"David Lebech" wrote
> Nej, gid det var så vel. Hele geometrien for omgivelser og baner skal
> laves om, hvis resultatet skal være på HL2 niveau (Eksempelvis
> Counter-strike: Source).
CS:Source er ikke helt på HL2 niveau mht brushwork, textures etc imho
Og det skal den jo heller ikke være
> Selv hvis man bare vil konvertere direkte (altså uden at forbedre design,
> grafik osv. væsentligt, f.eks. Half-life: Source) er der jo stadig tale om
> en helt ny spilmotor (source), som man skal integrere, så man kan ikke
> bare "opgradere" et mod desværre
Efter sigende skulle det kunne lade sig gøre
Editoren er den samme
Valve har lavet et større stykke arbejde for at opgraderingen skal blive så
enkel som mulig
Kildekoden til banerne liger som alm tekst filer af typen .map
Jeg har nogle små minimaps jeg lige kan prøve at lege med
Jeg har lige åbnet en lille eksempelbane i den nye Hammer editor
Brush etc er der ikke ændret ved, textures er "væk"
Det ser ud som om triggers etc skal passes til
Der kommer sikkert nogle værktøjer (evt tredjeparts) der kan konvertere en
del scripts, triggers etc til den nye engine og man kan så finpudse det
sidste
Hvis man skal udnytte HL2 fuldt ud så skal selvfølgelig man i gang med
bumpmapping, materials etc
Men man kan komme hurtigt igang med nogle mere simple ting
>> Prøv at vælge browse games og vælg thirdparty games
>> Forvent at flere af disse kommer til HL2 på et tidspunkt
>
> Der vil jeg give dig ret. Men der går nok lige lidt tid. Source SDK'en
> skal lige udgives i final version, tror jeg.
>
Ja den venter vi stadig på
Pt er det baner til CS:Source det eneste man kan lave
- Peter