Hvad gør man så?
Fra : JJ

Dato : 21-11-04 13:50

Hejsa!

Er sgu endt i en situation, hvor jeg gerne vil høre hvad andre mener, at jeg
skal stille op. Ikke så meget fordi jeg er i tvivl om det rigtige, men så
lidt alligevel...

Here goes:

Har haft den samme kæreste de sidste snart 5 år, og vi har det generelt ret
godt sammen, imidlertid er der visse småting vi er lidt uenige om, ikke
noget fatalt dog, og så den lidt værre ting, vi kan ikke helt få vores
sexliv til at spille helt. Ofte klager hun over at det gør ond, efter kun
kortere perioders samleje, og det gør så at det ofte (1/3 af gangene) ender
skidt. Det dræber som i sikkert kan regne ud, lidt vores begges lyst.

Som et resultat deraf, har vi nærmest ikke haft god sex i flere uger, og så
bliver hverdagen hurtigt lidt mere frustrerende og man ender med at gå og
spekulere mere end hvad godt er.

I sidste uge var jeg så til fest, hvor jeg endte med at bolle uden om. Det
var en kollega fra mit arbejde, som jeg har været lidt betaget af (set i
bakspejlet, havde ikke selv indset det, før det skete), og det var egentlig
meningen at det bare skulle være den ene gang, hvor vi endte på den gode
klassiker: Puslebordet på handicaptoilettet.

Det var så det. Men da folk begyndte at tage hjem i taxier senere på
aftenen, kom hun over og sagde at hun var nødt til at have mere. Så det
endte med at vi var sammen hele natten også.

Dagen efter bekendte jeg så overfor kæresten, ikke så meget på grund af
dårlig samvittighed (og dog?), men fordi hun nu pludselig, efter flere ugers
afholdenhed, havde lyst. Og selvom jeg havde været et svin, var der ingen
grund til at være et rigtigt stort svin og knalde hende dagen efter jo...

Hun valgte at tilgive mig, men siger jo så nu, at hun ikke stoler på mig når
jeg tager i byen, og at hun ikke vil dyrke sex med mig et stykke tid, fordi
hun er ked af det. Det synes jeg er forståeligt og fair nok, men så i går
endte jeg til en fest med min "affære" igen, så nu er vores "bare denne ene
gang", "kun en fed oplevelse og fed sex" og "det må ikke ske igen" pludselig
ikke meget værd mere, idet vi har aftalt at hun kigger op en af dagene i
løbet af ugen, naturligvis med mere sex i tanke.

Her kommer så den virkeligt fucked op del af det: Jeg bor jo stadig med min
kæreste i samme lejlighed. Det samme gør hun. Vi vil begge egentlig helst
have vores forhold til at fungere. Men alligevel drages vi mod hinanden hele
tiden. Det vi har kørende nu er virkeligt et befriende og fedt, seksuelt
forhold. Vi har snakket om det og det vi begge søger, lader til at være den
sex vi har sammen, som er meget bedre end det vi begge er, vandt til at få.

Hvad gør man så? Kaster terningerne og lader skæbne bestemme hvordan de
lander?

Jeg burde jo selvfølgelig vælge, men lige pt. er jeg ret fanget, idet jeg
fra begge "forhold" henter det jeg har brug for, det nære sammenhold og
kærlighed fra min kæreste, sex fra min veninde... Ingen af delene vil jeg
undvære, uanset hvem jeg ender med af de to, men min veninde og jeg har ikke
meget andet til fælles end sex'en, og omvendt.

Det åbenlyse ville jo så nok være at få sex med min kæreste til at fungere,
men det er som om hun bare lukker af, når jeg vil snakke om det. Vi har
spurgt om råd hos læger og psykologer osv., og ingen lader til at kunne
stille noget op, og nu har min kæreste så lukket helt af for forsøg (sådan
virker det).

Hvad gør man? Jeg kunne godt bruge et par friske øjne til at komme med et
par tips.

