Halj-Life 2
Fra : Benny

Dato : 25-11-04 01:14

Vil godt høre om spillet lever op til de kanonhøje forventninger, som var
sat til spillet.
Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting om
spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.
Benny

Fra : Peter T.

Dato : 25-11-04 02:50

Benny leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting
> om spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.

Jeg er ikke kommet specielt langt endnu (5-6 baner tror jeg)... Men
umiddelbart har det en helt fin stemning af uhygge, som der også var i
etteren. Jeg har endnu ikke prøvet Doom3, men spillet når slet ikke i
nærheden af fra cry-dimensioner. For der er kun een vej igennem banerne,
hvor der i far cry var *mange* alt efter taktik.
Muligheden for at gemme sig, som der er i far cry er heller ikke til stede.
Har du først trigget et bestemt sted på banen, så skal monstrene nok finde
dig, selvom du er gemt bag mange kasser eller i græsset.
Dvs. half life 2 er et godt gammeldags 3Dshooter med nogle nye ting såsom
gravitygun, men så er det også sagt. Far Cry har sat en milepæl og den når
HL2 ikke i nærheden af pga. det alt for lukkede univers + jeg har netop
opdaget, at monstrene respawner i det uendelige på enkelte af banerne,
hvilket jeg finder latterligt og gammeldags.

Så det er 269 kr værd i elgiganten og ikke en øre mere.

Men jeg er muligvis også forvænt med den FEDE feeling i Far Cry. :)

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-04 20:28

"Peter T." wrote

> Men jeg er muligvis også forvænt med den FEDE feeling i Far Cry. :)

Var det ikke i FarCry at en flyvemaskine lander præcis det samme sted hver
gang når når man skyder den ned?

Jeg har ikke oplevet i FarCry at helicoptere ligefrem leder efter dig eller
følger efter igennem banerne hvis man ikke får dem skudt ned
Det gør de i HL2

Men jo der er nogle scriptede ting der falder ret uheldigt ud hvis man tager
en usædvanlig rute - og det kan man faktisk godt

- Peter

Fra : Peter T.

Dato : 26-11-04 10:46

Peter Lykkegaard leverede følgende historie fra de varme lande:

> Var det ikke i FarCry at en flyvemaskine lander præcis det samme sted
> hver gang når når man skyder den ned?

Det ved jeg ikke.

> Jeg har ikke oplevet i FarCry at helicoptere ligefrem leder efter dig
> eller følger efter igennem banerne hvis man ikke får dem skudt ned
> Det gør de i HL2

Well... Spørgsmålet er om de gør det i virkeligheden, hvis jeg skal drage
en parallel til den. Hvis jeg var helikopterpilot, vil jeg tænke: "En
mand? Ham lader jeg de 50-100 folk på jorden om at klare.", hvorefter jeg
vil flyve væk og spare på krudt og brændstof. :)

> Men jo der er nogle scriptede ting der falder ret uheldigt ud hvis man
> tager en usædvanlig rute - og det kan man faktisk godt

Enig. Det er ting i Far Cry, som også skal pudses af i en forhåbentligt
kommende 2er.
Men samtidig er HL2 også meget forudsigeligt. Jeg kan faktisk forudsige,
hvor der vil komme banditter, inden jeg når hen til næste hjørne. Sådan
var det ikke i Far Cry. Selvfølgelig var der også triggere der, men jeg
skulle larme usædvanligt meget, før de blev aktiveret. Så der kunne jeg
med held bruge snige-taktikken, hvor jeg skal rushe mig igennem banerne på
HL2 for jeg kommer i ildkamp uanset hvad jeg gør.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-11-04 03:23

Benny wrote:

> [...]
> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting om
> spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.

Min umiddelbare oplevelse er at hverken FarCry eller Doom3 når det til
sokkerholderne..

Men ok.. i min mening suttede doom3 helt vildt og FarCry var pænt men
aaaalt for liniært og kedeligt i længden..

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-11-04 08:07

"Benny" <benny333@fjerndetteord.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting om
> spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.

Jeg har prøvet at spille Doom3 hos en ven og det siger mig ikke en disse,
det er bare doom1 med pænere grafik.
Farcry er et flot skydespil og det var det.
Halflife2 kan ikke sammenlignes med doom3 & Farcry,
Doom3 skulle jo være uhyggeligt, jeg ved bare ikke hvor, det er bare mørkt
og et meget lukket spil hvad angår baner.
Fracry er et skydespil som er meget flot. ( kunstig flot) ikke naturlig
grafik.

Halflife2 er det første spil i lang tid der har kunnet få mine nakkehår til
rejse sig flere gange, og banerne er store og du skal løse en del opgaver
undervejs.
og man skal bruge den indvendige side af hovedet og man kan nemt fare vild.
Lyden og grafikken i spillet er utroligt god, jeg synes det er all kr. værd.

