Directory og file permissions
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-12-04 01:46

Hej

Jeg har et lille problem med noget hjemmeside. Jeg arbejder med
forskellige typer CMS systemer men hver eneste gang jeg flytter rundt på
filerne (fra server til server) skal jeg indstille Directory og File
permissions igen og igen. Jeg mangler en hurtig måde hvormed man kan
ændre indstillingerne for flere directorys og filer på en gang.

Indtil nu har jeg brugt Tramsmit til at ændre med, men det tager
alligevel forholdsvis lang tid at åbne samtlige mapper og tage info på
alle filerne for at ændre dem...

Mon ikke der findes en eller anden smart måde at gøre tingene på... Hvad
gør i andre?

--
Mvh Nicolai Brandt
"Man burde spørge hvem der ved rigtigst, ikke hvem der ved mest."

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-12-04 09:39

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> alle filerne for at ændre dem...
>
> Mon ikke der findes en eller anden smart måde at gøre tingene på... Hvad

Med terminalen er det meget nemt. Jeg vil foreslå at du kigger på "man
chmod" og "man chrown".

Ellers findes der GUI-værktøjer som f.eks. Xray, men de kræver at du
har lokal adgang til de diske, hvor filerne ligger. Med terminalen kan
du klare det i ssh-session, eller - gud forbyde det - i en telnet
session.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-12-04 00:48

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> har lokal adgang til de diske, hvor filerne ligger. Med terminalen kan
> du klare det i ssh-session, eller - gud forbyde det - i en telnet

Ok, Jeg kigger forbi terminalen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

> Ok, Jeg kigger forbi terminalen.

og frem for alt på -R optionen i chmod og chown