adgang til TFA?
Fra : Brian k

Dato : 22-11-04 10:57

Hej
Nogen der kan poste eller emaile mig flere detaljer om denne TFA?

Moder tilkendt den midlertidige forældremyndighed til to små piger

TFA 2004.55 VLK: Retten i Sæby tilkendte moderen den midlertidige
forældremyndighed til to små piger, som hidtil havde boet hos faderen på
grund af moderens personlige problemer. VL stadfæstede.

email: spam**@**grov.dk (fjern ****)

/brian

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 14:06

On Mon, 22 Nov 2004 10:57:01 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Hej
>Nogen der kan poste eller emaile mig flere detaljer om denne TFA?

Du kan få et prøveabonnement til TFA hos forlaget Thomse, karnov online.
http://www.karnov.dk/pls/pdb/kontakt_pack.contact_wheel

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Brian k

Dato : 22-11-04 14:52

Stærk Tobak wrote:

> Du kan få et prøveabonnement til TFA hos forlaget Thomse, karnov
> online. http://www.karnov.dk/pls/pdb/kontakt_pack.contact_wheel

Kun hvis man har et SE nummer (har prøvet)

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 16:43

On Mon, 22 Nov 2004 14:52:12 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Kun hvis man har et SE nummer (har prøvet)

Glem hvad du kan se og tal med kundeservice. Har selv haft både UFr og TBB på
prøve som privatperson.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 19:04

On Mon, 22 Nov 2004 16:42:38 +0100, Stærk Tobak <no_spam@postkasse.org> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>dk.videnskab.jura:

>Glem hvad du kan se og tal med kundeservice. Har selv haft både UFr og TBB på

Jeg skulle måske liiiige tale lidt med dem om hvad de har gang i. Mon de har en
kvota for private prøveperioder.

Iøvrigt er det et cvr nr. du "skal" udfylde i formularet, og der skriver du
"privat".

Fra : Brian k

Dato : 22-11-04 19:27

Stærk Tobak wrote:

> Iøvrigt er det et cvr nr. du "skal" udfylde i formularet, og der
> skriver du "privat".

Har jeg gjort, fik mail retur om at "prøve abonementer KUN var for firmaer"

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 21:12

On Mon, 22 Nov 2004 19:26:48 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Har jeg gjort, fik mail retur om at "prøve abonementer KUN var for firmaer"

Så vil jeg snakke med dem, det kan ikke være rigtigt jeg får prøveabonnement og
ingen andre private kan.
(måske har de fyret ham der gav mig dem ?) Men da det resulterede i en konto hos
dem så skulle det da pokker.........

Fra : Brian k

Dato : 22-11-04 23:34

Stærk Tobak wrote:
> Men da det resulterede i
> en konto hos dem så skulle det da pokker.........

Hej

Men hvis du har konto der kunne du så ikke lige slå sagen op og poste det?

/brian

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-11-04 11:44

Brian k wrote:

> Men hvis du har konto der kunne du så ikke lige slå sagen op og poste
> det?

Virker det ikke som en lidt dum gruppe at begå ulovligheder i?

Tag dog på bibliotek og find det selv...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Brian k

Dato : 23-11-04 13:28

Kevin Edelvang wrote:

> Virker det ikke som en lidt dum gruppe at begå ulovligheder i?

Vil det være ulovligt at poste oplysningerne ?

> Tag dog på bibliotek og find det selv...

Jeg prøver altid den nemmeste løsning først, og samtidig så håbede jeg på en
diskussion omkring dommen i dette forum (og dertil er det jo nødvendigt at
alle kan læse den)

/brian

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-11-04 19:41

"Brian k" skrev 23.11.2004 13:27:

> Vil det være ulovligt at poste oplysningerne ?

Det kommer lidt an på, hvad der postes. Hvis det er en dom, så er dommens
tekst omfattet af ophavsretslovens § 9 stk. 1 og er derfor ikke genstand for
ophavsret. Et evt. "domshoved", altså det korte referat i toppen (som der er
i UfR - jeg kender ikke TfA, så jeg ved ikke om det er der), er derimod ikke
en del af dommen, men noget som tidsskriftet har tilføjet. Det er omfattet
af ophavsret og kan derfor ikke uden videre gengives her. Det samme gælder
evt. omtale eller kommentarer. Citatretten gælder dog selvfølgelig.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Stærk Tobak

Dato : 23-11-04 23:23

On Tue, 23 Nov 2004 19:41:29 +0100, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>af ophavsret og kan derfor ikke uden videre gengives her. Det samme gælder
>evt. omtale eller kommentarer. Citatretten gælder dog selvfølgelig.

Hvordan kan en gengivelse uden tidsskriftets tilladelse ikke omfattes af
ophavsret ?
Vi snakker her om en online udgave af et trykt tidsskrift.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-11-04 08:51

"Stærk Tobak" skrev 23.11.2004 23:23:

> Hvordan kan en gengivelse uden tidsskriftets tilladelse ikke omfattes af
> ophavsret ?
> Vi snakker her om en online udgave af et trykt tidsskrift.

Fordi selve dommens tekst (altså den del der kommer fra retten) slet ikke er
genstand for ophavsret. Det fremgår af ophavsretslovens § 9 stk. 1:

"Love, administrative forskrifter, retsafgørelser og lignende offentlige
aktstykker er ikke genstand for ophavsret."

De bliver ikke omfattet af ophavsretten, blot fordi Forlaget Thomson
trykker/gengiver dem. De foretager sig jo intet selvstændigt skabende
derved. Thomsons egne frembringelser ("hoveder", kommentarer etc.) er
omfattet af ophavsret.

Hvis der er tale om en systematisk fremstilling som fx. UfR (jeg kender ikke
lige TfA i detaljer), så er den dog omfattet af katalogreglen i § 71. En
gentagen, systematisk tilgængeliggørelse for almenheden af indholdet kan
derfor være et brud på Thomsons rettigheder i den henseende. Men ikke ved en
enkelt dom.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 24-11-04 11:35

On Wed, 24 Nov 2004 08:51:17 +0100, Kristian Storgaard
> [...]

>derfor være et brud på Thomsons rettigheder i den henseende. Men ikke ved en

Thomsen har i deres licensbestemmelser en pasus om at al materiale er genstand
for ophavsret.

4. Rettigheder. Licensgiver, eller tredjemand fra hvem Licensgiver afleder sine
rettigheder, har ophavsret og enhver anden rettighed til det licenserede.
Licenstager skal respektere Licensgivers rettigheder og Licenstager er ansvarlig
uden beløbsmæssig begrænsning for tilsidesættelse af disse rettigheder, herunder
uberettiget videregivelse af det licenserede til tredjemand. Licenstager er
uberettiget til at bryde eller ændre eventuelle sikkerhedskoder, ligesom
Licenstager er uberettiget til at ændre eller fjerne angivelser i det
licenserede vedrørende rettighedsforhold, varemærker, produktinformation eller
lignende.

5. Kopiering. Licenstager må anvende det licenserede til søgning, udprintning og
elektronisk kopiering til egne tekstbehandlingsdokumenter i forbindelse med
sædvanlig udnyttelse af det licenserede. Enhver anden kopiering af det
licenserede eller dele heraf er ikke tilladt uden Licensgivers forudgående
skriftlige accept.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-11-04 17:32

"Stærk Tobak" skrev 24.11.2004 11:34:

> Thomsen har i deres licensbestemmelser en pasus om at al materiale er genstand
> for ophavsret.

Det ændrer ikke på ophavsretsloven. Der er ikke ophavsret på domsteksten.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 24-11-04 17:44

On Wed, 24 Nov 2004 17:32:11 +0100, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Det ændrer ikke på ophavsretsloven. Der er ikke ophavsret på domsteksten.

Så når ens konto bliver lukket er det bare ærgeligt at thomsens forlag ikke
kender loven om ophavsret ?

Fra : Peter

Dato : 24-11-04 17:52

"Stærk Tobak" <no_spam@postkasse.org> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så når ens konto bliver lukket er det bare ærgeligt at thomsens forlag
> ikke
> kender loven om ophavsret ?

Hvad mener du?

Thomson skal ikke give dig gratis adgang til dommene.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-11-04 18:48

"Stærk Tobak" skrev 24.11.2004 17:44:

> Så når ens konto bliver lukket er det bare ærgeligt at thomsens forlag ikke
> kender loven om ophavsret ?

Jeg er ret overbevist om, at Thomsons Forlag kender ophavsretsloven. De
udgiver den fx selv i kommenteret udgave.

