstyr
| - Sikkerhed ved dykning
| - Kontakt til nye buddy's
| - Gode dykkerlocations
| - Udveksling af oplevelser i forbindelse med dykning
| - Annoncering af dykkerbegivenheder
|
| Gruppen er ikke beregnet til kommercielt køb og salg af
| dykkerudstyr. Vi henviser til dk.loppemarked.
`-----

Kort sagt: du har ingen sag.

> [...]
> ikke DIR kurser er gratis tilbud. Hvorfor kan henvisninger til danske
> dykkerskoler og dykkercentre ikke accepteres?

Du siger selv du er ny her. Som ny ville det måske være ønskværdigt at
gå lidt tilbage i gruppen og læse tidligere diskussioner om emnet inden
der begyndes på ny.

Derudover tror jeg mange mener at deltagerne i gruppens aktiviteter har
lidt længere snor end folk der spammer uden nogen sinde har deltaget
her.

Personligt er jeg imod al uønsket (altså hvor folk ikke direkte har bedt
om kommerciel information) kommercielle indlæg.

> Måske er det bare personlig interesser der konflikter!

Eller måske ikke.

PS. Hvad hedder du?

Man kunne have dig mistænkt for at være i ledtog med det "nye"
"ScubaStore" (der på ynkeligste vis forsøger at slå plat på et kendt
firmanavn for at kapre kunder), siden du ikke underskriver dig med fuldt
navn (cheap shot tilbage til dig).

Fra : Peter Weis

Dato : 04-12-04 17:09

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Personligt er jeg imod al uønsket (altså hvor folk ikke direkte har bedt
> om kommerciel information) kommercielle indlæg.

Jeg synes også at din reaktion var unødvendigt hård.

Tråden hvor der spurgtes til de to netbutikker kan jo sagtens opfattes som
et opfordring til Rolands indlæg.
Man kan måske kritisere ham for ikke at skrive det i den oprindelige tråd.
Men det er da en overskuelig forbrydelse.

mvh
Peter

Fra : ADC

Dato : 05-12-04 00:43

Hej Peter

Indlægget var ikke myndet på dig eller dit indlæg, men jeg har nu læst
andet sted at der henvises til samme butik og andre der regelmæssigt
har indlæg på gruppen, annoncere DIR kursus. Efter dit svar forstår
jeg måske bedre din overreaktion, når man har benyttet alle dine mange
vedhæftet link. Du har jo selv en forretning, og er involveret i DIR,
så der er måske alligevel noget om snakken - interesse konflikt.

Hilsen
ADC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-12-04 18:56

Peter Weis skrev i Message-ID:
<Xns95B5A9A118AC4pweisemaildkslet@127.0.0.1>:

> Jeg synes også at din reaktion var unødvendigt hård.

Læs lige gruppens fundats igen. Den var ingenlunde hård.

> Tråden hvor der spurgtes til de to netbutikker kan jo sagtens opfattes som
> et opfordring til Rolands indlæg.

"Kunne" - er ikke godt nok.

Havde nogen spurgt: "En makker fra Scubastore har taget hele Scubastores
gamle kundekartotek med sig til et nyt firma og spammer* nu alle (?) der
tidligere har handlet med Scubastore vedrørende hans nye fedtbiks - kan
nogen huske URLen?" _Så_ kunne det forsvares IMO - ellers ikke.

___

* Spam er direkte _ulovligt_

> Man kan måske kritisere ham for ikke at skrive det i den oprindelige
> tråd. Men det er da en overskuelig forbrydelse.

Hvor går grænsen?

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : HKN

Dato : 04-12-04 21:00

> * Spam er direkte _ulovligt_

Der er ikke tale om spam her - "kun" en forbrydelse mod fundatsen........

-HKN

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-12-04 21:50

HKN skrev i Message-ID:
<41b21724$0$56314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Der er ikke tale om spam her - "kun" en forbrydelse mod
> fundatsen........

Det er sandt at indlægget her på gruppen _måske_ ikke er spam - men det
er de e-mails som samme kegle har sendt til flere tidligere kunder ved
ScubaStore.

Fra : Peter Weis

Dato : 06-12-04 17:09

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Det er sandt at indlægget her på gruppen _måske_ ikke er spam - men det
> er de e-mails som samme kegle har sendt til flere tidligere kunder ved
> ScubaStore.

Hvis mit _kunne_ ikke er godt nok, så er dit _måske_ det vel heller ikke.
Det lugter lidt af double standards.

mvh
Peter

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 05-12-04 11:02

ADC skrev i Message-ID:
<1ee9f2ac.0412041543.73b6e76b@posting.google.com>:

> [...]
> benyttet alle dine mange vedhæftet link. Du har jo selv en forretning,
> og er involveret i DIR, så der er måske alligevel noget om snakken -

Vås.

(Med al respekt)

Fra : Kim Adersen

Dato : 07-12-04 19:20

>ADC skrev i Message-ID:

>når man har
>en forretning,
>om snakken -
>
>Vås.
>
>(Med al respekt)

Tja, vel ikke så meget mere vås end du skrev til ADC.

Kim Andersen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-12-04 20:21

Kim Adersen skrev i Message-ID:
<41b5f44c$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Tja, vel ikke så meget mere vås end du skrev til ADC.

Send mig venligst en privat mail (der er ingen grund til at tage
slagsmålet her) hvor du præciserer hvilket af det jeg skrev var vås.