Mvh
Kurt

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 25-11-04 10:02

Kurt Lund wrote:

> [...]
> Lyden og grafikken i spillet er utroligt god, jeg synes det er all kr. værd.

Grafikken er meget bedre i FarCry end i Half-Life 2.
Jeg er nået til level 12 på normal sværhedsgrad i Half-Life 2 og jeg
føler mig fint underholdt. Som sædvanligt har jeg haft nogle
frustrerende øjeblikke undervejs, hvor jeg har måtte afreagere ved at
smadret min hånd ned i bordet osv, men indtil videre har jeg kæmpet mig
igennem uden snyd eller andre former for hjælp.
Efter jeg har fået mit nye grafikkort for snart 2 måneder siden, har jeg
gennemført både Doom3, FarCry, Call of Duty og er altså nu godt igang
med Half-Life 2. Det næste spil jeg skal igang med bliver Beyond Good &
Evil, som jeg har haft liggende i et godt stykke tid nu.
Hvis jeg skulle vælge at gennemføre enten Doom3, FarCry eller Half-Life
2 igen, ville jeg nok vælge Doom3 pga den uhyggelige stemning og de
mange fede chok-effekter.
Behøver jeg at skrive, at min Xbox og min GameCube ikke har været tændt,
siden jeg fik mit nye grafikkort?

Fra : David Lebech

Dato : 25-11-04 12:38

"Benny" <benny333@fjerndetteord.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Vil godt høre om spillet lever op til de kanonhøje forventninger, som var
> sat til spillet.

Svært spørgsmål - det kommer an på, hvilke forventninger du personligt
havde. Jeg synes historien er en smule mærkelig, men der er ikke en finger
at sætte på grafikken, som i mine øjne er den bedste nogensinde. Og skal jeg
nævne, hvor fedt det er med surround i en ildkamp med en strider? Det
holder!

Den vigtigste ting efter min mening er dog fysikken og interaktiviteten.
Intet spil har nogensinde formået at skabe så interaktivt et miljø og
omgivelser som i HL2. Du kan bruge næsten alt til din fordel (tønder, kasser
osv.), og kombineret med den realistiske fysik (fjender falder realistik,
tønder opfører sig som tønder, vand har samme egenskaber som rigtig vand
osv.) er dette et kæmpe plus for spillet. Og her SÆTTER HL2 standarder.

> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting om
> spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig på det område. Jeg har kun spillet Doom3 og
FarCry ganske kort. Grafisk er HL2 foran begge spil i mine øjne til trods
for, at Doom3 har nogle bedre lys- og skyggeeffekter. Doom3 er meget
stemningsfyldt og uhyggelig, mens HL2 skaber stemningen gennem de ekstremt
flotte omgivelser, og de helt fantastiske lydeffekter. Farcry har jeg
spillet endnu mindre end Doom3, så der vil jeg helst ikke udtale mig for
meget om handlingen. Grafikken i FarCry er flot dog ikke på højde med HL2,
som har bedre vandeffekter, bedre fysik, flottere teksturer og en bedre
lyssætning.

Sidst men ikke mindst bør det nævnes, at HL2 ikke er revolutionerende som
HL1 var det, og historien kunne måske have fået et ekstra pift, men det er
alle pengene værd.

Mvh
David Lebech

Fra : Stærk Tobak

Dato : 25-11-04 13:58

On Thu, 25 Nov 2004 12:38:25 +0100, "David Lebech" <lebech@privat.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>omgivelser som i HL2. Du kan bruge næsten alt til din fordel (tønder, kasser

Hm hm, deux ex 1 + 2.

>osv.), og kombineret med den realistiske fysik (fjender falder realistik,
>tønder opfører sig som tønder, vand har samme egenskaber som rigtig vand
>osv.) er dette et kæmpe plus for spillet. Og her SÆTTER HL2 standarder.

Jeg tror deux 3 vil få gavn af de nye grafikmaskiner. HL er et "skyd på alt du
ser og gå den -----> vej", deux ex giver valgmuligheder.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 25-11-04 20:11

David Lebech wrote:

> Grafikken i FarCry er flot dog ikke på højde med HL2,
> som har bedre vandeffekter, bedre fysik, flottere teksturer og en bedre
> lyssætning.

FarCry *er* flottere end Half-Life 2. Når man er tæt på ting i Half-Life
2, er tingene meget utydelige. Samtidig ser nogle af bygningerne ud, som
om de var lavet af pap.

