Nyt ferieportal
Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-05-01 16:38

Der er kommet en ny ferieportal.

www.ferielyst.dk

Jeg vil blive glad hvis I ville give response.

Kan I ha en rigtig god sommer og pas på jer selv i Dk og det store udland.

mvh
Kasper Christensen
Ferielyst.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-05-01 21:46

Gaaaaab!

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 20-05-01 09:18

Hej Kasper,

Jeg var lige forbi siden her til morgen. Den var utroligt langsom (+20
sekunder for forsiden på en adsl-forbindelse)

De første tre links jeg trykkede på viste en "Kommer Snart..." side. GAB!

De næste tre links var links til eksterne sider...???

Så, ifølge min ydmyge mening er her kun tale om EN side som I reelt står
bag - forsiden... Er resten ikke bare en masse links?

I så fald: Hvad kan Ferielyst give os af nyttige informationer, som vi ikke
allerede kan finde andre steder???

Det er muligt det 'kommer snart', men indtil da er der da ikke ret meget at
komme efter...

mvh
Hans Henrik

Kasper Christensen <kasper@ferielyst.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gmbN6.51$W4.14385@news101.telia.com...

Fra : alexbo

Dato : 20-05-01 12:03

Hans Henrik Appel <hha@basisnet.dk> skrev i

> I så fald: Hvad kan Ferielyst give os af nyttige informationer, som
vi ikke
> allerede kan finde andre steder???

Det bliver helt sikkert værre endnu, hveranden skoledreng med en PC
banker en ligegyldig hjemmeside sammen, mens han drømmer om store
reklamepenge, og for at få besøgende sviner han div NGèr til med
reklame for sig selv.
Imens drukner de gode sider.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 20-05-01 12:10

Alex du er da i godt humør idag. Du må da mangle noget i dit liv siden du er
så sur.

At min side ikke lever op til dine forventninger er vel mere dit problem end
andres!!

Og det med skoledreng, der må jeg nok skuffe dig og sige du nok har ramt
lidt ved siden af. Men hvis du vil sammenligne din stilling med min, så skyd
dog fra hoften.

Men en nyhedsgruppe kan da sagtens være forunden dig.

mvh

Kasper Christensen

Fra : alexbo

Dato : 20-05-01 15:11

Kasper Christensen (Ferielyst.dk) <kasper@ferielyst.dk> skrev

> At min side ikke lever op til dine forventninger er vel mere dit
problem end
> andres!!
Jeg har faktisk ikke set den, jeg læser offline, og når jeg går online
finder jeg selv hvad jeg vil bruge.

> Og det med skoledreng, der må jeg nok skuffe dig og sige du nok har
ramt
> lidt ved siden af.
Hvis du læste hvad jeg skrev, ville du have forstået at det var
generelt ment.

> Men en nyhedsgruppe kan da sagtens være forunden dig.
Uden tvivl, men jeg har dog sat mig ind i citatteknikken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 20-05-01 15:45

Kasper Christensen (Ferielyst.dk) <kasper@ferielyst.dk> skrev i en
meddelelse news:yDNN6.870$W4.110158@news101.telia.com...

> At min side ikke lever op til dine forventninger er vel mere dit problem
end
> andres!!

Det bliver vores problem så snart du spammer denne gruppe, for så skal vi
bruge tid på at hente dit unyttige indlæg/reklame ned.

> Men en nyhedsgruppe kan da sagtens være forunden dig.

Og dine reklamer!

Ida Maria Sluyterman
www.kiefer.dk

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 20-05-01 16:52

Kasper Christensen (Ferielyst.dk) skrev...
> [...]
er
> så sur.
>
> At min side ikke lever op til dine forventninger er vel mere dit problem

Kasper dog... Når du selv beder om at få lidt respons, så må du også være
forberedt på såvel positiv som negativ kritik. Der er p.t. ikke ret meget at
komme efter på dine sider, og designet - ja, hvad skal man sige udover at
det ligner en ren kopi af rejsesiden.dk...??? (Hvor ofte ser man to logoer
der er SÅ ens?)

> Og det med skoledreng, der må jeg nok skuffe dig og sige du nok har ramt
> lidt ved siden af. Men hvis du vil sammenligne din stilling med min, så
skyd
> dog fra hoften.

Træk lige vejret!!!

> Men en nyhedsgruppe kan da sagtens være forunden dig.

