World of Warcraft spørgsmål ?
Fra : Kenneth

Dato : 24-11-04 02:23

Hejsa

Måske nogen kan hjælpe mig med et spørgsmål ang World of Warcraft ?

Havde planer om at skulle købe dette spil til min søn i julegave, men kan se
nu at der kan købes en beta her den 26 november, men at the final først
kommer i starten af 2005.

Hvis jeg bestiller og køber den beta, hvad betyder det så lige ? får jeg et
halvudviklet spil og skal ud igen og købe the final World of Warcraft
senere eller ?

Noglen der kan hjælpe :)

Mvh

Kenneth

Fra : Simon [2700]

Dato : 24-11-04 07:16

hej !

hvis du køber nu (forudbestiller) hos de rigtige, så får din søn adgang til
world of warcraft closed eu beta, der er rygter om der nliber lidt manger
mennesker så folk kan få problemer med at komme på, men det er absolut ingen
grund til du ikke skal købe spillet til ham nu.
closed beta skal starte i december (der er vidst ingen fast dato endnu) og
jeg har _hørt_ den skulle køre 4 uger... men det vil samtidigt betyde din
søn får spillet tilsendt på udgivelsesdagen omkring februar og ikke skal
vente hvis der er udsolgt eller lign.
med andre ord hvis han vil ha spillet, så køb det nu så han kan være med i
den beta, det koster ikke ekstra, men du kan være uheldig den er færdig til
jul... før han får beta nøglen.... (skulle komme her den 26/27 hvis du har
bestilt)... man kunne jo overveje at give ham den tidligere :) men så blir
der mindre juleaften.... ... men selve spillet kommer som sagt først til
feb. såvidt vides.

ha en god dag
-Simon, der spillede open beta der lige er sluttet og synes spillet er
rigtigt nice :)

Fra : Kenneth

Dato : 24-11-04 12:13

Takker mange gange :) det var en god forklaring

Fra : BorreBoy

Dato : 24-11-04 12:57

"Kenneth" <bandit@tele2adslREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> Takker mange gange :) det var en god forklaring

Er du i øvrigt klar over, at det koster ca. 15$ pr. måned at spille spillet?

Fra : Kenneth

Dato : 24-11-04 13:28

??? hvad - er det ikke ligsom andre online spil at når spillet er købt og
betalt så kan man spille ligså tosset man har lyst til ?

Fra : BorreBoy

Dato : 24-11-04 13:49

> ??? hvad - er det ikke ligsom andre online spil at når spillet er købt og
> betalt så kan man spille ligså tosset man har lyst til ?

Nej

Fra : Simon Nejmann

Dato : 24-11-04 14:58

On Wed, 24 Nov 2004 13:27:42 +0100, "Kenneth"
<bandit@tele2adslREMOVE.dk> wrote:

>??? hvad - er det ikke ligsom andre online spil at når spillet er købt og
>betalt så kan man spille ligså tosset man har lyst til ?

Nej, WoW er et MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing
Game), inden for den genre skal man ca. pr. definition betale
abonnement for at have en konto på udviklernes server.

Hvis du med "andre onlinespil" mener Quake, Half-Life og Counter
Strike, så er forskellen at de spil bare kræver en server der kan
håndterer en lille virtuel verden for 10-30 personer af gangen. Så der
er begrænsede krav til processor kraft og båndbredde (du ville sikkert
kunne sætte en server op på din private maskine).

På den anden side er hele pointen med MMORPGs de første to M'er. Her
har du en _kæmpe_ verden (tænk et par tusinde Counter Strike baner
lagt sammen), hvor _mange_ folk render rundt samtidigt (omkring nogle
tusinde pr. server). Alle de folk kan så rende rundt og snakke sammen,
gå på eventyr sammen, og basalt set opleve den her online verden
sammen med en hel masse andre.
Som det sikkert fremgår, så kræver MMORPGs en hel del mere af de
serverer de kører på, og det er her dine abonnements penge bliver
brugt (for det meste).

Anyway, der har før været diskusioner om om MMORPG abonnementspriser
er fornuftige, og om om de i det hele taget burde kræve månedlig
betaling. Men faktum er at de alle sammen gør (* næsten), så man
bliver bare nød til at gøre op med sig selv om 15$ (~85kr) om måneden
er noget man har lyst til, og kan, betale.
Nogen siger: "Når jeg har købt og betalt et spil, så skal de &¤!"!
ikke komme og kræve ind igen!!", andre siger: "85 kr. er ca. en tur i
biografen, og jeg får mere sjov ud af det her spil end en biograftur
hver måned."
Som så mange andre typer abonnementer, så har de her spil normalt også
en type rabat, hvor man betaler mindre pr. måned hvis man betaler for
længere perioder af gangen.

Forresten, så følger der en måneds adgang med når du køber spillet, så
sønnike har tid til at se om det er noget for ham, før han skal til at
punge ud (igen).

Men alt i alt er det da noget man skal være opmærksom på, før man
køber spillet.

Ps. (* næsten) Der er et spil under udvikling ved navn Guild Wars. Det
er et MMORPG, men de regner ikke med at kræve månedligt abonnement. I
stedet regner de med jævnligt (månedligt?) at udsende
udviddelsespakker, som folk så kan købe.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Simon [2700]

Dato : 24-11-04 17:35

> Er du i øvrigt klar over, at det koster ca. 15$ pr. måned at spille
spillet?

min fejl jeg ikke fik det med, troede han vidste det var et online spil...
den første måned er i øvrigt gratis....
mvh.Simon

Fra : Kenneth

Dato : 24-11-04 18:43

Hej igen
Vil spillet være muligt at spille offline, som i stil med warcraft3 hvor man
kan lave et LAN game eller singelplayer ??

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 19:47

On Wed, 24 Nov 2004 18:43:19 +0100, "Kenneth"
<bandit@tele2adslREMOVE.dk> wrote:

>Vil spillet være muligt at spille offline, som i stil med warcraft3 hvor man
>kan lave et LAN game eller singelplayer ??

Nej.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson