Er arbejdet færdigt ?
Fra : cp

Dato : 25-11-04 19:41

Hejsa

Jeg har fået en regning fra et murer/vvs firma på noget arbejde de har lavet
for mig.
Problemet er bare at gulvvarmen som de har støbt ned i gulvet ikke virker.
Kan/må de sende en regning på det arbejde som de skulle lave inden
gulvvarmen virker igen ? (det er dem som har skadet kablet)

CP

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-11-04 20:32

cp wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har fået en regning fra et murer/vvs firma på noget arbejde de har lavet
> for mig.

Hvilket arbejde har de lavet?

> Problemet er bare at gulvvarmen som de har støbt ned i gulvet ikke virker.

Er det dem der har lavet alt arbejdet?

> Kan/må de sende en regning på det arbejde som de skulle lave inden
> gulvvarmen virker igen ? (det er dem som har skadet kablet)

Den her sætning giver ikke meget mening, og din sidste bemærkning
minder mig om et MEGET tilsvarende indlæg der lige har været her
inde. Det skulle vel ikke være samme sag?

JonB

Fra : cp

Dato : 25-11-04 22:22

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket arbejde har de lavet?

Jeg har fjernet det gamle gulv og så har de lagt vandrør og støbt et lag på
ca 6 cm cement hvor jeg så har lagt gulvvarmen på og så har de lang et tyndt
lag for at holde det på plads og derefter har de lang fliser

> Er det dem der har lavet alt arbejdet?

Jeg har lagt gulvvarmen

> Den her sætning giver ikke meget mening, og din sidste bemærkning
> minder mig om et MEGET tilsvarende indlæg der lige har været her
> inde. Det skulle vel ikke være samme sag?

Det er samme sag

Fra : per christoffersen

Dato : 25-11-04 21:23

"cp" <christianpoulsen86@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan/må de sende en regning på det arbejde som de skulle lave inden
> gulvvarmen virker igen ? (det er dem som har skadet kablet)

Er I enige om, at det er dem der har skadet kablet?

/Per

Fra : cp

Dato : 25-11-04 22:25

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "cp" <christianpoulsen86@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er I enige om, at det er dem der har skadet kablet?

De har sagt at når/hvis jeg finder fejlen så kommer de ud og banker en flise
op så jeg kan lave den og så lægger de en flise igen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-11-04 22:32

cp wrote:

> De har sagt at når/hvis jeg finder fejlen så kommer de ud og banker
> en flise op så jeg kan lave den og så lægger de en flise igen

Så er sagen nok alt for speget til, at du kan nøjes med generelle juridiske
betragtninger. Jeg vil anbefale dig at konsultere en uafhængig sagkyndig og
få hans bud på sagen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : cp

Dato : 25-11-04 22:37

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er sagen nok alt for speget til, at du kan nøjes med generelle
> juridiske betragtninger. Jeg vil anbefale dig at konsultere en uafhængig
> sagkyndig og få hans bud på sagen.

Okay kan du anbefale nogle omkring greve ?

Fra : Johnt

Dato : 26-11-04 04:19

> "per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> De har sagt at når/hvis jeg finder fejlen så kommer de ud og banker en
> flise op så jeg kan lave den og så lægger de en flise igen
Er det ikke bare ringe til en el-installatør. De fleste kan lokalisere
fejlen indenfor en times tid.

Hilsen

Johnt

Fra : cp

Dato : 26-11-04 14:17

"Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare ringe til en el-installatør. De fleste kan lokalisere
> fejlen indenfor en times tid.
>
> Hilsen
>
> Johnt

Hmm hvordan skulle de kunne finde fejlen på et kabel som er støbt fast i
gulvet ?

Jeg har lånt en "dims" som kan lytte efter kablen men har ikke præsist
fundet fejlen.

CP

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-11-04 14:36

cp wrote:
> "Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmm hvordan skulle de kunne finde fejlen på et kabel som er støbt fast i
> gulvet ?

det hører nok hjemme i dk.teknik
Det er noget med at de kan måle afstanden indtil kablet er brudt.

> Jeg har lånt en "dims" som kan lytte efter kablen men har ikke præsist
> fundet fejlen.

hvor upræcist har du så fundet fejlen?

JonB

Fra : cp

Dato : 26-11-04 15:18

> hvor upræcist har du så fundet fejlen?

