Køb af bil (privat)
Fra : Henrik

Dato : 30-11-04 16:36

Hej alle

Jeg skal til at handle bil privat.
Sælger vil have en banknoteret check på beløbet og så skal han nok omreg.
bilen for mig.

Men jeg er utryk ved at han selv skal så for omreg. af bilen.
Vi laver en slutseddel men er det bevis nok på at bilen er min, hvis han nu
ikke omreg. bilen til mit navn men melder den stjålet.
Hvad gør jeg så.

MVH

Henrik

Fra : BbB

Dato : 30-11-04 17:10

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg skal til at handle bil privat.
> Sælger vil have en banknoteret check på beløbet og så skal han nok omreg.
> bilen for mig.

Det kan jeg godt forstå sælger vil have - der er alt for mange, som 'snyder'
med betalingen.

> Men jeg er utryk ved at han selv skal så for omreg. af bilen.

Det bør du da ikke være - men ellers kan I 2 jo bare følges ad på
motorkontoret, så I sammen ser at alt er vel.

> Vi laver en slutseddel men er det bevis nok på at bilen er min, hvis han
nu
> ikke omreg. bilen til mit navn men melder den stjålet.

Hvorfor skulle han gøre det - med en banknoteret check - som sikkert bliver
indløst - skal der gode argumenter til at få nogen til at tro bilen er
stjålet.

> Hvad gør jeg så.

Som sagt - enten undlad at handle eller følg sælger i processen gerne både
hos bank og hos motorkontor.

BB

Fra : TGD

Dato : 30-11-04 18:36

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Men jeg er utryk ved at han selv skal så for omreg. af bilen.

Det skal du ikke være det er nu meget normalt, det er omvendt det er
problematisk hvis det er dig der skal omreg. også ikke gør det.

> Vi laver en slutseddel men er det bevis nok på at bilen er min, hvis han
> nu ikke omreg. bilen til mit navn men melder den stjålet.

Ja en slutseddel og han har indløst checken.

> Hvad gør jeg så.

Gør som sælger forslå.

Fra : Henrik

Dato : 30-11-04 19:29

Så en underskrevet slutseddel er nok som bevis for at bilen er min ?
Jeg er bare lidt nervøs da jeg ikke vil give 120.000 kr til en som jeg ikke
kender.
Hvad kan jeg gøre hvis han ikke omreg bilen, skal man gå til politiet eller
hvad ?

MVH

Henrik

Fra : Rasmus

Dato : 30-11-04 20:07

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> Så en underskrevet slutseddel er nok som bevis for at bilen er min ?
> Jeg er bare lidt nervøs da jeg ikke vil give 120.000 kr til en som jeg
ikke
> kender.

......har du husket at checke om han ejer bilen og om den er ubehæftet?

> Hvad kan jeg gøre hvis han ikke omreg bilen, skal man gå til politiet
eller
> hvad ?

Motorkontoret...., han får ikke noget ud af at lade være med at omregistrere
bilen, han kommer til at betale forsikring + vægtafgift så længe bilen står
i hans navn.

mvh
Rasmus

Fra : Gevaldi

Dato : 30-11-04 20:49

Henrik skriblede:
> [...]
> jeg ikke kender.
> Hvad kan jeg gøre hvis han ikke omreg bilen, skal man gå til politiet

Tjek op på om der er gæld i bilen ved at ringe
til bilbogen. Du skal bruge stelnummeret.
Du kan på den måde undgå at købe dig til et
problem.

Retten i Århus, Kannikegade 16, 8000 Århus C
tlf: 86 12 91 45. fører Bil- og Personbogen.

--
/Gevaldi

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-11-04 20:03

> [...]

> Vi laver en slutseddel men er det bevis nok på at bilen er min, hvis han
> nu ikke omreg. bilen til mit navn men melder den stjålet.

Hej Henrik !

Du skal da bede om en kvittering på det beløb du giver til sælger, og så har
du oven i købet en banknoteret check, såååhhhh........

Don't be afraid

Med venlig hilsen og god aften
fra
Ove.

Fra : Henrik

Dato : 30-11-04 21:27

Tak for hjælpen.
Nu er jeg mere rolig.

MVH

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-04 00:49

Henrik skrev:

>Men jeg er utryk ved at han selv skal så for omreg. af bilen.

Det er til din fordel hvis han ikke omregistrerer. Så kan du køre
i den mens han betaler forsikring og vægtafgift.

--
Bertel

Fra : GiWeo

Dato : 01-12-04 18:28

Hejsa

>Jeg skal til at handle bil privat.
>Sælger vil have en banknoteret check på beløbet og så skal han nok omreg.
>bilen for mig.

Jeg ville nu finde en dag der passer begge parter, og så sammen køre
på motorkontoret !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : bem

Dato : 02-12-04 09:59

> [...]
nu
> ikke omreg. bilen til mit navn men melder den stjålet.

Du giver ham 500 kr. på forhånd, derefter omregistrerer han bilen og du
betaler resten med den banknoterede check, hvorefter du fornøjet kører bort
i din nye bil. De 500 kr. skal være sælgers sikkerhed for, at han ikke får
udgifter, hvis du springer i målet - sælger kan så for dine penge få
registreret tilbage i eget navn.

/Bo

Fra : Ove Kristensen

Dato : 04-12-04 03:49

..
"bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De 500 kr. skal være sælgers sikkerhed for, at han
> ikke får udgifter, hvis du springer i målet - sælger kan så for dine penge
> få registreret tilbage i eget navn.

Du kan IKKE registrere en bil om 2 gange for 500,00 det koster 380,00 pr.
gang. (har selv lige prøvet det).

Med venlig hilsen
Ove.

Fra : bem

Dato : 04-12-04 12:41

Ove Kristensen wrote:

> Du kan IKKE registrere en bil om 2 gange for 500,00 det koster 380,00
> pr. gang. (har selv lige prøvet det).
>
> Med venlig hilsen
> Ove.

Ok, jeg troede det var 240. Så er det ikke 500kr, men 760kr. Men meningen
var god nok

/Bo