Mangler der oplysninger eller andet i indlægget, for bedre svar, så sig
gerne til, så skal jeg nok uddybe lidt.

JJ

Fra : Fiskefjæs

Dato : 21-11-04 20:09

For mig lyder det som om din kæreste er på vej væk, men ikke kan få sig selv
til at sige det til dig.

Først bruger hun "undskyldningen" at det gør ondt, men når du så har fortalt
hende at du har lavet numre, ja så bruger hun det som undskyldning for ikke
at have sex med dig.

Hvis jeg var dig, så havde jeg nok overvejet at komme videre...evt. med
hende fra arbejdet hvis hun ikke er gift eller i forhold.

Til tider når forhold til et punkt hvor man kun er sammen fordi man er
sammen. Det er der at een af parterne skal tage sig sammen og få sagt "hej
du....jeg skal videre".

Din kæreste kommer sikkert til at stole på dig igen...om 15 år eller
mere....er det værd at vente på?

Hun vil måske stole på dig igen, men hun vil aldrig glemme!!!

Jeg var daffet hvis det var mig, men det er måske også derfor jeg sidder som
ungkarl på 2 år....hvem ved ???

RK.

Fra : Paul

Dato : 21-11-04 20:25

"Fiskefjæs" <Get@life.fast.now> skrev i en meddelelse

> Jeg var daffet hvis det var mig, men det er måske også derfor jeg sidder
> som ungkarl på 2 år....hvem ved ???

Du skriver nu godt af en toårig at være. ;)

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
"The meeting of two personalities is like the contact of two chemical
substances: if there is any reaction, both are transformed".
Carl Jung (1875 - 1961)

Fra : Fiskefjæs

Dato : 21-11-04 20:51

på andet år....forstår du det så nu...eller hvad?

Fra : Paul

Dato : 21-11-04 22:00

> på andet år....forstår du det så nu...eller hvad?

Tror jeg skal svare, at jeg forstår det nu... siden jeg ikke ved hvad hvad
indebærer. ;)

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : JJ

Dato : 22-11-04 12:25

> For mig lyder det som om din kæreste er på vej væk, men ikke kan få sig
> selv til at sige det til dig.

Sådan har jeg ikke tænkt på det, men har måske været for naiv?

> Hvis jeg var dig, så havde jeg nok overvejet at komme videre...evt. med
> hende fra arbejdet hvis hun ikke er gift eller i forhold.

Hun er så i fast forhold, som hun umiddelbart ikke er klar til at slippe,
til trods for at hun, ligesom jeg, er svært utilfreds i hendes forhold.

> Til tider når forhold til et punkt hvor man kun er sammen fordi man er
> sammen. Det er der at een af parterne skal tage sig sammen og få sagt "hej
> du....jeg skal videre".

Har det også selv sådan, at det lgieom kun er alt det vi har sammen og
oplevet sammen, som vi egentlig har tilbage :(

> Din kæreste kommer sikkert til at stole på dig igen...om 15 år eller
> mere....er det værd at vente på?
>
> Hun vil måske stole på dig igen, men hun vil aldrig glemme!!!

Nej, det må jeg også give dig ret i. Den skal sgu nok blive siddende, og
sikkert blive trukket frem under fx skænderier...

> Jeg var daffet hvis det var mig, men det er måske også derfor jeg sidder
> som ungkarl på 2 år....hvem ved ???

Det er jo så en chance man må tage. Jeg begynder i hvert fald mere og mere
at tro at det er bedre at være alene, end utilfreds.

Tak for de gode kommentare.

JJ

Fra : Mette

Dato : 21-11-04 21:01

> [...]
> grund til at være et rigtigt stort svin og knalde hende dagen efter jo...