Fra : David Lebech

Dato : 26-11-04 12:45

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> skrev i en meddelelse
> FarCry *er* flottere end Half-Life 2. Når man er tæt på ting i Half-Life
> 2, er tingene meget utydelige. Samtidig ser nogle af bygningerne ud, som
> om de var lavet af pap.

Glemte måske at skrive, at det er set i mine øjne. Jeg synes ikke, Farcry
grafikken er helt på højde med Half-life 2. Men jeg vil da tage et bedre kig
på farcry, hvis det er så fantastisk. Det sagde mig bare ikke så meget...

Mvh
David Lebech

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-11-04 15:33

Benny wrote:
> Vil godt høre om spillet lever op til de kanonhøje forventninger, som
> var sat til spillet.

Svært at sige.. hvad er dine forventninger?

> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting
> om spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.
> Benny

Der er "længere" mellem Half Life 1 og 2 end der er mellem Doom I og
Doom III. Eller, måske kan man sige at hvor Doom III for det meste nøjes
med at lægge stor afstand til sine forgængere rent audiovisuelt, synes
jeg Half Life 2 lægger afstand til sin forgænger på flere områder.

Jeg synes Doom III hurtigt blev ret forudsigeligt, selvom der var masser
af flotte ting at kigge på undervejs, fantastisk dårlig stemning med
gode chockeffekter og så videre, så kunne det godt blive lidt monotont i
længden. Men fint nok, det er hvad det er, sådan var det jo også i
Quake-spillene og de gamle Doom spil, så det kan ikke komme bag på
nogen.

Half Life 2 har større gameplaymæssig spændvidde, eller hvad man skal
kalde det - selvom spillet er meget lineært så kommer man ud i mange
forskellige situationer man skal forholde sig til på nye måder, ikke
mindst på grund af de muligheder den geniale Gravity Gun giver. Der er
helt sikkert langt større variation i både gameplay og grafik i HL2 end
der er i Doom III.

Jeg har desværre kun prøvet demoen af Farcry, så det kan jeg ikke udtale
mig om.

Håber det var noget du kunne bruge.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Silver

Dato : 25-11-04 16:06

Jeg syntes helt klart det er pengene værd, bare den følelse af nostalgi man
får når man hører de gammelkendte lyde som når man lader op i sin dragt,
eller åbner døre, det er kanont at de har beholdt de gamle lyde, det er
fedt.

Mht til grafik er det dog lidt bagefter f.eks Far Cry som jo er vanvittigt
flot lavet, men grafikken i hl2 er funktionelt, du kan skyde alt og flytte
rundt på de fleste ting.

Historien er fed syntes jeg, du har et feel somom du er med i filmen
Equilibrium hvor følelser er forbudte, og man får en god baggrund for
historien ved at snakke med folk, trykke enter når man står foran dem hehe.

Det er helt sikkert pengene værd!

Mvh
Silver.

Fra : ErikKnud

Dato : 26-11-04 10:28

Benny wrote:
> [...]
> Jeg har ikke købt spillet endnu og vil egentligt godt høre nogle ting om
> spillet. Der må meget gerne jævnføres med FarCry og Doom3.

*Spoiler*

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Når man først får sin super-gravitygun synes jeg det har været det værd
... Fedt at svinge soldaterne rundt i benet :D

Fra : BuFFerz

Dato : 29-11-04 17:53

Jeg har farcry, doom3 og Half-life2

Half-life2 er klart det sjoveste i længden !!

Doom3 - flot grafik ? måske.. men kedeligt i længden.

Jeg holder mig til HL2 da det er flot OG sjovt !

http://www.playfields.net/doom3.jpg

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 29-11-04 21:51

BuFFerz wrote:
> [...]
>
> Doom3 - flot grafik ? måske.. men kedeligt i længden.
>
> Jeg holder mig til HL2 da det er flot OG sjovt !

Egentlig synes jeg om alle tre spil.
FarCry har den bedste grafik og AI, men er lidt for langt og bliver
efterhånden lidt kedeligt.
Doom3 har uhyggen og er heldigvis ikke så langt et spil. Dog skal det
alligevel kun spilles i små bidder af gangen, for at man kan nyde det bedst.
Half-Life 2 er tilpas i længden, underholdende og ser også godt ud og
lyder godt. Desværre kræver det, at man kender til forhistorien
(Half-life 1) for rigtig at kunne fatte, hvad historien går ud på. Dog
er det det eneste spil af de 3 omtalte, hvor jeg har haft problemer med
hakkende lyd og grafik. Det hjælper ikke at sætte grafikken ned i
kvalitet og den nye patch har heller ikke hjulpet på det. Spillet føles
lidt som om, at det er blevet rushed, især den bratte og skuffende
slutning tyder på dette, men også problemet med den hakkende lyd og
grafik som burde være blevet rettet inden udgivelsen.