Dødsfald og seperation
Fra : Melanie

Dato : 20-11-04 09:42

Hej Ng

Jeg kender et par der har 3 børn. De er blevet sepereret i sommer, og derfor
ikke skilt endnu. Den ene part har det meget skit nu og ligger måske døende
på sygehus. Derfor kom jeg til at tænke på hvordan det avemæsigt ser ud,
hvis han dør ? Har det noget at sige at de er sepereret?
Find selv på flere spørgsmål. Jeg er spændt på at høre svarene.

Vh Melanie

Fra : Karina og Christian

Dato : 20-11-04 10:21

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in message
[klip]
> Derfor kom jeg til at tænke på hvordan det avemæsigt ser ud,
> hvis han dør ? Har det noget at sige at de er sepereret?

Ja, det har i høj grad betydning, at de er separeret. Ved separation
bortfalder arveretten mellem ægtefællerne, og arven tilfalder følgelig
børnene og eventuelt testaments-begunstigede.

Karina