/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
vedr...lukning af daginst. i mellemjulen..~
Fra : fam. Ager


Dato : 19-11-04 18:29

Hej ng...

jeg har fået oplyst at der er en lov (ny) vedr. lukning af daginst.så som
her mellem jul og nytår....

nogen der kender til det????
eller nogen råd om hvor man kan søge henne for at finde en evt sådan lov....

mvh torben



 
 
fam. Ager (19-11-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 19-11-04 19:46

og specielt vedr. refusion for betaling i det lukkede tidrum



BbB (19-11-2004)
Kommentar
Fra : BbB


Dato : 19-11-04 19:59


Nu skal du ikke være krævende - det er da en service, at der lukkes mellem
jul og nytår så du tvinges til at holde jul for dine børn.

BB



"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cnlf0v$2rdb$1@news.cybercity.dk...
> og specielt vedr. refusion for betaling i det lukkede tidrum
>
>


fam. Ager (19-11-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 19-11-04 20:37


"BbB" <bbbssslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:419e4230$0$86969$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Nu skal du ikke være krævende - det er da en service, at der lukkes mellem
> jul og nytår så du tvinges til at holde jul for dine børn.

he-he....
jo,men sagen er det at vores kommune holder nogen instutionener lukket,også
fint nok...Men når børnene nu ikke er der,og vi skal stadig betale for den
tid...det er det der er lidt undren over...For i dagplejen for du refusion
for tiden dine børn ikke er der hvis det er en hel uge i træk...men ikke i
børnehaven der holder lukket....

det har skabt lidt undren...hvorffor denne foreskel..

mvh torben



Inger Pedersen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 19-11-04 20:46


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> jo,men sagen er det at vores kommune holder nogen instutionener
> lukket,også fint nok...Men når børnene nu ikke er der,og vi skal stadig
> betale for den tid...det er det der er lidt undren over...For i dagplejen
> for du refusion for tiden dine børn ikke er der hvis det er en hel uge i
> træk...men ikke i børnehaven der holder lukket....
>
> det har skabt lidt undren...hvorffor denne foreskel..

Sandsynligvis fordi daginstitutionen skal "præstere" et vist antal
åbningstimer samtidig med et vist antal lukkedage om året.
Mange kommuner har indført ferielukning på de tidspunkter, hvor man har
erfaring for, at det generer færrest mulige familier - og det er så typisk
juleferien og to eller tre uger i sommerferien.

Refusionsordningen har jeg aldrig hørt om før, men jeg har hørt om kommuner,
der for nogle år siden indførte ekstrabetaling, hvis børnene ikke holdt
mindst to ugers ferie i sommerferieperioden.
Og spørg lige, om ikke det gav ballade!

Og hvorfor forskellen? Det er en kommunal beslutning, så spørg i kommunen.
Jeg tvivler på, der er en lovgivning om det.

Hilsen Inger



Frank E. N. Stein (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 19-11-04 20:57

On Fri, 19 Nov 2004 20:37:00 +0100, fam. Ager wrote:

> jo,men sagen er det at vores kommune holder nogen instutionener lukket,også
> fint nok...Men når børnene nu ikke er der,og vi skal stadig betale for den
> tid...det er det der er lidt undren over...For i dagplejen for du refusion
> for tiden dine børn ikke er der hvis det er en hel uge i træk...men ikke i
> børnehaven der holder lukket....

Refusionen består i at du ikke får så stor en forhøjelse af betaling
for børnehaven, som du ellers ville have fået.
--
MVH
osv...



Gevaldi (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 19-11-04 20:58


fam. Ager skriblede:

> he-he....
> jo,men sagen er det at vores kommune holder nogen instutionener
> lukket,også fint nok...Men når børnene nu ikke er der,og vi skal
> stadig betale for den tid...det er det der er lidt undren over...For
> i dagplejen for du refusion for tiden dine børn ikke er der hvis det
> er en hel uge i træk...men ikke i børnehaven der holder lukket....
>
> det har skabt lidt undren...hvorffor denne foreskel..


Det har jo ikke noget juridisk indhold, så
prøv i stedet:
news:dk.forbruger.offentlig-service




--
/Gevaldi


Brian Binnerup (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 19-11-04 22:57

> Men når børnene nu ikke er der,og vi skal stadig betale for den tid.

Så kan du vende den om - du slipper for at betale en hel måned om sommeren,
så du reelt kun betaler for 11 måneder om året.

Alligevel stiller kommunen ingen krav om at du absolut skal holde 1 måneds
sommerferie, så dine børn ikke må være der i den måned du ikke betaler for.

Reelt syntes jeg også det er forkert at man ikke skal betale i dagplejen
hvis de ikke er der i en periode - enten så har man pladsen og betaler for
den, ellers har man ikke - hvis du kun vil bruge pladsen halvt, så bør man
benytte de pladser der er lavet til nedsat tid. Man slipper heller ikke for
at betale sin fulde licens hvis man ikke ser tv i en måned i træk, eller sit
telefonabonnemt fordi du piller telefonen ud af væggen imens du er på ferie.
Har man en dagplejeplads betyder det at den plads er der afsat en dagplejer
til, og så mener jeg ikke det gør nogen forskel hvor tit man benytter sig af
pladsen - dagplejeren er afsat til dit barn uanset om barnet kommer eller
ej.

Jeg ved godt du her bliver tvunget til at holde ferie, men mon ikke det i
sidste ende kan ske at gå lige op med den måned du spiller for at betale om
sommeren?

Mvh

Brian



Carsten Overgaard (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 22-11-04 08:13

"BbB" <bbbssslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:419e4230$0$86969$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Nu skal du ikke være krævende - det er da en service, at der lukkes mellem
> jul og nytår så du tvinges til at holde jul for dine børn.

Når du nu er nede og slås i butikkerne for at få byttet gaver, så tænk lige
over, hvordan personalet kan nå at holde jul med deres børn, men bortset fra
det så er en måned (30 dage) betalingsfri og det svarer faktisk til det
antal dage, som folk har på deres feriekort, hvis de kunne bruge dem alle
uden at svigte det kald de har med hensyn til valg af erhverv.


--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Nette (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 19-11-04 23:44


"fam. Ager" skrev

> jeg har fået oplyst at der er en lov (ny) vedr. lukning af daginst.så som
> her mellem jul og nytår....

Nej, det er der ikke. Jeg ved ikke, om det er en lov, men mange instutioner
vælger at holde ferie i x antal uger om året. Jeg mener pt. det er to i
sommerferien og en uge op til jul. simpelthen fordi de er blevet pålagt at
spare.
Her i Århus er instritutionerne delt om i distrikter, således at selvom min
børnehave er lukket, har en anden i distriktet åbent, og der kan jeg så få
mit barn i, hvis jeg selv skal på arbejde i ferien.

Egentligt synes jeg det er fint, og man betaler ikke for det. Juli måned er
betalingsfri, og vi holder ikke ferie hele juli måned.
- Det går nok lige op og skulle der være en dag eller to ekstra til deres
favør, så se det som et alternativ til forhøjelse af kontigentet.

Din institution snyder dig ikke.

Nette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste