/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Anmelde "misbrug" af befordringsgodtgørels~
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-11-04 18:23

Hej

Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig til
ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og hvordan
anmelder det. Og vil det blive taget seriøst?

Mvh
TG



 
 
Lasse Madsen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 24-11-04 19:08

Hej

> Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig
> til ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og
> hvordan anmelder det. Og vil det blive taget seriøst?

Det er vel ikke dit arbejde at undersøge folks befordrings forhold ?
lad dog myndighederne klare dette de er rigeligt kompetente.

m.v.h..
lasse



Christian B. Andrese~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-11-04 09:56


"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
news:co2imm$q7n$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> > Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig
> > til ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og
> > hvordan anmelder det. Og vil det blive taget seriøst?
>
> Det er vel ikke dit arbejde at undersøge folks befordrings forhold ?
> lad dog myndighederne klare dette de er rigeligt kompetente.

Hvad så med socialt bedrageri med folk som få boligstøtte uden reelt at være
enlige ?
Hvad med det sorte arbejde på pizzariaerne ?


--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001



Peter Lykkegaard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-11-04 19:11

"Tommy Jensen" wrote
>
> Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig
> til ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og
> hvordan anmelder det.

Told&Skat

> Og vil det blive taget seriøst?
>
Det kommer jo an på din dokumentation

- Peter



Tommy Jensen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-11-04 19:26

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
news:30k15eF311u74U1@uni-berlin.de...
> "Tommy Jensen" wrote
>>
>> Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig
>> til ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og
>> hvordan anmelder det.
>
> Told&Skat
>
>> Og vil det blive taget seriøst?
>>
> Det kommer jo an på din dokumentation

Tja, den eneste dokumentation jeg har at jeg har stået for at lave en falsk
kørebog igennem de sidste 7 måneder for personen. Kørebog lever heller ikke
op til lovens krav om at bilens kilometertæller skal aflæses før og efter
hver tur. Desuden er 90% bogen ren fiktion...



Ukendt (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-04 19:44


"Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> wrote in message
news:co2jll$t4l$1@news.net.uni-c.dk...

>
> Tja, den eneste dokumentation jeg har at jeg har stået for at lave en
falsk
> kørebog igennem de sidste 7 måneder for personen. Kørebog lever heller
ikke
> op til lovens krav om at bilens kilometertæller skal aflæses før og efter
> hver tur. Desuden er 90% bogen ren fiktion...
>

Hvem skal så tage dig ind for dokumentfalsk ? ... Her er der vel næppe tale
om god tro .... Jeg syntes det ville være meget kedeligt hvis vi skulle
rende rundt og lege politimænd, og angive kollegaer, venner, familie o.a.

Find du dig noget bedre at tage dig til, for der er helt sikkert noget der
er mere spændende i din hverdag.

/David - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.



Peter Lykkegaard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-11-04 19:53

"David B" wrote

> - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.
>
Jow, det var der en del syntes i Farum ...

- Peter



BJ (24-11-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-04 19:58


"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:30k3knF325vslU1@uni-berlin.de...

KLIP

> Jow, det var der en del syntes i Farum ...

Tjaee ... normalt står vi jo magtesløse overfor slige personers overdrevne
pengeforbrug eller disponering af samme.....

--
Bjørn J.



Peter Lykkegaard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-11-04 20:33

"BJ" wrote

> Tjaee ... normalt står vi jo magtesløse overfor slige personers overdrevne
> pengeforbrug eller disponering af samme.....
>
Jeg prøver lige igen
Der var en del i Farum der havde mulighed for at gøre noget ved problemet på
den ene eller anden måde og disse personer valgte at vende ryggen til eller
sågar deltog i festlighederne

- Peter



Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 09:00


"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:30k5utF31otqdU1@uni-berlin.de...
> "BJ" wrote
>
>> Tjaee ... normalt står vi jo magtesløse overfor slige personers
>> overdrevne pengeforbrug eller disponering af samme.....
>>
> Jeg prøver lige igen
> Der var en del i Farum der havde mulighed for at gøre noget ved problemet
> på den ene eller anden måde og disse personer valgte at vende ryggen til
> eller sågar deltog i festlighederne
>
Sammenligningen holder ikke helt. De fleste af disse personer var underlagt
bl.a. reglerne i den kommunale styrelseslov m.v.

