|
| Formodningsreglen...reklamation. Fra : Michael |
Dato : 30-11-04 23:37 |
|
Hej.
Jeg er lidt i tvivl m.h.t. den her formodningsregel.
Sagen er den at jeg har en bærbar computer, hvor skærmen ikke virker.
Computeren stod på skrivebordet tændt, da jeg opdagede at skærmen ikke vil
tænde igen efter den automatisk var slået fra (strømbesparing i Windows
XP)..
Garantien udløb d. 22/10-04, så som jeg har forstået den her
reklamationsret, er det nu mig der skal bevise
at fejlen var tilstede på købstidspunktet.
Hvis det kan anses for en fejl at skærmen holder op med at virke, dækker
reklamationen den slags fejl ?
Og hvis det er en fejl....så kommer 1. mio. kroners spørgsmålet (og du må
gerne ringe til en ven)....hvordan beviser jeg liiiige det ?
På forbrug.dk er der nævnt et eksempel med en koldlodning der har til stede
på købstidspunktet...fint..skal jeg så sende computeren til et eller andet
special laboratorium der kan undersøge den...eller hvad ?
Hvordan beviser jeg noget jeg ikke har forstand på ?
Med venlig hilsen
Michael.
| |
Klaus (01-12-2004)
| Kommentar Fra : Klaus |
Dato : 01-12-04 00:15 |
|
"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:41acf510$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg er lidt i tvivl m.h.t. den her formodningsregel.
> Sagen er den at jeg har en bærbar computer, hvor skærmen ikke virker.
> Computeren stod på skrivebordet tændt, da jeg opdagede at skærmen ikke
> vil
> tænde igen efter den automatisk var slået fra (strømbesparing i
> Windows
> XP)..
>
> Garantien udløb d. 22/10-04, så som jeg har forstået den her
> reklamationsret, er det nu mig der skal bevise
> at fejlen var tilstede på købstidspunktet.
> Hvis det kan anses for en fejl at skærmen holder op med at virke,
> dækker
> reklamationen den slags fejl ?
> Og hvis det er en fejl....så kommer 1. mio. kroners spørgsmålet (og du
> må
> gerne ringe til en ven)....hvordan beviser jeg liiiige det ?
> På forbrug.dk er der nævnt et eksempel med en koldlodning der har til
> stede
> på købstidspunktet...fint..skal jeg så sende computeren til et eller
> andet
> special laboratorium der kan undersøge den...eller hvad ?
> Hvordan beviser jeg noget jeg ikke har forstand på ?
>
> Med venlig hilsen
> Michael.
Hvis det er mindre end 2 år siden du købte den, er det "bevis" nok at du
siger at du kun har benyttet den som foreskrevet i manualen.
Klaus
| |
Devilicious (01-12-2004)
| Kommentar Fra : Devilicious |
Dato : 01-12-04 10:36 |
|
"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:41acf510$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg er lidt i tvivl m.h.t. den her formodningsregel.
> Sagen er den at jeg har en bærbar computer, hvor skærmen ikke virker.
> Computeren stod på skrivebordet tændt, da jeg opdagede at skærmen ikke vil
> tænde igen efter den automatisk var slået fra (strømbesparing i Windows
> XP)..
Ikke jura men..
Nu er du vel _helt_ sikker på den reelt er i stykker?
Når jeg spørger, så er det fordi min bærbar var præinstalleret med "dvale"
ved længere tid uden brug. Det freakede mig en del ud, da hverken tastetryk
eller ryk med musen tændte skærmen igen. Der gik et par dage inden jeg fandt
ud af, at jeg blot skulle holde tændt knappen nede et par sekunder før
skærmen tændte igen.. ^_^
Så gik jeg ind og slog "dvale" fra.
MK
| |
Peter Lykkegaard (01-12-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 01-12-04 11:39 |
|
"Devilicious" wrote
> Så gik jeg ind og slog "dvale" fra.
>
Så kan den lære det kan den
Det må have været lidt af en aha oplevelese
- Peter
| |
Michael (01-12-2004)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 01-12-04 23:28 |
|
>
> Nu er du vel _helt_ sikker på den reelt er i stykker?
> Når jeg spørger, så er det fordi min bærbar var præinstalleret med "dvale"
> ved længere tid uden brug. Det freakede mig en del ud, da hverken
tastetryk
> eller ryk med musen tændte skærmen igen. Der gik et par dage inden jeg
fandt
> ud af, at jeg blot skulle holde tændt knappen nede et par sekunder før
> skærmen tændte igen.. ^_^
> Så gik jeg ind og slog "dvale" fra.
>
> MK
>
>
Ja...jeg er HELT sikker.
Har har virkelig prøvet alt..inkl. geninstallation af styresystem.
Med venlig hilsen
Michael.
| |
bem (02-12-2004)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 02-12-04 09:41 |
|
"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:41ae4462$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja...jeg er HELT sikker.
> Har har virkelig prøvet alt..inkl. geninstallation af styresystem.
Det er flot klaret uden skærm. Respekt!!
/Bo
| |
RH (02-12-2004)
| Kommentar Fra : RH |
Dato : 02-12-04 17:11 |
|
"> > Ja...jeg er HELT sikker.
> > Har har virkelig prøvet alt..inkl. geninstallation af styresystem.
>
> Det er flot klaret uden skærm. Respekt!!
Det kan vel lade sig gøre med en ekstern skærm
/Sanne
| |
|
|