Jeg har meget svært ved at se, hvordan Thomson på nogen mulig måde skulle
kunne hævde ophavsret på en dom, som ikke er genstand for ophavsret jf.
ophavsretsloven, og som de ikke har gjort noget ved.

Kun katalogreglen kan være gældende.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 24-11-04 21:08

On Wed, 24 Nov 2004 18:47:50 +0100, Kristian Storgaard
> [...]

>kunne hævde ophavsret på en dom, som ikke er genstand for ophavsret jf.
>ophavsretsloven, og som de ikke har gjort noget ved.

Er du i tvivl om at thomsens forlag forventer at have ophavsret til alt
materiale i deres online moduler, herunder domme ?
(deres licensbetingelser punkt 4-5)

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 24-11-04 21:52

"Stærk Tobak" skrev 24.11.2004 21:08:

> Er du i tvivl om at thomsens forlag forventer at have ophavsret til alt
> materiale i deres online moduler, herunder domme ?
> (deres licensbetingelser punkt 4-5)

Ja. De har rigtig meget ophavsretligt beskyttet materiale i deres
udgivelser, så formuleringen i licensaftalen er forståelig nok (om end ikke
præcis).

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-11-04 23:42

Stærk Tobak wrote:

> Thomsen har i deres licensbestemmelser en pasus om at al materiale er genstand
> for ophavsret.

Ja, det kan man jo altid skrive uden at gøre noget forkert.

> [...]
> sædvanlig udnyttelse af det licenserede. Enhver anden kopiering af det
> licenserede eller dele heraf er ikke tilladt uden Licensgivers forudgående

Det er altid bedst at sørge for at beskytte sig bedst muligt med en bred
disclaimer. At ophavsretsloven så mht. rets-afgørelser fastslår at disse
ikke kan være ophavsretligt beskyttet, det er der da ikke noget
underligt i? Den har jo højere rang end Thomsons betingelser og Thomson
behøver jo ikke at ændre noget i deres betingelser, hvis det er det du
tror...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Stærk Tobak

Dato : 25-11-04 11:36

On Wed, 24 Nov 2004 23:42:08 +0100, Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net>
wrote in dk.videnskab.jura:

>underligt i? Den har jo højere rang end Thomsons betingelser og Thomson
>behøver jo ikke at ændre noget i deres betingelser, hvis det er det du
>tror...

Det er ikke hvad jeg tror, det er hvad der er juridisk korrekt, specielt et
firma der udgiver lovbøger og onlineadgang til dem.

Kan de domme de gengiver i online udgaverne have en anden status af en slags ?
De kan indledes sådan.:

V2004.B-1253-04
TBB 2004, s. 439

V.L.K. 21. juni 2004 i kære B-1253-04

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-11-04 13:06

"Stærk Tobak" skrev 25.11.2004 11:35:

> Kan de domme de gengiver i online udgaverne have en anden status af en slags ?

Næppe, ophavsretsloven omtaler "retsafgørelser", hvilket jo må siges at være
ret bredt. (Men som sagt er "hovedet" normalt Thomsoms eget)

Det ser meget normalt ud.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 23-11-04 12:05

On Mon, 22 Nov 2004 23:34:26 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Hej
>
>Men hvis du har konto der kunne du så ikke lige slå sagen op og poste det?

Nej, det kan jeg ikke da det ligger i et modul jeg ikke abonnerer på.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 23-11-04 13:20

On Mon, 22 Nov 2004 23:34:26 +0100, "Brian k" <brian@nospam.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

Nu har jeg talt med salgsafd. og de fortæller at de fik så mange useriøse
henvendelser om prøveabonnement at de har lavet det om så kun dem med et CVR kan
få det.
Men, jeg har sagt at en "brian k" vil ringe og fortælle hvorfor han kan få et
prøveabonement. Så for at ikke alle skal ringe så kan du få et navn og tlfnr.
tilsendt i email.
handymangerner@yahoo.com for info.

Fra : Kim

Dato : 23-11-04 18:58

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev
> Nogen der kan poste eller emaile mig flere detaljer om denne TFA?

Hvad er TFA ?

Er det: http://www.revisorbiblioteket.dk/pls/pdb/katpage.show_all?p_id=0 ?

Mvh Kim

Fra : Brian k