Jeg kan hører den i et område på ca 1 gange 2 meter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-11-04 14:30

"cp" <christianpoulsen86@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> De har sagt at når/hvis jeg finder fejlen så kommer de ud og banker en
> flise op så jeg kan lave den og så lægger de en flise igen

Hvis du er enig i den fremgangsmåde, så kan jeg ikke se andet end at de er
berettigede til fuld betaling nu.

Hvis det er dig der skal finde og udbedre fejlen i gulvvarmen må det være
fordi fejlen på gulvvarmen skal betragtes som liggende uden for VVS-ens
ansvarsområde. Dermed er hans entreprise jo faktisk opfyldt, og tilbuddet om
at ordne det med flisen må betragtes enten som et tilbud pr. kulance eller
et forsøg på at give sig lidt for at få sagen afsluttet.

For nu at undgå ydeligere komplikationer (og for at du kan komme igang med
at nyde det nye badeværelse...) vil det nok være en god ide med en
specifikation af inden for hvilke tidsrammer flisen skal tages op
henholdsvis lægges i igen, når du beder om det.

/Per

Fra : Søren

Dato : 26-11-04 11:17

"cp" <christianpoulsen86@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Kan/må de sende en regning på det arbejde som de skulle lave inden
> gulvvarmen virker igen ? (det er dem som har skadet kablet)

Vi prøver igen (det er jo ikke første gang du stiller spørgsmålet i sagen).
Du påstår at det er dem der har skadet kablet, men har ingen beviser der
understøtter det (er det nogenlunde rigtigt husket).

Du har valgt selv at lægge gulvvarmen, så det er aldrig blevet bekræftet af,
f.eks en autoriseret, at det rent faktisk virkede (jeg mindes at du selv er
håndværker, men det er i den forstand underordnet, da du ikke har vidner på
at det virkede. Selv håndværkere kan lave fejl indenfor deres håndværk.

Du har fået udført det arbejde du har bedt om af murer/vvs firmaet ,og mener
nu ikke at de bør sende dig en regning ?
Jeg kan læse længere nede i tråden at de har tilbudt dig at komme og banke
en flise op når du har fundet fejlen, og lægge den igen bagefter. Det syntes
jeg da er god service fra deres side.

--
Søren

Fra : cp

Dato : 26-11-04 14:20

"Søren" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du påstår at det er dem der har skadet kablet, men har ingen beviser der
> understøtter det (er det nogenlunde rigtigt husket).

Jepper udover at jeg har testet det inden det blev støbt fast.

> [...]
> på
> at det virkede. Selv håndværkere kan lave fejl indenfor deres håndværk.

Ja det er rigtigt men hvor svært er det at sætte strøm på kablet og så mærke
om det bliver varmt ?

> Du har fået udført det arbejde du har bedt om af murer/vvs firmaet ,og
> mener
> nu ikke at de bør sende dig en regning ?

Jeg mener ikke noget, jeg spørger om det er okay at de gør det ?

> Jeg kan læse længere nede i tråden at de har tilbudt dig at komme og banke
> en flise op når du har fundet fejlen, og lægge den igen bagefter. Det
> syntes
> jeg da er god service fra deres side.

Ja i dette tilfælde er der fin service

> Søren

CP

Fra : Søren

Dato : 29-11-04 11:11

> Jepper udover at jeg har testet det inden det blev støbt fast.

Men hvordan kan du (og ikke mindst firmaet) være sikker på at det er dem der
har ødelagt det, og det ikke bare er blevet fejlinstalleret ?

> Ja det er rigtigt men hvor svært er det at sætte strøm på kablet og så
mærke
> om det bliver varmt ?

Det er ikke et spørgsmål om det er let eller svært...Det er et spørgsmål om
det er deres ansvar.

> Jeg mener ikke noget, jeg spørger om det er okay at de gør det ?

Du skrev "Kan/må de sende en regning på det arbejde som de skulle lave "
Og ja selvfølgelig må de det, når det aftalte arbejde er blevet udført.

> Ja i dette tilfælde er der fin service

Så syntes jeg at du skulle tage imod den service, før firmaet fortryder, for
jeg kan ikke rigtig se hvad du ellers har at komme efter firmaet med.

--
Søren