HL2 xtra gamepack
Fra : Johnny B 2000

Dato : 28-11-04 23:20

kommer der noget mere til HL2 ... en udvidelses pakke .... flot spil, men
det var hurtigt overstået og den sluttede lidt underligt ....

nogen der ved noget om udvidelses muligheder ?

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : JRS -8260

Dato : 29-11-04 00:05

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse
> kommer der noget mere til HL2 ... en udvidelses pakke .... flot spil, men
> det var hurtigt overstået og den sluttede lidt underligt ....
>
> nogen der ved noget om udvidelses muligheder ?

Der står på steam at der vil komme en overraskelse i løbet af ugen.. Så
måske der er noget godt i vente

MVH
JRS

Fra : Simon Skarum

Dato : 29-11-04 06:41

"JRS -8260" skrev i en meddelelse ...
> Der står på steam at der vil komme en overraskelse i løbet af ugen..

Hvor står det? Kan ikke lige umiddelbart finde noget...

Mvh. Simon

Fra : BuFFerz

Dato : 29-11-04 12:24

> Hvor står det? Kan ikke lige umiddelbart finde noget...

http://www.steampowered.com/index.php?area=news

Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for the
community.

Fra : Simon Skarum

Dato : 29-11-04 15:31

"BuFFerz" skrev i en meddelelse...

> http://www.steampowered.com/index.php?area=news
>
> Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for
> the community.

Tak for det. Du ved vi blinde er ikke så gode til at læse ;)

Mvh. Simon

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-04 00:05

" Johnny B 2000" wrote

> kommer der noget mere til HL2 ... en udvidelses pakke .... flot spil, men
> det var hurtigt overstået og den sluttede lidt underligt ....

HL1 havde flere udvidelsespakker (købe ting)
Gunman Chronicles
Opposing Force
Blue Shift

(også som freeware)
Counter Strike
Day of Defeat

> nogen der ved noget om udvidelses muligheder ?

Der har vist været de første 200 forskellige single/multiplayer mods til HL1
Hvis man har kildekode til baner etc, så skulle det være ret ligetil at
opgradere et mod fra HL1 til HL2

Prøv at vælge browse games og vælg thirdparty games
Forvent at flere af disse kommer til HL2 på et tidspunkt

Counter Strike (CS:Source) og Day of Defeat (DoD:Source) startede som alm
mods til HL1

- Peter

Fra : David Lebech

Dato : 29-11-04 15:33

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> HL1 havde flere udvidelsespakker (købe ting)
> Gunman Chronicles

Gunman Chronicles er et selvstændigt spil baseret på HL1 motoren - ikke en
udvidelse.

> Der har vist været de første 200 forskellige single/multiplayer mods til
> HL1
> Hvis man har kildekode til baner etc, så skulle det være ret ligetil at
> opgradere et mod fra HL1 til HL2

Nej, gid det var så vel. Hele geometrien for omgivelser og baner skal laves
om, hvis resultatet skal være på HL2 niveau (Eksempelvis Counter-strike:
Source). Selv hvis man bare vil konvertere direkte (altså uden at forbedre
design, grafik osv. væsentligt, f.eks. Half-life: Source) er der jo stadig
tale om en helt ny spilmotor (source), som man skal integrere, så man kan
ikke bare "opgradere" et mod desværre

> Prøv at vælge browse games og vælg thirdparty games
> Forvent at flere af disse kommer til HL2 på et tidspunkt

Der vil jeg give dig ret. Men der går nok lige lidt tid. Source SDK'en skal
lige udgives i final version, tror jeg.

Mvh
David Lebech

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-04 17:21

"David Lebech" wrote

> Nej, gid det var så vel. Hele geometrien for omgivelser og baner skal
> laves om, hvis resultatet skal være på HL2 niveau (Eksempelvis
> Counter-strike: Source).

CS:Source er ikke helt på HL2 niveau mht brushwork, textures etc imho
Og det skal den jo heller ikke være

> [...]
> grafik osv. væsentligt, f.eks. Half-life: Source) er der jo stadig tale om
> en helt ny spilmotor (source), som man skal integrere, så man kan ikke

Efter sigende skulle det kunne lade sig gøre
Editoren er den samme
Valve har lavet et større stykke arbejde for at opgraderingen skal blive så
enkel som mulig

Kildekoden til banerne liger som alm tekst filer af typen .map
Jeg har nogle små minimaps jeg lige kan prøve at lege med

Jeg har lige åbnet en lille eksempelbane i den nye Hammer editor
Brush etc er der ikke ændret ved, textures er "væk"
Det ser ud som om triggers etc skal passes til
Der kommer sikkert nogle værktøjer (evt tredjeparts) der kan konvertere en
del scripts, triggers etc til den nye engine og man kan så finpudse det
sidste

Hvis man skal udnytte HL2 fuldt ud så skal selvfølgelig man i gang med
bumpmapping, materials etc
Men man kan komme hurtigt igang med nogle mere simple ting

> Der vil jeg give dig ret. Men der går nok lige lidt tid. Source SDK'en
> skal lige udgives i final version, tror jeg.

Ja den venter vi stadig på
Pt er det baner til CS:Source det eneste man kan lave

- Peter