Inst. Problemer OS X
Fra : Maggie

Dato : 18-05-01 17:45

Hej venner...

Hmmm... Tænkte jeg da jeg nåede så langt som til at skulle vælge hvilket
drev OS X skulle installeres på.

Jeg starter min maskine (iMac rev. A) i OS 9.1 US, sætter OS X cd'en i og
dobbelt klikker på start installation. Genstarter og booter fint i OS X
inst. Prg. Kommer fint igennem de første punkter med licencer og aftaler,
men da jeg når til at skulle vælge drev kan jeg se både min hard disk og mit
cd drev men kan ikke vælge nogen af dem. Maskinen er IKKE gået kold.

Min hardware config er:

Imac rev. A med 160 Mb. Ram
30 GB HD (HFS+ Mac OS extended) (10GB fri)
Mac OS 9.1 US
Firmware er opdateret til nyeste muligt for min "Maggie"

Hvad gør jeg nu????

Lover et par cyber kys hvis der findes råd.....

Hilsen Tom

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-05-01 23:18

Maggie <kloster@mac.com> wrote:

> [...]
> men da jeg når til at skulle vælge drev kan jeg se både min hard disk og mit
> cd drev men kan ikke vælge nogen af dem. Maskinen er IKKE gået kold.

Du skal partitionere din harddisk. Mac OS X kan ikke installeres på en
disk større end 8 GB. Mac OS X skal ligge på den første partition. En
underlig begrænsning som ikke var på betaen!

kig evt på http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n106235
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 20-05-01 21:58

in article 1etoh76.zeou2s1d57670N%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 20/05/01 0:17:

> Du skal partitionere din harddisk. Mac OS X kan ikke installeres på en
> disk større end 8 GB.

Joda. Men ikek for visse ældre iMac'er.

Je geninstallerede for få dage siden OS X på mafiliens iMac - HD'en var
partitioneret I 2 dele - en 10 GB og en 18 GB. No problemo.

Mac OS X skal ligge på den første partition. En
> underlig begrænsning som ikke var på betaen!

Tja, hvad kan man udlede af det? :)

regards , Peter

- haxor.dk - Mac stuff, hax0ring, news... What more do you want?
- titancity.com/lib/ - Gør Danmark bedre og billigere!