ae92 karburator model "mærklig"
Fra : Screamer

Dato : 03-12-04 21:13

hej jeg har lige købt en ae92 1,6 16v med kaburator, og den vil
bare køre ik ordentligt ! ham jeg købte den bil af, sku ikke have købt den bil.
han skulle have købt en spænde trøje. da jeg hentede bilen stod den med ca 2000
omdr i tomgang. og kunne ikke rigtig accelerere ordentligt når den passerede 4000
omdr. nå men jeg tænkte det er en utæt vacum slange og det var det så ozze 4 stk
inc. vacumdåsen til chokeren. men det var mørkt så jeg kunne ikke se så meget, nå
men jeg betalte manden og kørte så hjem af. men fanme ik om det ene baghjul faldt
af da skulle rundt i et sving, og var nær røget af helveds til.men gud ske og lov
fik jeg redet den. alle stålfælge var monteret med en alufælg centrerings ring på
(har aldrig set noget lignende). på men alt i motorrummet sad løst. både tændrør
og fordeler, kaburator, luftfilter slanger og en masse andre ting, har så fået
spændt hele bilen efter HELE BILEN! og stillet tænding skiftet tændrørene (alle
rør er brune ) og alle slanger er i orden (nu)og den har ikke noget under
komprecion og blandingen er justeret. den kan godt accelerere nu langt over 4000
omdr. men når man kører, lad os sige 80 km/t jævn fart. og slipper pedalen så
hugger den. og den står dårligt i tomgang. den står og sprutter lidt. min mistanke
falder på kaburatoren, eller om der måske er lagt en knast i eller at tandremmen
er sat på således at knasten står et hak forkert (har ikke kikke endnu)! kan nogle
give mig et bud på hva jeg prøve at gøre ! fordi jeg kan ikke komme på flere ting
og det iriterer mig en byld i røven. tak på forhånd !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.91.164.136)