Told/afgifter på software købt i USA
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-04 11:18

Hejsa

Jeg påtænker at købe lidt software i USA

Det drejer software der skal hentes (dowonloades) via internettet og man
betaler for en nøgle der åbner op for herlighederne
Kaldet "Electronic Download Distribution"

Hvordan er reglerne mht told/afgifter i fobindelse med sådan et køb?

For eksempel:
vmware:
http://tinyurl.com/4e2mc

Valve
http://www.steampowered.com/

pft/Peter

Fra : TGD

Dato : 30-11-04 18:27

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kaldet "Electronic Download Distribution"
>
> Hvordan er reglerne mht told/afgifter i fobindelse med sådan et køb?

www.toldogskat.dk der er kan du logge ind på deres online system og se de
gældende toldsatser.

Men husk der skal altid moms oveni

Varens pris + told + evt. forsendelse = XXXXX til det beløb ligger du
momsen.

Mener dog ikke at der er told på software, det fremgår også på
www.toldogskat.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-04 21:12

"TGD" wrote

> www.toldogskat.dk der er kan du logge ind på deres online system og se de
> gældende toldsatser.

<quote>
(Edb-programmer mv.), som du køber i lande uden for EU og downloader fra
nettet, er toldfrie. Der skal som hovedregel betales moms af ydelsen.
Forpligtigelsen påhviler den udenlandske leverandør.
</quote>

> Men husk der skal altid moms oveni

Ok

> Varens pris + told + evt. forsendelse = XXXXX til det beløb ligger du
> momsen.

Der er ikke forsendelse involveret
Programmet downloades

> Mener dog ikke at der er told på software, det fremgår også på

jvf ovenfor

- Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-04 19:09

In article <312vmsF37m08nU1@uni-berlin.de>, Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> Kaldet "Electronic Download Distribution"
>
> Hvordan er reglerne mht told/afgifter i fobindelse med sådan et køb?

Der er en US / DK aftale, så du opkræves dansk moms - det skal
sælger sørge for. Hvis de har et europæisk datterselskab kan de dog
sælge derfra, og de kan opkræve salgslandets moms.

Hvis du kender en i Norge der kan købe til dig, så slipper du for
at sælger opkræver 25% DK moms. Så kan du købe af vedkommende som
privatkøb.

Jeg ved ikke om personen i Norge derved laver ulovlig unddragelse
af moms. Men du laver ikke noget forkert som jeg lige ser det.