Aflysning af særeje.
Fra : Klaus

Dato : 29-11-04 22:37

Konen og jeg er enige om at hæve vores særeje.
Er det nok at vi i fællesskab henvender os på tinglysningskontoret ,
eller skal der mere til?

Klaus

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-11-04 22:48

Klaus wrote:

> Konen og jeg er enige om at hæve vores særeje.
> Er det nok at vi i fællesskab henvender os på tinglysningskontoret ,
> eller skal der mere til?

Mere eller mindre. Ophævelse af ægtepagt kræver ny ægtepagt, med tilhørende
formkrav om skriftlighed og tinglysning.

Det vil altså sige, at I skal lave en ægtepagt, der specifikt ophæver den/de
tidligere tinglyste ægtepagt(er) med særejebestemmelserne, som I ikke
længere ønsker.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Klaus

Dato : 29-11-04 23:31

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det vil altså sige, at I skal lave en ægtepagt, der specifikt ophæver
> den/de tidligere tinglyste ægtepagt(er) med særejebestemmelserne, som

Kan det skrives på den eksisterende ægtepagt eller skal man købe en
eller anden standardformular?

Klaus

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-11-04 13:42

Klaus wrote:

> Kan det skrives på den eksisterende ægtepagt eller skal man købe en
> eller anden standardformular?

Formelt/rent juridisk skal det blot fremgå, at der er tale om en ny
ægtepagt, som ophæver den/de tidligere. Jeg kan ikke svare på det rent
praktiske, men ring til tinglysningskontoret, de kan helt sikkert hjælpe
dig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Diesell

Dato : 30-11-04 19:15

>........... men ring til tinglysningskontoret, de kan helt sikkert hjælpe
dig.

LOL - hjælpe..........

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-11-04 20:58

Diesell wrote:

> "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev

> LOL - hjælpe..........

Nå ja, om ikke andet svare på det praktiske spørgsmål

> Jesper - ejendomsmægler, valuar

Dårlige erfaringer fra erhvervet? Måske kan damerne bare ikke lide
ejendomsmæglere...

Mvh
Kevin Edelvang