HL2 og savegames
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-11-04 17:58

jeg er emd på hvor de ligger, men ikke helt hvilke der svarer til hvad -
problemet er at min knægt gerne vil spille det og jeg er igang med et spil -
risikirer vi at hl2 selv sletter mine savegames når han spiller, eller kan
vi spille sideløbende med hinanden og stadig nemt holde rede i hvis
savegames der er hvis?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-04 18:49

"sniper_Nolight" wrote

> [...]
> eller kan vi spille sideløbende med hinanden og stadig nemt holde rede i

Autosaves og QuickSaves vil blive overskrevet

Alm gemte spil kan kendes på dato/tid, der er ikke mulighed for at navngive
de gemte spil anderledes inde fra spillet

Men du kan kalde HL2 fra en batch fil hvor du henter alle gemte spil fra en
anden folder og gemmer dem igen når du afslutter spillet
Med lidt snilde kan det laves rigtig godt

Skriv igen hvis du skal have lidt hjælp til at lave en batchfil

- Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-11-04 10:58

> [...]
> Med lidt snilde kan det laves rigtig godt
>
> Skriv igen hvis du skal have lidt hjælp til at lave en batchfil

jo tak! - meget gerne - hvis du gider forklare hvordan vi lettest gør ville
det være en stor hjælp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-11-04 12:26

"sniper_Nolight" wrote

> jo tak! - meget gerne - hvis du gider forklare hvordan vi lettest gør
> ville det være en stor hjælp

Der er forskellige muligheder

Jeg kunne forestille mig noget ala dette taget frit efter hukommelsen
(NB ikke afprøvet

NB jeg har opfølgning til dk.edb.system.ms-windows

Lidt indledene forklaring:
------------------------
HL2 bliver per default installeret i noget ala

De gemte spil ligger i hl2\save og navngives fortløbende i filsystemet
NB slettes enkelte filer vil disse "navne" blive genbrugt af spillet

Vær opmærksom på at filerne kan være ret store - op til 9MB - alt efter hvor
mange crates etc du smadrer og hvor meget du flytter rundt på tingene
Igennem spillet vil der være point of no return og størrelsen på "gemmerne"
vil blive reset og bliver så igen langsomt (eller hurtigt større

Kommandoer der bruges
------------------------
CD Change directory

Xcopy Copies files and directory trees.
------------------------
/C Continues copying even if errors occur.
/F Displays full source and destination file names while copying.
/M Copies only files with the archive attribute set,
turns off the archive attribute.
/I If destination does not exist and copying more than one file,
assumes that destination must be a directory.

Højreklik i MyGames og lav en genvej til HL2 på skrivebordet
Det er denne genvej du skal arbejde videre med

Start Notepad og lave en fil ala dette
@echo off
Echo Skift folder

Echo Kopierer filer fra egen folder til Hl2 save folder
xcopy hl2\save\%1\*.* /C /F

Echo Skift folder
cd <drive>\<program files>\steam

Rem Start Steam ...
Rem Her skal man bruge kommandoen der er lavet vha "create shortcut" i Steam
<drive>\<program files>\steam\steam.exe -applaunch 220

REM Jeg kan sgu ikke huske om den venter til kommandoen er færdig eller
fortsætter?
REM Nå vent no matter what
Pause
REM efter any key fortsætter vi

Echo Skift folder

Echo Kopierer filer til egen folder
xcopy hl2\save\*.* hl2\save\%1\*.* /F /I /M

REM Vent igen
Pause
Gem filen som fx StartHL2.cmd i folderen <drive>\<program files>\steam

Batch filen kaldes med en enkelt parameter fx
StartHL2 Peter

hvor "Peter" er navnet på ens egen folder

Den genvej man lavede tidligere kan nu rettes til at pege på batch filen

Jeg vil selv lave noget lign senere i dag

FUT: dk.edb.system.ms-windows
Fjern venligst hvis kommentarerne ikke er direkte relateret til det at lave
en batch fil

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 12:28

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "sniper_Nolight" wrote

> Lidt indledene forklaring:
> ------------------------

Gisp! jeg blev helt nostalgisk... det er længe siden jeg har set en batchfil
:)

> - Peter

Lars B

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-11-04 20:21

> Jeg vil selv lave noget lign senere i dag

ok tak for info - jeg vil prøve om jeg kan hitte ud af det

Fra : Ubrugt Værdikupon

Dato : 27-11-04 08:57

> [...]
> risikirer vi at hl2 selv sletter mine savegames når han spiller, eller kan
> vi spille sideløbende med hinanden og stadig nemt holde rede i hvis

omdøb SAVE skuffen inden han spiller og omdøb igen inden du spiller. lav
evt. en bat fil eller en vbs fil til at gøre det. ....eller kan man oprette
flere steam konti på samme CD-key så er det jo løsningen.

-preben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-04 09:25

"Ubrugt Værdikupon" wrote

> eller kan man oprette flere steam konti på samme
> CD-key så er det jo løsningen.

Nope en key -> en konto

- Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-11-04 10:59

eller kan man oprette
> flere steam konti på samme CD-key så er det jo løsningen.

det har jeg kigget lidt på, men alle steder jeg læser er der vist enighed om
at det ikke er muligt