Halflife2 og HD fragmentering
Fra : Carsten

Dato : 22-11-04 13:03

Min anbefaling til folk der køber spillet:

Inden indstallation af spillet så defragmenter indstallationsdrevet.
Efter indstallation af spillet så defragmenter igen.

Grunden til den lidt mærkelige anbefaling fra min side er at
mit spildrev var kraftig fragmenteret efter at have spillet nogen timer.
Og min harddisk var blevet defragmenteret en dag før.

En enkelt vigtig spilfil på 67 MB lå i 218 filfragmenter på harddisken og
mange andre mindre spilfiler var også fragmenteret.

Jeg tror fragmentering sker i forbindelse med dekryptering af spillet
allersidst.

Hilsen Carsten

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 14:20

On Mon, 22 Nov 2004 13:03:08 +0100, "Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Jeg tror fragmentering sker i forbindelse med dekryptering af spillet
>allersidst.
>
>Hilsen Carsten

Hvor mange timer tager det at defragmentere 120 Gb ?
Jeg tror ikke det er tiden værd, når spil iøvrigt køre på max.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 22-11-04 14:32

Stærk Tobak wrote:

> Hvor mange timer tager det at defragmentere 120 Gb ?

Lad den køre natten over, det gør jeg med min 80 Gb ;)

> Jeg tror ikke det er tiden værd, når spil iøvrigt køre på max.

Bl.a. source sounds.gfc har indflydelse på ydelsen, hvis den er meget
fragmenteret -den fylder næsten en Gb, så det kan godt svare sig at
sørge for at den er defragmenteret -men hvis du iøvrigt ikke oplever
nogle problemer, så har du ret, så er der ingen grund til at begynde at
rode. Jeg har haft en del hoppende lyd, og kombinationen af at
defragmentere og skrue lyden ned på medium, har fået det ned på et
niveau hvor det nu mest skyldes min halvgamle 1,4Ghz processor ;)

Og hvis man ikke gider defragmentere hele sin harddisk, så findes der jo
programmer der kan defragmentere enkelte filer istedet...

Cheers,
/Jakob F.

Fra : JRS -8260

Dato : 22-11-04 14:28

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Min anbefaling til folk der køber spillet:
>
> Inden indstallation af spillet så defragmenter indstallationsdrevet.
> Efter indstallation af spillet så defragmenter igen.

Tror det er en god ide.. Mit hakker kun når den læser fra HD'en.. Nok fordi
jeg kun har 512mb ram, men kunne da forestille mig at defrag kunne mindste
forstyrrelserne en smule.

Kører ellers flydende i 1024x768 i medium 4xAA 8xAF

Barton 2500@2800
512 DDR2700
FX5900XT med rimelig OC ..

MVH
JRS

Fra : Mikael Schøler

Dato : 22-11-04 15:16

JRS -8260 wrote:
> [...]
> forstyrrelserne en smule.
>
> Kører ellers flydende i 1024x768 i medium 4xAA 8xAF

Yup har faktisk samme oplevelse. Lyden hakker lidt, men kan bero på
enten onboard lydkort eller 512mb ram eller mangel på defrag..

Fra : Stærk Tobak

Dato : 22-11-04 16:23

On Mon, 22 Nov 2004 15:15:46 +0100, Mikael Schøler <QM3mik_s@tdcadsl.dk> wrote
in dk.spil.computer:

>Yup har faktisk samme oplevelse. Lyden hakker lidt, men kan bero på
>enten onboard lydkort eller 512mb ram eller mangel på defrag..

Jeg synes at det hjerteslag hvor billed/lyd står stille her, kun bidrager til
uhyggen. Og når det blot er een gang i timen eller færre gange, så...

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-11-04 19:39

"Mikael Schøler" <QM3mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Yup har faktisk samme oplevelse. Lyden hakker lidt, men kan bero på
> enten onboard lydkort eller 512mb ram eller mangel på defrag..

Jeg var ude og investere i 512mb ekstra ram da jeg havde købt spillet. Og
jeg må sige det har hjulpet en god del.
Jeg kører selv flydende med 9800Pro på en 2.0Ghz Athlon64. Og det er i
1024*768 med alt på max.
Kører aldrig spil højere da min monitor kører med 100hz i denne opløsning og
den er dermed mest behagelig at se på.

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 22-11-04 17:38

> [...]
> mange andre mindre spilfiler var også fragmenteret.
>
> Jeg tror fragmentering sker i forbindelse med dekryptering af spillet

Jeg har iøvrigt lagt mærke til at det drev hvor HL2 er blevet installeret på
gentagne konstant bliver fragmenteret.
Diskeeper kommer ihvertfald ca hver anden dag og anbefaler jeg defragmentere
lige nøjagtigt det drev.
Og det er først begndt efter install af HL2.
Mit drev med Windows og andet program værk kommer den sjældent med.
Nogle der har oplevet det samme?

Venligst

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 22-11-04 21:03

Søren Christensen wrote:
> [...]
> Og det er først begndt efter install af HL2.
> Mit drev med Windows og andet program værk kommer den sjældent med.

Yep!
Det er fordi spillet læser og skriver en del -min sound source.gfc fil
var i 1000 stumper efter en uges spil, så det kan sagtens passe...

/Jakob F.