HalfLife2 og kvalme
Fra : Frank Nørvig

Dato : 28-11-04 14:03

Hejsa,

Har lige købt HL2 og har spillet det i et par timer men måtte stoppe
pga. kvalme/køresyge. Har læst på nettet at jeg åbenbart ikke er den
eneste, men at det er meget udbredt.

Er der nogen her der oplever det samme, og evt. har nogle gode råd til
hvordan man undgår det?

Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Mvh Frank

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-04 14:06

"Frank Nørvig" wrote

> Har lige købt HL2 og har spillet det i et par timer men måtte stoppe pga.
> kvalme/køresyge. Har læst på nettet at jeg åbenbart ikke er den eneste,
> men at det er meget udbredt.

Prøv at experimentere med vsync

Vi har ikke haft problemer i den retning
Der er ellers et par stykker her der er "overfølsomme" overfor biler

- Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 28-11-04 15:11

> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Du kan starte med minimum 75hz på din monitor. Grafik som køre flydene. Godt
med vand/cola/whatever, du skal ikke være sulten, ej heller træt

Har hørt om andre som havde problemet, dog med andre spil, at det bliver
bedre med tiden. Øvelse gør mestre :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch som aldrig har haft problemer på det område...

www.seth-enoch.dk

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 28-11-04 16:57

> [...]
> men at det er meget udbredt.
>
> Er der nogen her der oplever det samme, og evt. har nogle gode råd til

Da jeg først begyndte at spille cs ku jeg os nemt blive lidt "køresyg" efter
en times tid, men efter et par uger holdt det faktisk helt op, så kombineret
med de andre råd om fps/opdatering på skærmen så tror jeg ikk det bliver
noget problem i længden!

/Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-11-04 17:41

Frank Nørvig wrote:
> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Her er et "officielt" svar: http://tinyurl.com/59r85

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Cag

Dato : 29-11-04 00:36

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

spis et par (eller en håndfuld) ganske alm. mandler....
modvirker kvalme/køresyge

/Cag

Fra : Saitek

Dato : 29-11-04 05:05

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Faktisk bliver 1 ud af 3 dårlig, det viser en norsk undersøgeelse hvor ca
450 deltog. Jeg bliver også dårlig, det varer faktisk længe efter at jeg har
spillet. Nå, men nogle tager en søsyge tablet, syntes nu nok det er lige i
overkanten. Men ok.

Det første HL (HL1) havde en lignede effekt, så det må være programeringen.
det plejer at opstå hvis man kører med mousesmoot (i andre spil altså) det
får billedet til at flyde på plads hvis der er situationer hvor grafikken
ikke rigtig kan følge med, men det er anderledes end det man oplever i
virkeligheden. Men det er nok kun en af årsagerne selvfølgeligt.

Fra : JRS -8260

Dato : 29-11-04 16:16

> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Arhh for fanden ! Nu er jeg også begyndt på det ! Helt sikker bare fordi i
snakker om det

Fik det overhovedet ikke i starten af spillet.. Kom lidt i løbet af
dune-buggy-stadiet og har så holdt ved sidenhen.. Sku irriterende

MVH
JRS

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 17:16

> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

har også prøvet det med Quake 2 begynder at svede og må ned og ligge :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-11-04 18:38

In article <41a9cc7e$0$86703$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Frank Nørvig wrote:
> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Har også problemet. 1024x768, 120Hz, VSync enabled.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-12-04 01:20

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en meddelelse

> Har også problemet. 1024x768, 120Hz, VSync enabled.

Samme her , kvalme og let hovedpine efter ca 1-2 timer , jeg kan spille BF1942 i 14 timer
i træk uden problemer overhoved,

1280x960 CRT 85hz VSync enabled. frame raten virker flydende 30fps+ (FX5900XT)

Quake 2 hade 'efter min mening' et uvirkeligt 'field of view' , men HL2's
view ser meget normalt ud.

min lomme teori er at det er mus-hoved-bevægelse der er for
løs-rystend-ingen vægt, kombineret med manglene fix punkter
i 'skæve' omgivelser, ala tøndehuset på bakken.

udendørs maps virker ikke så slemme som
indendørs ruin/kaos omgivelser på mig.

Mvh. Jan Rasmussen

Fra : S. Andersen

Dato : 30-11-04 02:56

I er da allesammen en flok tudeprinse.

Jeg er en garvet nørd og har da aldrig nogensinde haft kvalme over et spil
.... det eneste der kan give mig kvalme er frisk luft !0101!!!

Fra : JRS -8260

Dato : 30-11-04 12:03

"S. Andersen" <nanan@spamnot.com> skrev i en meddelelse
> I er da allesammen en flok tudeprinse.
>
> Jeg er en garvet nørd og har da aldrig nogensinde haft kvalme over et spil
> ... det eneste der kan give mig kvalme er frisk luft !0101!!!

Så gå ud og snus grundigt!

MVH
JRS

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-04 10:17

> [...]
>
> Jeg er en garvet nørd og har da aldrig nogensinde haft kvalme over et spil
> ... det eneste der kan give mig kvalme er frisk luft !0101!!!

Og en af det modsatte køn.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 00:31

> [...]
> hvordan man undgår det?
>
> Det er jo lidt ærgeligt når spillet ellers er så fantastisk.

Jeg ville have skrevet at jeg kun har oplevet det rigtig med de gamle
Quakespil, men så den anden dag, efter at have spillet 1 1/2 time, så fik
jeg det først lidt underligt, så kom kvalmen, og satme om ikke jeg måtte ud
at knække mig?!

Jeg ved ikke rigtig om jeg tør starte spillet igen - gider sgu ikke rende og
kaste op! (er ellers kun sket en gang før, hvor jeg spillede BurnOut på
Xboxen på min projektor!)

> Mvh Frank

Lars B