Straffeatest
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 21:32

Hvad koster (og kræver) det at få udleveret en ren straffeattest til
jobsøgning?

mvh. Michael Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 21:34

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41a24cd2$0$22704$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvad koster (og kræver) det at få udleveret en ren straffeattest til
> jobsøgning?

Hmm... okay jeg vil lige være hurtig og selv rette den

En lidt dum formulering ovenfor... Det kræver selvfølgelig bl.a. at man ikke
har gjort sig "uheldig bemærket" med en plettet straffeattest som resultat.

Fra : Rigor Mortis

Dato : 22-11-04 22:04

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41a24d35$0$22683$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
>
> En lidt dum formulering ovenfor... Det kræver selvfølgelig bl.a. at man
> ikke har gjort sig "uheldig bemærket" med en plettet straffeattest som

Det var måske ikke en helt dum formulering...

For noget tid siden var der en person der stod frem i Station 2 (Tv2) og
berettede om hvordan han 'fiksede' rene straffeattester til interesserede
købere.
http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=1437348

Han mente selv, at han gjorde en god samfundstjeneste, for han gør det "for
at hjælpe dem igang med en ny fremtid".
--
RM

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-11-04 21:38

> [...]
meddelelse news:41a24cd2$0$22704$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvad koster (og kræver) det at få udleveret en ren straffeattest til

0 kr+billedlegitimation+værge, hvis man er under 18

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-11-04 23:55

Og er man teenager med en fremed herkomst , med bolig i Gellerup eller
Brøndby Strand koster det nok kassen :)

Helt ærligt ... straffeattester burde være offentlige og frit tilgængelige
for alle på internettet....hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg sku ikke
risikere at ansætte en der havde begået underslæb i sit tidligere
ansættelsesforhold.....eller en dømt voldtægtsforbryder på en arbejdsplads
hvor der arbejder mange kvinder f.eks. .....

nå nej det er politik...dermed off topic her i gruppen... undskyld :)

Fra : Permand

Dato : 23-11-04 11:19

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der arbejder mange kvinder f.eks. .....
>
> nå nej det er politik...dermed off topic her i gruppen... undskyld :)

OT ja men du har ret. Står jeg med to personer der har ens uddannelse osv.
så vil jeg da stadig helst ansætte den med ren straffeattest.
Man skal jo ikke straffes for IKKE at have lavet noget lort !

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-11-04 22:32

Jan Pedersen wrote:

> [...]
> Brøndby Strand koster det nok kassen :)
>
> Helt ærligt ... straffeattester burde være offentlige og frit tilgængelige

Nej, straffen er - med stor sandsynlig - udstået eller betalt.

Hvorfor straffe yderligere ved denne offentlige udhængning, som du taler
om?

Gabestokken blev afskaffet, da ruder konge var knægt.

Derudover, hvad viser straffeattesten egentlig? Den viser vel bare, at
du har været så smart, at hvis du har lavet noget lort, så er du bare
ikke blevet opdaget.
Og det er jo farligere end en som er blevet opdaget.

> hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg sku ikke
> risikere at ansætte en der havde begået underslæb i sit tidligere
> ansættelsesforhold.....

Det kommer - syntes jeg - helt an på, hvad vedkommende skal lave.

Skal vedkommende "bare" køre rundt med dine varer eller lave andet
operationelt arbejde, så vil du jo hurtig opdage, at vedkommende har
laver noget snavs.

> eller en dømt voldtægtsforbryder på en arbejdsplads
> hvor der arbejder mange kvinder f.eks. .....

Man kan vel tilrette dagen, så han aldrig arbejder alene eller kun
sjældnet alene.

Og hvad med alle andre mænd. Det er jo alle potentielle voldtægtsmænd.
De har i hvert fald udstyret.

Og derfor kan du også lave det en del af din ansættelsespolitik, at
personer du ansætter fremviser en - for dig - ren straffeattest.

Hvilke forteelser ville du da kunne se igennem fingre med?
Har du tænkt over det?

mvh

Carsten Riis

FUT: dk.snak.snik