PH



Tommy Jensen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-11-04 20:17

"David B" <davidb at indutek dot com> wrote in message
news:41a4d659$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> wrote in message
> news:co2jll$t4l$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>
>> Tja, den eneste dokumentation jeg har at jeg har stået for at lave en
> falsk
>> kørebog igennem de sidste 7 måneder for personen. Kørebog lever heller
> ikke
>> op til lovens krav om at bilens kilometertæller skal aflæses før og efter
>> hver tur. Desuden er 90% bogen ren fiktion...
>>
>
> Hvem skal så tage dig ind for dokumentfalsk ? ... Her er der vel næppe
> tale
> om god tro .... Jeg syntes det ville være meget kedeligt hvis vi skulle
> rende rundt og lege politimænd, og angive kollegaer, venner, familie o.a.

Ja, men når man nu har dårlig samvittighed :/

>
> Find du dig noget bedre at tage dig til, for der er helt sikkert noget der
> er mere spændende i din hverdag.

Sikkert men det er svært når man ikke kan tænke på andet, ved godt at jeg
har en andel i det og selv om at det er min egen skyld. Men det er vel
aldrig forsent at rydde op i det igen... Desuden har jeg ikke haft økonomisk
vinding ved det (så ville jeg da slet ikke kunne sove om natten).



Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 09:02


"Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:co2ml7$u6v$1@news.net.uni-c.dk...
>
Desuden har jeg ikke haft økonomisk
> vinding ved det (så ville jeg da slet ikke kunne sove om natten).
Bedrageriparagraffen taler om vinding for "sig og andre" så vidt jeg husker.

PH



Per Christoffersen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 25-11-04 09:17


"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:hkgpd.318$jL1.7@news.get2net.dk...
>
> "Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:co2ml7$u6v$1@news.net.uni-c.dk...
>>
> Desuden har jeg ikke haft økonomisk
>> vinding ved det (så ville jeg da slet ikke kunne sove om natten).
> Bedrageriparagraffen taler om vinding for "sig og andre" så vidt jeg
> husker.

Men den er ikke interessant i denne forbindelse.

/Per



Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 09:49


"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:41a5947c$0$56306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
> news:hkgpd.318$jL1.7@news.get2net.dk...
>>
>> "Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:co2ml7$u6v$1@news.net.uni-c.dk...
>>>
>> Desuden har jeg ikke haft økonomisk
>>> vinding ved det (så ville jeg da slet ikke kunne sove om natten).
>> Bedrageriparagraffen taler om vinding for "sig og andre" så vidt jeg
>> husker.
>
> Men den er ikke interessant i denne forbindelse.
>
Og hvorfor ikke lige det??

For mig ligner det medvirken til bedrageri ved hjælp af dokumentfalsk.

PH



Per Christoffersen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 25-11-04 13:09


"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:S%gpd.324$TN2.83@news.get2net.dk...

>>
>> Men den er ikke interessant i denne forbindelse.
>>
> Og hvorfor ikke lige det??

Fordi skattesnyd behandles efter skattelovgivningen.

Selvom det altså kan ligne bedrageri, vil det ikke blive behandlet som
sådan. Skattelovgivningen giver myndighederne den fordel, at der ikke skal
fastslås et forsæt til snyderiet, men udelukkende tages stillling til de
konkrete fakta.

Subsidiært (hvis vi fastholder bedrageri-tanken) fordi Straffelovens §22
træder i anvendelse:
§ 22. Forsøg straffes ikke, når gerningsmanden frivilligt og ikke på grund
af tilfældige hindringer for gerningens udførelse eller for opnåelsen af det
ved denne tilsigtede øjemed afstår fra iværksættelsen eller hindrer
fuldbyrdelsen eller foretager handlinger, som ville have hindret
fuldbyrdelsen, hvis denne ikke, ham uafvidende, var mislykkedes eller ad
anden vej var afværget.


/Per




Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 14:41


"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:41a5cacf$0$56288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
> news:S%gpd.324$TN2.83@news.get2net.dk...
>
>>>
>>> Men den er ikke interessant i denne forbindelse.
>>>
>> Og hvorfor ikke lige det??
>
> Fordi skattesnyd behandles efter skattelovgivningen.

Og det gælder i alle tilfælde??

>
> Selvom det altså kan ligne bedrageri, vil det ikke blive behandlet som
> sådan. Skattelovgivningen giver myndighederne den fordel, at der ikke skal
> fastslås et forsæt til snyderiet, men udelukkende tages stillling til de
> konkrete fakta.

Er der ikke fortsæt ,er det snyderi. Er der fortsæt mener jeg straffeloven
kan anvendes.

>
> Subsidiært (hvis vi fastholder bedrageri-tanken) fordi Straffelovens §22
> træder i anvendelse:
> § 22. Forsøg straffes ikke, når gerningsmanden frivilligt og ikke på grund
> af tilfældige hindringer for gerningens udførelse eller for opnåelsen af
> det ved denne tilsigtede øjemed afstår fra iværksættelsen eller hindrer
> fuldbyrdelsen eller foretager handlinger, som ville have hindret
> fuldbyrdelsen, hvis denne ikke, ham uafvidende, var mislykkedes eller ad
> anden vej var afværget.
>
Vi ved jo ikke om der er sket fuldbyrdelse. I det tilfælde er det jo en
modsætning at tale om tilbagetrædelse.

PH
> /Per
>
>
>



Per Christoffersen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 25-11-04 15:39


"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:shlpd.1661$dT1.863@news.get2net.dk...
>
> Vi ved jo ikke om der er sket fuldbyrdelse. I det tilfælde er det jo en
> modsætning at tale om tilbagetrædelse.

Citat fra Tommys indlæg nr. 2:
"Tja, den eneste dokumentation jeg har at jeg har stået for at lave en falsk
kørebog igennem de sidste 7 måneder for personen."

Jeg tolker det som om det gælder for kørslen i det pågældende tidspunkt, men
jeg kan tage fejl.
Har jeg ret er der ikke sket fuldbyrdelse endnu fordi skatten ikke er
afregnet endeligt.

/Per



Peter Hansson \(7950~ (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 25-11-04 17:11


"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:41a5ee0c$0$56264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Jeg tolker det som om det gælder for kørslen i det pågældende tidspunkt,
> men jeg kan tage fejl.
> Har jeg ret er der ikke sket fuldbyrdelse endnu fordi skatten ikke er
> afregnet endeligt.

Ja. Men hvis det evt. er forskudsregisteret, eller der er indsendt
selvangivelse kan man vel tale om forsøg selvom der ikke er sket endelig
afregning.?

PH



per christoffersen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 25-11-04 20:16


"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:munpd.1693$z67.246@news.get2net.dk...
>
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> news:41a5ee0c$0$56264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>
>> Jeg tolker det som om det gælder for kørslen i det pågældende tidspunkt,
>> men jeg kan tage fejl.
>> Har jeg ret er der ikke sket fuldbyrdelse endnu fordi skatten ikke er
>> afregnet endeligt.
>
> Ja. Men hvis det evt. er forskudsregisteret, eller der er indsendt
> selvangivelse kan man vel tale om forsøg selvom der ikke er sket endelig
> afregning.?

Den nævnte paragraf ahndler om at man fritages for straf, hvis man afværger
den ulovlige handlings effekt.
Hvor snittet skal lægges, hvis man vil anvende den i en skattesag er ganske
givet utydeligt, men det må ihvertfald være efter førskudsregistreringen.
Jeg skulle mene, at det også må være efter, at der er påbegyndt en
behandling af de indsendte oplysninger, men formodentlig først hvis
behandlingen er tilendebragt, og det forkerte resultat er opnået.
Men det er noget af et gætværk

/Per



Bertel Lund Hansen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-11-04 09:14

Peter Hansson (7950) skrev:

>Bedrageriparagraffen taler om vinding for "sig og andre" så vidt jeg husker.

Ja: "skaffe sig eller andre uberettiget vinding".

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jon Bendtsen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 25-11-04 09:17

Peter Hansson (7950) wrote:
> "Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:co2ml7$u6v$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Desuden har jeg ikke haft økonomisk
>
>>vinding ved det (så ville jeg da slet ikke kunne sove om natten).
>
> Bedrageriparagraffen taler om vinding for "sig og andre" så vidt jeg husker.

Kunne det ikke også være dokument falsk?



JonB

Henning Makholm (27-11-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 27-11-04 06:32

Scripsit Jon Bendtsen <noone@example.com>

> Kunne det ikke også være dokument falsk?

Nej.

§171. Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i
retsforhold, straffes for dokumentfalsk.
...
Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne
udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra
denne.

Det er der ikke tale om her.

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."

Michael Jensen (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 24-11-04 21:36

David B wrote:
> /David - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.
>

Jamen sikke et godt samfund vi får på den måde Skidt med om naboens
unger er ved at splitte genboens hus af, det må jo være deres problem.
Og skidt med at gamle fru Olsen bliver overfaldet, mens man har mulighed
for at gribe ind.

Lad os dog alle være egoister, og kun passe vores eget.. hvor herre
bevares, det må jeg kalde en skidt moral!

