Kan en Stylewriter 1200 Mac printer bruges~
Fra : Peter B

Dato : 01-12-04 09:33

Hej

Jeg har en gammel Mac stylewriter printer,
det er en rigtig god printer som jeg helst ikke vil af med.

Men jeg har lige skiftet min gamle mac ud og nu kan jeg ikke finde ud af
om denne gamle mac printer kan bruges sammen med de nye imac med usb,
jeg har også en pc og jeg vil meget gerne om jeg kan få min gode gamle
stylewriter printer til at virke på enten på imac´en eller pc´en.

Det er nok billiger bare at købe en inkjet printer men jeg synes min
stylewriter er så god til at printe at jeg vil gøre meget for at få den
til at printe igen

Mange Venlige hilsner

Peter Bilberg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-12-04 10:24

Peter B <linuxtux2001@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> jeg har også en pc og jeg vil meget gerne om jeg kan få min gode gamle
> stylewriter printer til at virke på enten på imac´en eller pc´en.

Du kan ikke få den til at printe på en PC.

Du kan få den til at printe på en Mac der kører OS8-9, hvis du
investerer i en dyr USB->Seriel dims, men det kan slet slet ikke svare
sig. Jeg tvivler endda poå at den rette dims stadig kan købes, det er
efterhånden mange år siden at apple droppede serielporten til fordel for
USB.

Smid den ud, forær den væk, eller stil den op på loftet.

> Det er nok billiger bare at købe en inkjet printer men jeg synes min
> stylewriter er så god til at printe at jeg vil gøre meget for at få den
> til at printe igen

En ny billig blækprinter skriver langt pænere. og der er altså MEGET
billige.

Fra : Peter B

Dato : 01-12-04 13:00

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>
> Smid den ud, forær den væk, eller stil den op på loftet.

> En ny billig blækprinter skriver langt pænere. og der er altså MEGET

Jeg kan godt se det, Det kan ikke betale sig andet end smide den gamle
stylewriter ud.

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-04 16:52

In article <xnird.73395$Vf.3502992@news000.worldonline.dk>,
Peter B <linuxtux2001@yahoo.dk> wrote:

> Jeg kan godt se det, Det kan ikke betale sig andet end smide den gamle
> stylewriter ud.

Det er sådan set forfærdeligt, som man skal smide væk. Er man ikke helt
ung, er det svært at vænne sig til. Man er jo vant til, at når man har
et eller andet apparat, man har købt, så kan det godt betale sig at
passe på det og vedligeholde det. Bare den Epson 740 printer, jeg har,
kostede kr. 2.500,- i 1998, og det er jo også en slags penge.
Men sandheden er jo, at en rigtig godt blækprinter i farver kan
fås til kr. 750,- i dag. Og så kan det ikke betale sig at lave nogen
krumspring for at få en gammel printer til at virke. En adapter koster
nemt lige så meget. Og der er ingen garanti for, at den gamle printer
understøttes på næste version af styresystemet. Det samme princip gælder
mange andre, moderne elektroniske dimser.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 01-12-04 20:22

Hej Peter

Hvis du vil smide den ud, så vil jeg godt købe den. Jeg mangler faktisk
en printer til et ældre Mac system, jeg er ved at sælge. Så du må gerne
kontakte mig på 5410NOSPAM451m001@stofanet.dk. (husk at slette
spamblokaden).

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Sebastian

Dato : 01-12-04 13:43

> [...]

> Det er nok billiger bare at købe en inkjet printer men jeg synes min
> stylewriter er så god til at printe at jeg vil gøre meget for at få den

som morten skrev: du kan ikke bruge den sammen med PC'en og med en
moderne Mac er det ret dyrt. Jeg ved dog at USB-2-seriell dimser er
stadig til at få og det vil de helt sikkert også være et lang styk til i
fremtiden, da den gode gamle RS-232 port er meget veludbredt i
elektronikveden, der ikke er lige mindet på hjemmebrugeren (fx. din
elmåler).
Hvis du virkelig VIL beholde din Sylewriter, kan du tage en Mac med
Ethernet (Centris, PowerBook 500 eller nyere) og lade den lege
printserver. Det vil være nok med en MacOS 7 og lp dæmon, så kan selv en
PC printe på den.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Erik Richard

Dato : 01-12-04 20:01

Hej Peter

Peter B wrote:
> Jeg har en gammel Mac stylewriter printer,
> det er en rigtig god printer som jeg helst ikke vil af med.

Stylewriter 1200 er samme printer som en Canon Bj 200 med alm. PC
printertilslutning og Canon BJ 220 med USB.

> [...]
> jeg har også en pc og jeg vil meget gerne om jeg kan få min gode gamle
> stylewriter printer til at virke på enten på imac´en eller pc´en.

Det kan ikke betale sig. En Mac seriel €S232->USB adapter koster 439kr.

> Det er nok billiger bare at købe en inkjet printer men jeg synes min
> stylewriter er så god til at printe at jeg vil gøre meget for at få den
> til at printe igen

Prøv fx. at kigge efter en Canon BJC 2100. Den har både USBN + seriel
til PC, og har din PC USB, så kan den bruges begge steder med USB. Der
er software til 2100'eren til både Mac OS 8.6k, OS X 10.1.5 eller nyere
samt til Win98 til XP. Den bruger samme sort patron som en SW 1200 + at
du også får farve med en BJC 2100.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Peter B

Dato : 06-12-04 08:38

Peter B wrote:
> [...]
>
> Det er nok billiger bare at købe en inkjet printer men jeg synes min
> stylewriter er så god til at printe at jeg vil gøre meget for at få den

Tak for alle jeres svar, det er dejligt at høre jeg ikke er den ensste
der ikke har det så godt med alt det smiden væk.

Jeg har overvejet en printserver løsning, men jeg synes trods alt det er
for meget at gøre ud af det...

Kan i hygge Jer og have en god jul

Venlig Hilsen
Peter Bilberg