Hvorfor dog det? Du beder om respons og får det...?

mvh
Hans Henrik

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 20-05-01 19:53

Hans jeg er helt med på at få respons, men han går direkte efter mig og det
vil jeg ikke holde mund med.

Hvis han holder sig til siden, så er det ok. Men går han efter mig, så går
jeg efter ham. Sådan er det

mvh

Kasper

Fra : alexbo

Dato : 20-05-01 20:44

Kasper Christensen (Ferielyst.dk) <kasper@ferielyst.dk> skrev

> men han går direkte efter mig og det
> vil jeg ikke holde mund med.

Du har ikke rigtig fattet meningen med hvad jeg skrev, hverken om
kvaliteten af hjemmesider, indehavernes platte reklame, eller for den
sags skyld om citatteknik.
Du skriver nogle få linier, men citerer hele smøren, incl.det du
selv har skrevet flere gange før.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 20-05-01 21:32

Jo det har jeg. Men så skriv det som et nyt indlæg i stedet for under mig.
Det er derfor der er hiraki på nyhedgrupperne.

Denne diskution er gået for vidt. Jeg vil ikke deltage yderlig.

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 20-05-01 22:23

Kasper Christensen (Ferielyst.dk) <kasper@ferielyst.dk> skrev i en
meddelelse news:NSVN6.1032$W4.133539@news101.telia.com...

> Denne diskution er gået for vidt. Jeg vil ikke deltage yderlig.

Okay... Nu ved jeg jo, at du har kigget lidt på http://www.usenet.dk. Derfor
vil jeg da lige anbefale dig at tage et lille kig på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html. Det ville måske hjælpe dig til at
forstå, hvad andre skribenter bl.a. har prøvet på at fortælle dig.

Ida Maria Sluyterman
www.vammencamping.dk

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 20-05-01 16:38

Det må være noget med din forbindelse at gøre. Jeg har haft en kammerat til
at checke det med en adsl 256 og det er omkring 5 sec. Der er knapnok nogen
grafik

mvh

Fra : spuncock

Dato : 22-05-01 06:55

Udmærket initiv........
Ikke meget nytænkning but anyway.....
3 sek. så var den hentet på min LAN forbindelse
Go`sommer

Hans Henrik Appel <hha@basisnet.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9e7ufi$o8b$2@sunsite.dk...

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-05-01 06:05

Hej Kasper

Tillykke med dit nye rejsesite. Med fare for at skyde mig selv i foden, så
mener jeg ikke at dit nye site indeholder noget specielt revolutionerende.
Designmæssigt ligger du dig på 1024 x 768, hvilket jeg mener er farligt,
idet min er erfaring er at hovedparten stadigvæk bruger 800 x 600.

Samtidigt burde du nok ikke "åbne" op for et site, som langt fra er færdigt.
Heller nøjes med at åbne for de ting du har færdigt end at åbne for en side
som siger kommer snart. DET får ikke folk til at komme igen !

Det at drive et rejsesite er MEGET hårdt arbejde. Og når du henvender dig
her i gruppen, kommer du på extra hårdt arbejde, idet Du beder nogle meget
professionelle rejsefolk om deres mening. Tonen er som regel rå, men ærlig
og respektere du deres udsagn og meninger kan du finde gode
sparringspartnere her !

Med hensyn til dit site, så burde du nok lave noget selv ! Lige nu består
den "bare" af links. Find en niche, som de andre rejsesites ikke har og som
har almen interesse !
Eks. opskrifterne fra alverdens rejsemål !

Du ønskes helt og lykke med det nye site, fra en kollega som p.t. bruger 1/3
del af sit liv på arbejde, 1/3 del på at skifte bleer og 1/3 del på at
opdatere www.rejsebeskrivelser.dk

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jens Holm

Dato : 24-05-01 20:51

Hvad er definitionen på en "portal" i.f.t. en "Site" ?

Mvh

Jens

Kim Larsen <webpoint@gmx.net> skrev i en

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 25-05-01 13:26

En ting: Webmasterens storhedsvanvid!

En portal er en betegnelse for en 'overordnet side' der linker videre til
andre, mindre sider...

Men skal man give en kort definition, så er det vel "En side der er SÅ god
at den kan udfylde de fleste behov - og dermed gør sig berettiget til at
blive brugt som startside på nettet - altså den side du ser først når du
åbner din browser..."

mvh
Hans Henrik Appel
http://www.ferieliv.dk