Langsom start - hvad skal jeg gøre ved det~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-11-04 20:15

Fornylig stillede jeg spørgsmål om en langtsomt startende Mac (PB G4, OS
X 10.3.6). Jeg foreslog selv, at det var noget med cache, hvilket viste
sig at være et fejlskud.
Men der går altså stadig ca. 6 minutter fra tryk på start til badebolden
holder op med at snurre. Derefter fungerer alt upåklageligt.
Der er kørt reparation med diskværktøj og med Diskwarrior. Det har ikke
ændret noget.

Hvad kan man mere gøre?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-12-04 23:16

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> holder op med at snurre. Derefter fungerer alt upåklageligt.
> Der er kørt reparation med diskværktøj og med Diskwarrior. Det har ikke

+
Jeg synes ellers jeg kan huske, at spørgsmålet er besvaret før: men
hvordan var nu svaret?

Ove Steen

Fra : Finn Johannessen

Dato : 02-12-04 07:44

> [...]

> +
> Jeg synes ellers jeg kan huske, at spørgsmålet er besvaret før: men

På MacFixIt lå der i går et AppleScript som satte gevaldigt skub i
opstarten på min G4. Du kan da prøve det hvis du tør. Hos mig kørte det
helt uden problemer, men følg nøje instruksen under scriptet.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20041201072613616

Venlig hilsen
Finn Johannessen

Fra : Finn Johannessen

Dato : 02-12-04 07:51

Finn Johannessen <finnjoNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> http://www.macfixit.com/article.php?story=20041201072613616

Jeg glemte at skrive at det er vigtigt, at du genstarter straks efter at
du har kørt skriptet.

Finn Johannessen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-12-04 20:53

Finn Johannessen <finnjoNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> Jeg glemte at skrive at det er vigtigt, at du genstarter straks efter at
> du har kørt skriptet.
>
> Finn Johannessen

Jo, tak. Nu kom jeg ned på 3 minutters starttid. Og det kan godt passe,
at problemet er opstået efter sidste systemopdatering.

Venlig hilsen

Ove Steen