ekstern disk er forsvundet
Fra : Peter Bjørn Thomsen ~

Dato : 28-11-04 22:58

hej hej

Jeg har en ekstern firewire harddisk, som jeg for nyligt supplerede med
endnu en af slagsen - forbundet i serie med den første. Nu er den nye disk
forsvundet - pist væk (sikkert fordi jeg en enkelt gang er kommet til at
lukke ned, uden at lægge diskene i papirkurven. Det har den gamle disk nu
altid "overlevet"). Selv om jeg kobler den direkte på - altså ikke via den
første - så vil den ikke vise sig i min Finder. Kører G4 OS10.3

Nogen ideer?

Er der i øvrigt nogen der ved, hvad er den autoriserede måde at "starte"
firewirediske i serie?

På forhånd tak.

mvh
peter

Peter Bjørn Thomsen,
Projektleder og redaktør
Lynx Media A/S
Guldbergsgade 29 E, 1. sal
DK - 2200 København N
Phone: +45 33 18 44 60
Direct: +45 33 18 44 68
Fax: +45 33 18 44 61
Cell phone: +45 28 92 17 64
E-mail: pbt@lynxmedia.dk
Website: http://www.lynxmedia.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Peter Bjørn Thomsen /MH <pbt@lynxmedia.dk> wrote:

> [...]
> altid "overlevet"). Selv om jeg kobler den direkte på - altså ikke via den
> første - så vil den ikke vise sig i min Finder. Kører G4 OS10.3

Du har prøvet om OS'et kan se FW disken (systemprofil, diskværktøj)? kan
den det kan du fornmeggenlig blot reparere din(e) partition(er) med
diskværktøj og efterfølgende mounte dem.

Fra : thorkild nielsen

Dato : 27-12-04 19:06

In article <1gpcqvp.1ljidhi1rxwx55N%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Du har prøvet om OS'et kan se FW disken (systemprofil, diskværktøj)? kan
> den det kan du fornmeggenlig blot reparere din(e) partition(er) med
> diskværktøj og efterfølgende mounte dem.

Jeg oplevede noget lignende med et FireWire CD-brænder. Forhandleren og
jeg blev enige om at det må være FireWire contoleren i drevet, der er
"stået af" efter ca. 20 brændinger i løbet af et aars tid.
Saa jeg har returneret brænderen og haaber det bliver rep. via garantien.

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 28-12-04 16:15

nospam@reippuert.dk (morten reippuert knudsen) writes:

>disk
>nu
>den

>Du har prøvet om OS'et kan se FW disken (systemprofil, diskværktøj)? kan
>den det kan du fornmeggenlig blot reparere din(e) partition(er) med
>diskværktøj og efterfølgende mounte dem.
>
>--
>Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>
>
>PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
>mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Tak for svar....

Nej - OS'et kunne ikke se disken. Men så lige pludselig dukkede den op
igen. Måske et dårligt stik eller noget med rækkefølgende / måden jeg
mountede de to diske på. Hmmmm

Peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-12-04 16:47

> [...]

> Nej - OS'et kunne ikke se disken. Men så lige pludselig dukkede den op
> igen. Måske et dårligt stik eller noget med rækkefølgende / måden jeg

Hej

En Newbie nærmer sig

Med serie" formoder jeg at der er tale om FW hub?

Hvor mange FW enheder kan man smække i en serie?
(Ahænger sel´følsom også af maskinen)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-01-05 15:45

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Med serie" formoder jeg at der er tale om FW hub?

nej, et futtog er eks serielt forbundet.

iøvrigt fides en FW* hub ikke, det hedder en FW repeater.

> Hvor mange FW enheder kan man smække i en serie?
> (Ahænger sel´følsom også af maskinen)

63, men regn ikke med at din FW port kan strømforsyne dem alle.