|
| [SPOILER] Historien i Half-Life 2 Fra : Ukendt |
Dato : 23-11-04 22:42 |
|
Advarsel: Dette indlæg indeholder afslører slutningen på Half-Life 2.
Så nu er du advaret...
Okay, er det bare mig, er historien i Half-Life 2 ikke lidt... tynd og
mærrkelig?
Man starter med at blive kastet ind i historien uden at vide meget om
hvad der foregår - eller hvorfor. Og det er sådan set også helt i
orden med mig. For senere kommer der selvfølgelig svar på alle de
spørgsmål man måtte have... eller gør der!? :)
Nej, det gør faktisk ikke. Hvilket gør slutningen til et gigantisk
antiklimaks. Lige så "høj" som jeg var, da jeg startede på spillet -
lige så langt nede var jeg, da slutteksterne rullede hen over skærmen.
Skuffende nedtur. :(
Misforstå mig ikke, det er ikke et "fÅk HL2 suXor" indlæg, da jeg
mener at Half-Life 2 var en utrolig lækker oplevelse. Indtil
slutningen altså. Som faktisk var dobbeltskuffende egentlig.
Men jeg spekulerede så på, om det bare var mig, der havde sovet
undervejs? Her er hvad jeg mere eller mindre fik stykket sammen af
historien:
Dr. Breen har indgået en form for alliance/aftale med... nogle aliens
af en slags, så vidt jeg kan bedømme. (Nær slutningen ser vi et
billede af en af dem på skærmen mens han snakker med dem). Uvist af
hvilken grund bliver mennesker (og aliens) undertrykt, og man skal
hjælpe med at gøre oprør mod dr. Breen. Det er vist det eneste jeg med
rimelig sikkerhed kan sige om historien...
Hvilket jeg synes er lidt ufedt taget i betragtning af, at jeg
undervejs fandt flere ting, jeg gerne havde set svar på:
Naturligvis det mest åbenlyse: hvorfor sker der det der nu en gang
sker? Hvad har dr. Breen gang i?
Til at starte med ser vi en alien der åbenlyst arbejder som fange.
Fedt nok. Den alien kender vi jo fra 1'eren. Det skal blive spændende
at høre hvad der er sket. Senere i spillet møder vi flere af disse
aliens, der arbejder sammen med oprørerne mod dr. Breen. Men deres
tilstedeværelse bliver aldrig forklaret?
I starten hører man også dr. Breen ævle løs om hvordan menneskeheden
står på tærsklen til udødelighed. Okay, cool, tænkte jeg. Han har gang
i nogle bizarre eksperimenter. Men emnet kom aldrig op igen...
Nær slutningen ser vi mærkelige menneskelignende væsener. Whoohoo! Det
er for cool, tænkte jeg. Det bliver mere og mere bizart. Hvis jeg dá
havde vidst, at jeg kort efter ville have gennemført spillet uden så
meget som hverken at have set et af disse væsener på nært hold, meget
mindre en forklaring på hvad de var... så havde min entusiasme nok
holdt sig i grænser.
På stående fod kan jeg ikke lige huske andre ting, men selv om der
ikke skulle være andet, så er de her ting også nok til, at jeg føler
mig "snydt" af spillet...
Da man til sidst står og skyder på den teleport-dims, som dr. Breen er
på vej op imod, da frygtede jeg på den ene side, at spillet ville
slutte, mens jeg på den anden side håbede, at man sammen med dr. Breen
ville blive teleporteret til en anden dimension (selv om det ville
være en gentagelse af 1'eren, og de levels var jeg egentlig ikke den
store fan af). Hvor blev jeg dog skuffet da det gik op for mig, at
spillet rent faktisk var slut her, og jeg aldrig(?) ville få svar på
mine spørgsmål.
Men nu venter jeg spændt på, at blive irettesat af jer, hvor I
forklarer mig hele historien i Half-Life 2. Kom i gang! ;)
Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson
| |
Stærk Tobak (23-11-2004)
| Kommentar Fra : Stærk Tobak |
Dato : 23-11-04 23:20 |
|
On Tue, 23 Nov 2004 22:42:20 +0100, Claus Nielsen <> wrote in dk.spil.computer:
>Men nu venter jeg spændt på, at blive irettesat af jer, hvor I
>forklarer mig hele historien i Half-Life 2. Kom i gang! ;)
Hmm, lader ikke til du har gennemført HL 1.
Efter den ventede vi på HL 2.
Nu venter vi på HL 3
O.s.v.
Måske ser du hele forklaringen i HL 10 ?
Måske bliver valve opkøbt og vi får Doom 4 med Freeman Gordon teleporteret
dertil ?
>
>Mvh, Claus
--
Gerner
Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).
| |
Ukendt (23-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-11-04 23:44 |
|
On Tue, 23 Nov 2004 23:19:35 +0100, Stærk Tobak
<no_spam@postkasse.org> wrote:
>On Tue, 23 Nov 2004 22:42:20 +0100, Claus Nielsen <> wrote in dk.spil.computer:
>
>>Men nu venter jeg spændt på, at blive irettesat af jer, hvor I
>>forklarer mig hele historien i Half-Life 2. Kom i gang! ;)
>
>Hmm, lader ikke til du har gennemført HL 1.
>Efter den ventede vi på HL 2.
>Nu venter vi på HL 3
Ahh... ja og nej. Efter HL1 ventede jeg spændt på HL2. Og nu venter
jeg spændt på HL3. Men forskellen fra HL1 til HL2 og fra HL2 til HL3
er, at jeg efter HL1 spændt ventede på at se hvad der nu skulle ske.
Efter HL2 venter jeg "spændt" på, at vide, hvad der er sket. :(
HL1 er en afsluttet historie, dog med den finte, at døren bliver
stående åben, med hensyn mulighed for en efterfølger. Virkelig genialt
lavet det spil.
HL2 er en underlig uafsluttet historie med så mange løse ender, at der
er materiale nok til et par expansion packs... men det ændrer jo ikke
ved det faktum, at man sidder som et spørgsmålstegn ved slutteksterne,
og undrer sig over, hvad det hele gik ud på.
Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson
| |
Ivan (23-11-2004)
| Kommentar Fra : Ivan |
Dato : 23-11-04 23:20 |
|
Ja....sad tibage med samme fornemmelse......man mangler li´som er fornuftig
afslutning.........tyndbenet historie......
<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse
news:8i97q0168vialdngfemdjq3qv92olbbna3@4ax.com...
> Advarsel: Dette indlæg indeholder afslører slutningen på Half-Life 2.
> Så nu er du advaret...
>
> Okay, er det bare mig, er historien i Half-Life 2 ikke lidt... tynd og
> mærrkelig?
>
> Man starter med at blive kastet ind i historien uden at vide meget om
> hvad der foregår - eller hvorfor. Og det er sådan set også helt i
> orden med mig. For senere kommer der selvfølgelig svar på alle de
> spørgsmål man måtte have... eller gør der!? :)
>
> Nej, det gør faktisk ikke. Hvilket gør slutningen til et gigantisk
> antiklimaks. Lige så "høj" som jeg var, da jeg startede på spillet -
> lige så langt nede var jeg, da slutteksterne rullede hen over skærmen.
> Skuffende nedtur. :(
>
> Misforstå mig ikke, det er ikke et "fÅk HL2 suXor" indlæg, da jeg
> mener at Half-Life 2 var en utrolig lækker oplevelse. Indtil
> slutningen altså. Som faktisk var dobbeltskuffende egentlig.
>
> Men jeg spekulerede så på, om det bare var mig, der havde sovet
> undervejs? Her er hvad jeg mere eller mindre fik stykket sammen af
> historien:
>
> Dr. Breen har indgået en form for alliance/aftale med... nogle aliens
> af en slags, så vidt jeg kan bedømme. (Nær slutningen ser vi et
> billede af en af dem på skærmen mens han snakker med dem). Uvist af
> hvilken grund bliver mennesker (og aliens) undertrykt, og man skal
> hjælpe med at gøre oprør mod dr. Breen. Det er vist det eneste jeg med
> rimelig sikkerhed kan sige om historien...
>
> Hvilket jeg synes er lidt ufedt taget i betragtning af, at jeg
> undervejs fandt flere ting, jeg gerne havde set svar på:
>
> Naturligvis det mest åbenlyse: hvorfor sker der det der nu en gang
> sker? Hvad har dr. Breen gang i?
>
> Til at starte med ser vi en alien der åbenlyst arbejder som fange.
> Fedt nok. Den alien kender vi jo fra 1'eren. Det skal blive spændende
> at høre hvad der er sket. Senere i spillet møder vi flere af disse
> aliens, der arbejder sammen med oprørerne mod dr. Breen. Men deres
> tilstedeværelse bliver aldrig forklaret?
>
> I starten hører man også dr. Breen ævle løs om hvordan menneskeheden
> står på tærsklen til udødelighed. Okay, cool, tænkte jeg. Han har gang
> i nogle bizarre eksperimenter. Men emnet kom aldrig op igen...
>
> Nær slutningen ser vi mærkelige menneskelignende væsener. Whoohoo! Det
> er for cool, tænkte jeg. Det bliver mere og mere bizart. Hvis jeg dá
> havde vidst, at jeg kort efter ville have gennemført spillet uden så
> meget som hverken at have set et af disse væsener på nært hold, meget
> mindre en forklaring på hvad de var... så havde min entusiasme nok
> holdt sig i grænser.
>
> På stående fod kan jeg ikke lige huske andre ting, men selv om der
> ikke skulle være andet, så er de her ting også nok til, at jeg føler
> mig "snydt" af spillet...
>
> Da man til sidst står og skyder på den teleport-dims, som dr. Breen er
> på vej op imod, da frygtede jeg på den ene side, at spillet ville
> slutte, mens jeg på den anden side håbede, at man sammen med dr. Breen
> ville blive teleporteret til en anden dimension (selv om det ville
> være en gentagelse af 1'eren, og de levels var jeg egentlig ikke den
> store fan af). Hvor blev jeg dog skuffet da det gik op for mig, at
> spillet rent faktisk var slut her, og jeg aldrig(?) ville få svar på
> mine spørgsmål.
>
> Men nu venter jeg spændt på, at blive irettesat af jer, hvor I
> forklarer mig hele historien i Half-Life 2. Kom i gang! ;)
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
> - Homer Simpson
| |
ErikKnud (24-11-2004)
| Kommentar Fra : ErikKnud |
Dato : 24-11-04 11:52 |
|
Claus Nielsen wrote:
> Advarsel: Dette indlæg indeholder afslører slutningen på Half-Life 2.
> Så nu er du advaret...
>
> Okay, er det bare mig, er historien i Half-Life 2 ikke lidt... tynd og
> mærrkelig?
Ren pinebænk
Jeg har ikke rigtig lyst til at vente 5-6 år til, på at spillet får en
afslutning :0(
Jeg kan ikke andet en tro at de må ha haft en større grund. De ved
udmærket at slutningen nok virker underlig..
Som HL1 er det, er HL2 nok bare en del af en større historie..
--
/Anders
Hvornår mon Half-Life blir filmatiseret ?
| |
Peter Lykkegaard (25-11-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 25-11-04 00:12 |
|
<Claus Nielsen> wrote
> Okay, er det bare mig, er historien i Half-Life 2 ikke lidt... tynd og
> mærrkelig?
>
I følge en anden gruppe jeg følger så er der en del henvisninger til George
Orwells 1984 igennem spillet
- Peter
| |
|
|