Bil på gule plader
Fra : bem

Dato : 23-11-04 20:00

Min bror har lige købt en varebil på gule plader, og nu spørger han, hvad
straffen er for at transportere en passager i varerummet. Nogen der ved det?

/Bo

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-11-04 20:42

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse
> Min bror har lige købt en varebil på gule plader, og nu spørger han, hvad
> straffen er for at transportere en passager i varerummet. Nogen der ved
det?

Politiet indberetter til told&skat, som sender en bøde på 500 kr.

Fra : TGD

Dato : 23-11-04 23:58

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Politiet indberetter til told&skat, som sender en bøde på 500 kr.

In worst case kan de kræve fuld. reg. afgift.

Fra : blue

Dato : 24-11-04 00:13

> Politiet indberetter til told&skat, som sender en bøde på 500 kr.

Mener du, at T&S sender en bøde?

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-11-04 16:35

"blue" <dont@try.it> skrev i en meddelelse

> Mener du, at T&S sender en bøde?

ja.

Fra : blue

Dato : 25-11-04 00:06

> ja.

Det er nu politiet, som udsteder en bøde på 500 kr.

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-11-04 17:42

"blue" <dont@try.it> skrev i en meddelelse

> Det er nu politiet, som udsteder en bøde på 500 kr.

Sidder du i sekretariatet ?

/Caspersen

PS: Der findes rent faktisk en adresse, som hedder www.try.it

Tænk over alt det spam de får pga. din returadresse. Lav en fiktiv istedet.

Fra : blue

Dato : 25-11-04 21:32

> Sidder du i sekretariatet ?

Næh, men jeg ved da lidt om, hvad de foretager sig...

> PS: Der findes rent faktisk en adresse, som hedder www.try.it
>
> Tænk over alt det spam de får pga. din returadresse. Lav en fiktiv
> istedet.

Tak, det er hermed gjort.

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-11-04 22:54

"blue" <dont@try.et> skrev i en meddelelse

> Næh, men jeg ved da lidt om, hvad de foretager sig...

Sjovt, det gør jeg også

Man må konkludere heraf, at der er forskellige retningslinjer omkring i
landet.

/Caspersen

Fra : Henning Makholm

Dato : 27-11-04 06:38

Scripsit "blue" <dont@try.et>

> Tak, det er hermed gjort.

Den er kun fiktiv indtil der er en eller anden etiopier der
registererer try.et.

Ordentlige fiktive adresser bør ende på .invalid eller på
example.{com,org,net,...}

--
Henning Makholm "The Board views the endemic use of PowerPoint
briefing slides instead of technical papers as an

Fra : Disager

Dato : 09-12-04 19:34

Ahømm...
Hvad så med www.invalid.dk ?
Skal det så gå ud over dem?

Tonny.

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-12-04 20:29

Scripsit "Disager" <invalid@invalid.dk>

www.invalid.dk ender ikke på .invalid. Det ender på .dk.

--
Henning Makholm "Detta, sade de, vore rena sanningen;
ty de kunde tala sanning lika väl som någon

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-11-04 20:47

> [...]
> Min bror har lige købt en varebil på gule plader, og nu spørger han, hvad
> straffen er for at transportere en passager i varerummet. Nogen der ved

Bøde..og så kan politiet fremsende sagen til Told & Skat...så kommer der en
kæmpe økonomisk lussing i form af indregistreringsafgift på bilen.

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 23-11-04 20:58

Hej,

> Bøde..og så kan politiet fremsende sagen til Told & Skat...så kommer der
en
> kæmpe økonomisk lussing i form af indregistreringsafgift på bilen.

dengang jeg tog kørekort måtte man da gerne transportere en passagerer i
bagagerummet, såfremt at man havde materialer/værktøj med i bilen, for
derefter at køre ud og arbejde med det. Men det er måske lavet om?

Sikkerhedsmæssigt er det vidst ikke optimalt.

Mvh
Lars

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-11-04 06:43

En helt masse bits fra Lars L. Jensen til dk.videnskab.jura gav følgende:

[...]

> dengang jeg tog kørekort måtte man da gerne transportere en passagerer i
> bagagerummet, såfremt at man havde materialer/værktøj med i bilen, for
> derefter at køre ud og arbejde med det. Men det er måske lavet om?

Dette gælder dog ikke varebiler indregistreret til privat kørsel, ifølge det
lokale politi.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Nobody looks good in brown lipstick"
-- Frank Zappa

Fra : Repzak

Dato : 24-11-04 19:26

> [...]
> bagagerummet, såfremt at man havde materialer/værktøj med i bilen, for
> derefter at køre ud og arbejde med det. Men det er måske lavet om?
var det før sikkerhedsselen eller hvordan ?

kasper

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 24-11-04 22:32

Hej,

> var det før sikkerhedsselen eller hvordan ?

nej, det var så sent som i 94.

Det var dog et krav at man skal have værktøj/materialer med, så
hjemtransporten kunne jo blive et problem.

Mvh
Lars

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 24-11-04 22:47

Hej igen,

> Det var dog et krav at man skal have værktøj/materialer med, så
> hjemtransporten kunne jo blive et problem.

til dem som tvivler på påstanden kan man læse i "Bekendtgørelse af
lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v" af 2/12-02

§5, stk2 "Biler nævnt i stk. 1 må ikke benyttes til befordring af personer
uden for førerrummet. Det er dog tilladt uden for førerrummet at befordre
personer, som arbejder i ejerens (brugerens) virksomhed, til eller fra den
arbejdsplads, hvor de skal anvende det medbragte materiel."

Mvh
Lars

Fra : Søren

Dato : 26-11-04 14:04

"Repzak" <repzak@GEDhotmail.com> wrote in message
> var det før sikkerhedsselen eller hvordan ?

Sikkerhedssels har ikke noget med sagen at gøre.
Man må godt kører i bil uden at benytte sikkerhedssele. En sikkerhedssels
skal kun benyttes hvis den er der, og der findes ingen lov om at man ikke må
være flere personer i et køretøj end der er sikkerhedsseler til.

--
Søren

Fra : Per

Dato : 24-11-04 08:31

--

Hej Bo!

500 kr. i bøde til føreren samt 500 kr i bøde til hver af dem, der opholder
sig i varerummet.

Mvh. Per!