MJ

David Bjergsø (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 25-11-04 12:20

"Michael Jensen" <mcje@tdcadsl.dk> wrote in message
news:41a4f08c$0$86705$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> David B wrote:
>> /David - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.
>>
>
> Jamen sikke et godt samfund vi får på den måde Skidt med om naboens
> unger er ved at splitte genboens hus af, det må jo være deres problem. Og
> skidt med at gamle fru Olsen bliver overfaldet, mens man har mulighed for
> at gribe ind.
>
> Lad os dog alle være egoister, og kun passe vores eget.. hvor herre
> bevares, det må jeg kalde en skidt moral!
>
> MJ

Well ..... Nu har jeg så ikke store problemer med at skelne mellem vold og
bedrageri ... min pointe er blot at skattefolkene nok selv skal finde ud af
hvad der foregår .... det er jo dem som får løn for at finde ud af den
slags, ikke os "menige".

/David - der nu hellere må skrive at han syntes at vi skal politiet om at
lege politi ....


David T. Metz (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 25-11-04 00:51

David B kalligraferede, i
news:41a4d659$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jeg syntes det ville være meget kedeligt
> hvis vi skulle rende rundt og lege politimænd, og angive kollegaer,
> venner, familie o.a.

Vi er temmelig ligeglade med dine tåbelige holdninger

> Find du dig noget bedre at tage dig til, for der er helt sikkert
> noget der er mere spændende i din hverdag.

Det kunne du vidst passende gøre.

David



Jens...... (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens......


Dato : 25-11-04 03:54

David T. Metz wrote:
> David B kalligraferede, i
> news:41a4d659$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> Jeg syntes det ville være meget kedeligt
>> hvis vi skulle rende rundt og lege politimænd, og angive kollegaer,
>> venner, familie o.a.
>
> Vi er temmelig ligeglade med dine tåbelige holdninger
>
tal for dig selv.



--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com



Per Christoffersen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 25-11-04 09:18


"Jens......" <@postkasse_66@hotmail.com@....@.> skrev i en meddelelse
news:41a5490e$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> David T. Metz wrote:
>> David B kalligraferede, i
>> news:41a4d659$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>> Jeg syntes det ville være meget kedeligt
>>> hvis vi skulle rende rundt og lege politimænd, og angive kollegaer,
>>> venner, familie o.a.
>>
>> Vi er temmelig ligeglade med dine tåbelige holdninger
>>
> tal for dig selv.

Det er slet ikke nødvendigt, - man kan bare læse fundatsen for gruppen og de
generelle retningslinjer for usenet. Så giver det helt sig selv.

/Per



David Bjergsø (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 25-11-04 12:22

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message
news:41a51e25$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> Vi er temmelig ligeglade med dine tåbelige holdninger

Så ignorer du bare mit indlæg ....

>
>> Find du dig noget bedre at tage dig til, for der er helt sikkert
>> noget der er mere spændende i din hverdag.
>
> Det kunne du vidst passende gøre.

i forhold til hvad? eller ved du ikke præcis selv hvad du mener ?

/David


David T. Metz (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 25-11-04 22:23

David Bjergsø kalligraferede, i
news:41a5c490$1$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message
> news:41a51e25$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
>> Vi er temmelig ligeglade med dine tåbelige holdninger
>
> Så ignorer du bare mit indlæg ....

Du misforstår. Som Per gør opmærksom på er dit indlæg fuldkommen off topic.

>>> Find du dig noget bedre at tage dig til, for der er helt sikkert
>>> noget der er mere spændende i din hverdag.
>>
>> Det kunne du vidst passende gøre.
>
> i forhold til hvad? eller ved du ikke præcis selv hvad du mener ?

Jeg ved da udmærket hvad jeg mener, og jeg giver klart og utvetydigt udtryk
for det. Dit indlæg var noget forbandet vås, der ikke hører til her.
Ovenikøbet prøver du at få en angrende bedrager til at undlade at gøre
skaden god igen.

David



David Bjergsø (26-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 26-11-04 13:05

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message
news:41a64d0d$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dit indlæg var noget forbandet vås, der ikke hører til her.

Av for den ... hvilken del af det præcist syntes du var vås - som du så
venligt kalder det? Jeg står fuldstændigt måbende overfor din fjendtlige
måde at antyde ting på. Jeg har da ikke ridset din bil eller kaldt dig et
svin, eller på anden måde trådt dig over tæerne.

> Ovenikøbet prøver du at få en angrende bedrager til at undlade at gøre
> skaden god igen.

Jeg har vel fuldt lov til at give min mening til kende om hvad jeg syntes om
det hastigt udviklede angiversamfund vi eftehånden lever i, men hvis ikke,
så er din fjendtlige bemærkning om mit "vås" mindst lige så OT.

- Så vidt jeg ved så er han vel ikke en angrende bedrager før han er blevet
dømt, men måske du er dommer ?

> David
>

Ja lad os da bare gentage navnet - /David


Bertel Lund Hansen (26-11-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-11-04 16:26

David Bjergsø skrev:

>Av for den ... hvilken del af det præcist syntes du var vås

Det hele.

>Jeg har vel fuldt lov til at give min mening til kende om hvad jeg syntes om
>det hastigt udviklede angiversamfund vi eftehånden lever i

Ja, men ikke i denne her gruppe. Den handler kun om jura, ikke
meninger.

Fra fundatsen:
Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jesper Sørensen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 25-11-04 09:01


> /David - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.
>

Gælder det også sager om børnemishandling.

JS

David Bjergsø (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 25-11-04 12:23

"Jesper Sørensen" <spam@mail.dk> wrote in message
news:jlgpd.319$7R1.276@news.get2net.dk...
>
>> /David - som passer sit, og lader andre gøre som de syntes.
>>
>
> Gælder det også sager om børnemishandling.
>
> JS

ja klart, og voldtægt og mord ..... hvad tror du selv ?

/David


Ralph (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 24-11-04 23:01

"Tommy Jensen" <tommygrisen_454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:co2ftr$rub$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Hvis man har kendskab til en person som gennem sit ApS firma snyder sig
> til ca. 6000 skattefri befordringsgodtgørelse om måneden, til hvem og
> hvordan anmelder det. Og vil det blive taget seriøst?

Tjaaah, det gælder jo begge veje. JEG har netop fået min firmabil
mistænkeligtgjort af told&skat med udsigt til beskatning af "fri bil" af en
værdi af 40.000 pa. Nu har jeg tre børn, min firmabil er på gule plader, og
jeg HAR faktisk ført kørselsregnskab de sidste tre år, så der er ikke meget
privatkørsel i den. Men da jeg oplyste dette til told&skat så var alt i
orden, jeg undersøgte dog sagen og fandt ud af at jeg kunne få ca. 1.500 af
min løn/pr måned udbetalt skattefrit, blot ved at købe bilen og selv afholde
alle udgifter og derefter fakturere mit firma for omkostningerne.
Er det told&skats ansvar at oplyse om sådanne forhold, eller ser de kun
sagen fra deres egen side?


--
venligst
Ralph



Peter Lykkegaard (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-11-04 23:05

"Ralph" wrote

> Er det told&skats ansvar at oplyse om sådanne forhold

Din revisor kan sikkert hjælpe dig

> eller ser de kun sagen fra deres egen side?
>
Formodentlig

- Peter



Jonathan Stein (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 25-11-04 00:27

Ralph wrote:

> Er det told&skats ansvar at oplyse om sådanne forhold, eller ser de kun
> sagen fra deres egen side?

Hvis de opdager fejl, skal de rettes uanset hvis fordel fejlen er
til. Men du kan næppe forvente, at de uopfordret begynder at undersøge
hvilke økonomiske dispositioner, der vil være til din forhold. Der kan
jo også være mange andre forhold, der spiller ind.
Det har et revisor-job.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

David T. Metz (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 25-11-04 00:52

Ralph kalligraferede, i
news:41a5049f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Er det told&skats
> ansvar at oplyse om sådanne forhold,

Nej.

> eller ser de kun sagen fra deres
> egen side?

Nej.

David



Jens...... (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens......


Dato : 25-11-04 03:57

David T. Metz wrote:
> Ralph kalligraferede, i
> news:41a5049f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> Er det told&skats
>> ansvar at oplyse om sådanne forhold,
>
> Nej.
>
>> eller ser de kun sagen fra deres
>> egen side?
>
> Nej.
>
> David

rigtige gode § du kommer med.


--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com



David T. Metz (25-11-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 25-11-04 22:20

Jens...... kalligraferede, i
news:41a54985$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> David T. Metz wrote:
>> Ralph kalligraferede, i
>> news:41a5049f$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>> Er det told&skats
>>> ansvar at oplyse om sådanne forhold,
>>
>> Nej.
>>
>>> eller ser de kun sagen fra deres
>>> egen side?
>>
>> Nej.
>>
>> David
>
> rigtige gode § du kommer med.

Så vidt jeg kan se blev der ikke spurgt til paragraffer, men til praksis.

David



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste