højere sædkoncentration ved utroskab og fe~
Fra : Per

Dato : 29-11-04 17:18

Hej NG!

Inspireret at tråden vedr."kan kvinder ikke få orgasme hvis........" så har
jeg engang læst følgende.

Hvis en mand har mistanke om, at han kone er ham utro, ja så vil
sædkoncentrationen være højere når han er sammen med hende, da det jo er
hans gener der skal føres videre. Det samme gælder vist også for den mand
kvinden er utro med!

Det skulle angiveligt være underbevidstheden , der styrer dette forhold.

Det samme skulle gælde, når en mand er sammen med en kraftig/fed kvinde -
idet underbevidstheden igen sender signal om at hun er en godt parti i
forhold til det, at lave et velskabt barn. Der er fedtreserver at tære på
osv.

Er der nogen der kan bekræfte ovenstående eller er det en skrøne eller hvad?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Anita

Dato : 29-11-04 17:25

Per wrote:
> [...]
> kvinde - idet underbevidstheden igen sender signal om at hun er en
> godt parti i forhold til det, at lave et velskabt barn. Der er

Det har dog vist sig at overvægtige kvinder har svære ved at blive gravid.

Venligst Anita

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-04 01:06

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det har dog vist sig at overvægtige kvinder har svære ved at blive gravid.

Måske stenaldersamfund, som dem der formede Venus fra Willendorf, havde brug
for megafedme for at klare vinteren, og det vi anser for usundt er noget
æstetisk.

Sikkert er at anorexiaer og sportskvinder kan have graviditets-problemer ved
at være _for lidt_ buttede.

Sædcelleantal forstås ikke af forskerne, men i Illustreret Videnskab har det
stået om forskel på abearter , der bekræfter trådstartens skrøner - til en
vis grad.
At der er konkurrence fra rivalens sædceller motiverer til øget
samlejehyppighed - men jeg tror sædcelledannelsen er altid maximal og kan
ikke skrues op af truslen om at kæresten bliver gravid med konkurrenten.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 29-11-04 18:22

> [...]
> osv.
>
> Er der nogen der kan bekræfte ovenstående eller er det en skrøne eller

Jeg ved at der er forskel på FED, og buttet, når det komemr til fertilitet.
Kvinder som er max overvægtige, danner for meget testosteron til at have
samme fertilitet som en normalvægtig.

Jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg er HELT sikker på at have læst i et
seriøst tisskrift, at det er bevist at der er større chance for at blive
gravid med sin elsker, end med sin faste partner. Og det havde ikke noget
med orgasme at gøre.
Måske er det fordi at en kvinde instinktivt vælger en elsker, der har herre
sunde sædceller/den som hun har størst baby-chance med? Det er vist noget
med duft eller noget... hmmm