For sent. Du var allerede et "rigtigt stort svin" da du valgte at stikke
pikken i en anden uden dårlig samvittighed. Lad mig spørge dig: Var der
overhovedet ikke noget i dig, der fortalte dig, at du var ved at svine din
kæreste til, da du gled op i en anden dame på et toilet?
Utroskab er jo ikke bare noget, der lige sker. Du traf jo valget i det
øjeblik. Det må da fortælle dig et og andet om dit eget syn på din kærestes
betydning og om jeres forholds betydning.

> [...]
den
> sex vi har sammen, som er meget bedre end det vi begge er, vandt til at

Nej, I vil ikke have jeres forhold til at fungere, når I begge knepper
nogle, der ikke er en del af de forhold i vil have til at fungere. Når man
vil have sit forhold til at fungere, er ens første tanke når man vågner om
morgenen, at man vil være den bedste kæreste i verden. Man går ikke ud og
knepper en anden.

> Hvad gør man så? Kaster terningerne og lader skæbne bestemme hvordan de
> lander?

Du mener, fralægger sig ansvaret og venter på, at du bliver opdaget så din
kæreste træffer valget for dig?

Helt ærligt, så mener jeg at du og bolleveninden fortjener hinanden. Det kan
godt være, at I ikke har en skid at tale om, men I har jo allerede via jeres
handlingervist, at knepperiet er vigtigere end et forhold, der er bygget på
tillid og troskab og hvor man taler sammen. Så jeg synes I skal vælge det
forhold, der er vigtigst for jer, og hvor I ikke fører andre bag lyset.

I det mindste kunne du være mand nok til at have afsluttet forholdet til din
kæreste, før du fortsatte med at være utro.
Så det jeg synes du skal gøre er:
1) Fortæl alt til din kæreste
2) Afslut dit forhold for hun fortjener bedre! (Tror du ligefrem hun har
lyst til at arbejde for et bedre sexliv, når hun ved din pik har været oppe
i en anden???)

Så må du jo så finde ud af om det er bedre. Men du har allerede truffet
valget, da du bollede udenom.

Fra : Fiskefjæs

Dato : 21-11-04 22:37

Til Mette

Ikke for at retfærdiggøre hans handling, men du ser lidt skævt på tingene.
Utroskab er ikke OK, men er det i orden at hun frasiger sig sex med platte
undskyldninger?
Hvis det gør ondt nu men ikke har gjort det tidligere i deres forhold,
hvorfor går hun så ikke til lægen?
Jeg mener at det er en anden grund der ligger bag, og hun burde fortælle ham
det.

mange kvinder er for vage til at stoppe et forhold og trækker det helt derud
hvor manden "tvinges" til at lave noget lort, for så kan hun jo kalde HAM
for et svin og selv gå fri, på trods af hendes handling.

Du vil som kvinde nok aldrig give mig ret i det, men det er der sikkert
flere mænd der vil.

Jeg siger ikke at alle kvinder er sådan, ja rent faktisk er det jo nok de
færreste, men de findes og det er oplevet. Jeg lavede dog ikke noget lort,
men kan godt slå hårdt ned og stoppe et forhold i tide eller løse
problemerne.

RK

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-11-04 23:00

"Fiskefjæs" <Get@life.fast.now> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> færreste, men de findes og det er oplevet. Jeg lavede dog ikke noget lort,
> men kan godt slå hårdt ned og stoppe et forhold i tide eller løse

Jeg er helt enig i, at sådanne kvinder findes - og de har deres mandlige
modstykker.

Men hvad man selv gør, kan man ikke klandre andre for, når der ikke er tale
om direkte tvang.

Det handler sådan set ikke om partneren, men om selvopfattelse.

Hvad siger det om én selv, hvis man optræder illoyalt og bryder sine løfter?

De fleste fokuserer på andre (partneren f.eks.), men når alt kommer til alt,
er den eneste man altid skal kunne holde ud at være i selskab med - sig
selv.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 22-11-04 00:12

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad man selv gør, kan man ikke klandre andre for, når der ikke er
tale
> om direkte tvang.

Præcis. Det er så letkøbt at sige "hun fik mig til det" - men vi har alle
ansvar for vores egne handlinger.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-11-04 10:12

Mette wrote:
> Præcis. Det er så letkøbt at sige "hun fik mig til det" - men vi har alle
> ansvar for vores egne handlinger.

Hun gjorde ikke sin pligt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-11-04 20:23

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Hun gjorde ikke sin pligt.
>
> --
> Peter Knutsen

Sex er en "pligt"? Ligemeget hvad... Hvis manden ikke får nok sex og er
utilfreds, så må han jo skride, hvis det ikke kan løses.
Bare fordi konen ikke gider at give ham fisse, så giver det ham ikke ret til
at være utro. Han må mande sig op og gå fra hende, før det sker.

Fra : PerX ...

Dato : 22-11-04 18:16

In article <41a12109$0$86957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, m@nospam.dk
says...

> "nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tale
>

> Præcis. Det er så letkøbt at sige "hun fik mig til det" - men vi har alle
> ansvar for vores egne handlinger.

Det er som regl mottoet fra dem som fralægger sig deres eget.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-11-04 20:29

Mette skrev:

> Præcis. Det er så letkøbt at sige "hun fik mig til det" - men vi har
> alle ansvar for vores egne handlinger.

Okay..... hmm jeg synes tit jeg hører kvinder sige når de er utro:

"Det er fanme hans egen skyld!"

Og når det er deres partner som er dem utro:

"Jeg er helt uden skyld - det er udelukkende hans skyld".

Hvorfor er det aldrig kvindes skyld når sådan noget sker? Er hun bare en
puttenutte-sød pige som aldrig gør noget forkert?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-11-04 21:25

Martin Johansen [6000] wrote:
[...]
> Hvorfor er det aldrig kvindes skyld når sådan noget sker? Er hun bare en
> puttenutte-sød pige som aldrig gør noget forkert?

Det er alle piger da.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mette

Dato : 23-11-04 09:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor er det aldrig kvindes skyld når sådan noget sker? Er hun bare en
> puttenutte-sød pige som aldrig gør noget forkert?

Naturligvis ikke. Men uanset hvad, så kan man ikke skyde skylden for egne
handlinger og valg overpå andre. Hverken mænd eller kvinder.
Det er total fralæggelse af ansvar. Og det er totalt umodent. Og så dejligt
bekvemt. Vi har alle et valg.

Fra : Henning

Dato : 23-11-04 09:49

> [...]

> Hvorfor er det aldrig kvindes skyld når sådan noget sker? Er hun bare en
> puttenutte-sød pige som aldrig gør noget forkert?

Har du det svært med kvinder?
Kvinder og mænd er sgu ens hvad utroskab og årsager til dette er.
De keder sig i forholdet, søger noget at bryde ensformigheden
med, nærmest som at læse en spændende bog eller se en dito
film, en flugt fra dagligdagens mangel på intensitet og følelsen af
manglende samhørighed med partneren.

I stedet for at styre deres impulshandlinger og arbejde på
at få det intense ind i parforholdet igen, tyr man til at skifte
partner, enten temporært eller for good.

Jeg personligt vil da give forholdet et par år, hvor jeg aktivt
ville få min partner til at deltage i processen på at få det intense
tilbage, før jeg gav op og fandt mig en ny partner.

Aldrig har der været så mange singler som nu, noget kunne
tyde på vi som mennesker er bleve nogle forkælede egoister,
de giver op for de mindste krav om at indrette sig på et
parforholds premisser.
Hvaf fanden hjælper det, at 40-50% af befolkningen får
studenter eksamen og længerevarende uddannelser, hvis det
betyder tab af sociale færdigheder, som kræves i det arbejds
fællesskab et forhol også er, et forhol er sgu ikke bare en
forlystelsespark, der er til for at underholde og more mig.

Mænd, såvel som kvinder må se at komme over børnehave
stadiet og begynde at indse, at et parforhold, er et fællesskab,
der ikke giver mere i udbytte end man selv investere i det.

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 23-11-04 18:26

Henning wrote:
[klip]
> Mænd, såvel som kvinder må se at komme over børnehave
> stadiet og begynde at indse, at et parforhold, er et fællesskab,
> der ikke giver mere i udbytte end man selv investere i det.

Smukt formuleret.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-11-04 18:20

Henning skrev:

> Har du det svært med kvinder?

MEGET!

LOL

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-11-04 14:24

Hej Henning

> Mænd, såvel som kvinder må se at komme over børnehave
> stadiet og begynde at indse, at et parforhold, er et fællesskab,
> der ikke giver mere i udbytte end man selv investere i det.

Totalt enig.

Som Paul Newman har sagt om sit meget lange ægteskab: "Det er som en
brødrister, hvis den går i stykker reparerer man den".

Mark

Fra : JJ

Dato : 22-11-04 12:39

> Hvad siger det om én selv, hvis man optræder illoyalt og bryder sine
> løfter?

Netop. Jeg troede aldrig at jeg kunne være utro fx. Så jeg har faktisk svært
ved at stole på mig selv nu bagefter.

Good point.

JJ

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-11-04 10:11

Mette wrote:
[...]
> [...]
> overhovedet ikke noget i dig, der fortalte dig, at du var ved at svine din
> kæreste til, da du gled op i en anden dame på et toilet?

Vi mænd er nu engang sultne dyr, vi *skal* fodres
regelmæssigt. Hvis en kvinde ikke kan acceptere at vi fra
naturens side er sådan, så må hun forsøge sig som lebbe
eller med cølibat.

> Utroskab er jo ikke bare noget, der lige sker. Du traf jo valget i det
> øjeblik. Det må da fortælle dig et og andet om dit eget syn på din kærestes

Det var sgu da ikke ham der traf det valg at hans kæreste
skulle holde op med at fodre ham! Det valgte hun helt selv,
og nu må hun tage konsekvensen.

Fra : Henning

Dato : 23-11-04 09:55

> Det var sgu da ikke ham der traf det valg at hans kæreste
> skulle holde op med at fodre ham! Det valgte hun helt selv,
> og nu må hun tage konsekvensen.

Det var ikke et valg hun traf, der var altså en fysiologisk årsag til,
hun ikke kunne gennemføre et samleje uden smerte, kun en mand
på det mentale narresut stadie, vil ikke kunne bearbejde dette og
flæbende søge andre græsgange.

MVH
Henning

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-11-04 11:04

Henning wrote:

> Det var ikke et valg hun traf, der var altså en fysiologisk årsag til,
> hun ikke kunne gennemføre et samleje uden smerte, kun en mand

Når en så væsentlig kropsfunktion går i udu, så søger man
*straks* læge.

> på det mentale narresut stadie, vil ikke kunne bearbejde dette og
> flæbende søge andre græsgange.

Du har ret i at det havde været smartere, hvis han havde
sent sin kvinde til lægen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-11-04 20:29

> Når en så væsentlig kropsfunktion går i udu, så søger man *straks* læge.

> Du har ret i at det havde været smartere, hvis han havde sent sin kvinde
> [...]

Ja... Eller taget hende i hånden og sagt: Jeg bliver ked af at du har ondt,
når det forhindrer os i at nyde noget smukt sammen. Skal jeg tage med dig
til lægen, så vi i hvertfald kan få at vide om du fejler noget?
Hvis jeg var kvinden og min mand havde sgat sådan, så havde jeg sgu med det
samme sagt: Det gør ikke ondt, men jeg er ikke liderlig/syntes du er
frastønde, osv. Hvis dte var tilfældet.

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 13:31

> [...]
> Hvis jeg var kvinden og min mand havde sgat sådan, så havde jeg sgu med
> det samme sagt: Det gør ikke ondt, men jeg er ikke liderlig/syntes du er

Well, hun vil/ville ikke med til lægen, har spurgt flere gange og på flere
måder. Ikke fordi det gør nogen forskel nu, men så er det af vejen. Og hun
har heller aldrig givet udtryk for noget af det andet.

JJ

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-11-04 20:28

"Henning" <h2m@spamnejtakmadsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun ikke kunne gennemføre et samleje uden smerte, kun en mand
> på det mentale narresut stadie, vil ikke kunne bearbejde dette og

Og der findes forskellige grunde til at sex gør ondt. Vaginisme, svamp, alt
muligt. Og måske det fact at hun ikke bliver våd, fordi hun er for utryg til
at blive plaskliderlig på ham.

Fra : Andropov

Dato : 25-11-04 14:41

Mark skrev:

> [...]

>Som Paul Newman har sagt om sit meget lange ægteskab: "Det er som en
>brødrister, hvis den går i stykker reparerer man den".

Der er så nogen som ikke tænker på miljøet og smider varen ud før den er slidt op.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-11-04 20:27

> [...]
>
> Det var sgu da ikke ham der traf det valg at hans kæreste skulle holde op
> med at fodre ham! Det valgte hun helt selv, og nu må hun tage

Du syntes altså at det er hendes fejl, at hendes mand er hende utro? Manden
kan da skride hvis han ikke er tilfreds. At hun ikke er liderlig på ham, har
måske noget at gøre med den manglende energi i forholdet. Og det handler
ligeså meget om ham.

Sådan som jeg opfatter din holdning: Kvinden skal hoste op med fisse for at
holde på sin mand, om hun så har lyst eller ej. En mand der har det sådan
får sgu nok ikke et forhold nogensinde, da jeg tvivler på at han kan finde
en kvinde som bliver liderlig ved denne tanke: Hvis jeg ikke er liderlig nu,
så skrider han.

Mmm.... Rart og trygt forhold.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-04 16:51

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> på at han kan finde en kvinde som bliver liderlig ved denne tanke:
> Hvis jeg ikke er liderlig nu, så skrider han.

Reality bites.

--
-Jens B.

Fra : JJ

Dato : 22-11-04 12:37

> [...]
> overhovedet ikke noget i dig, der fortalte dig, at du var ved at svine din
> kæreste til, da du gled op i en anden dame på et toilet?

Tjoh, men du vil ikke give mig ret i at jeg var et større svin, hvis jeg
havde tiet og kneppet dem begge med 6 timers mellemrum?

> Utroskab er jo ikke bare noget, der lige sker. Du traf jo valget i det
> øjeblik. Det må da fortælle dig et og andet om dit eget syn på din
> kærestes
> betydning og om jeres forholds betydning.

Selvfølgelig traf jeg selv valget. Jeg var beruset, men det eneste det
undskylder, er nok at jeg ikke tænkte på hvor meget det ville såre min
kæreste. Alt det andet havde jeg gjort uanset hvad, og det beviser vel også
sig selv, når nu vi fortsatte senere, og igen nu bagefter? Uanset hvad så
traf jeg helt selv valget ja.

Men det det fortæller mig om vores forhold, er ikke så meget det betydning i
sammenholdt mine egne følelser, men det fortæller mig, at jeg leder efter
noget jeg ikke har pt. Uanset hvad folk mener ellers, har jeg aldrig end
overvejet utroskab før den aften, og det var på ingen måder planlagt eller
håbet.

> min
> hele

Replyer lige til mig selv: Skulle der være tvivl, mener jeg med "Det samme
gør hun" at mine "affære" også gør.

> [...]
> morgenen, at man vil være den bedste kæreste i verden. Man går ikke ud og

Det tænkte jeg også engang, men den følelse er mere eller mindre væk, til
dels fordi jeg føler at vi mangler noget, noget som hun ikke vil give, og
derfor tror jeg selv, ubevidst eller bevidst, at jeg ligesom heller ikke har
lyst til at give noget igen (være den gode kæreste).

> [...]

> tillid og troskab og hvor man taler sammen. Så jeg synes I skal vælge det
> forhold, der er vigtigst for jer, og hvor I ikke fører andre bag lyset.

Her misser du netop en vigtig pointe i min indlæg. Knepperiet er ikke
vigtigere, de to ting er i min bog i hvert fald lige. Det er jo netop derfor
jeg er i vildrede. Hvis jeg kunne sige: "Det er hvad jeg vil helst" så var
der intet problem. Så var valget jo truffet, men kan man leve uden den ene
del?

> [...]
> 2) Afslut dit forhold for hun fortjener bedre! (Tror du ligefrem hun har
> lyst til at arbejde for et bedre sexliv, når hun ved din pik har været

Det siger hun jo at hun har, fordi hun gerne vil beholde mig og tilgive mig.
Men hvorvidt jeg har lyst til at fortsætte kan jeg ikke svare på. Måske er
det at jeg ikke kan svare på det, netop et svar i sig selv?

> Så må du jo så finde ud af om det er bedre. Men du har allerede truffet
> valget, da du bollede udenom.

Tjah, det mener jeg så ikke helt. Jo, jeg har valgt at sex er meget vigtigt
for mig, men ikke hvorvidt det er vigtigere.

Tak for input, du har givet mig lidt at tænke over :)

JJ

Fra : Per O.

Dato : 22-11-04 01:20

JJ wrote:
> [...]
> helt af for forsøg (sådan virker det).
>

> Hvad gør man? Jeg kunne godt bruge et par friske øjne til at komme

At det overhovedet skete med hende fra jobbet er et tegn på at den er gal
derhjemme, ellers sker det ikke .. sådan er det bare.
Du vidste det var galt derhjemme, og du fik tilbudt det du manglede af en
anden. Det er stadig dit eget valg.
Nu vil du vide hvordan du kommer videre.
Efter min mening skal du sige det til din nuværende kæreste som det nu
engang er. Du har fundet en anden, og det var det. At det kan blive hårdt er
en anden ting, men det valgte du ligesom med, da du smed din bolleveninde op
på puslebordet. Nu kan du få den sex du åbenbart savner så meget, at den
overskygger hvad din kæreste kan give dig af tryghed/kærlighed (minus sex)
... der er efter min mening et helt fair valg ! Du skal bare vælge ... og
efter min mening har du valgt, når du planlægger videre utroskab med hende
fra arbejdet. Tag skridtet fuldt ud, og håb at hende fra arbejdet kan give
dig kærlighed/ømhed/venskab og håb hun ikke boller udenom med en anden næste
gang hun er til fest. Gør du det, så synes jeg du har handlet ansvarligt.
Men lad være med at indlede en langvarig affære med din kollega og føre din
kæreste bag lyset. Dit nuværende forhold er jo uden væsentlig betydning for
dig .. kom videre i dit liv, og lad din kæreste få chancen for at finde en
fyr som kan elske hende for det hun nu engang kan tilbyde. Det er jo
alligevel ikke godt nok til dig.

Per O.

Fra : JJ

Dato : 22-11-04 12:46

> [...]
> derhjemme, ellers sker det ikke .. sådan er det bare.
> Du vidste det var galt derhjemme, og du fik tilbudt det du manglede af en

Helt enig. Selvom jeg ikke tog initiativ, eller planlage det, havde jeg
adskillige chncer for at bakke ud igen, men gjorde det ikke. Fx da alle til
sidst forlod stedet, havde det været både billigere og nemmere at sætte mig
i taxien, som var betalt og klar til at køre, end at blive tilbage og først
ud på morgenen finde ud af at komme hjem igen.

> [...]
> meget, at den overskygger hvad din kæreste kan give dig af
> tryghed/kærlighed (minus sex) .. der er efter min mening et helt fair valg

Mener ikke selv at det overhovedet er et fair valg, overfor min kæreste
altså, men jeg kan ikke vælge om "sex/lyst" eller "tryghed/kærlighed" er
vigtigst, og faktisk vil jeg jo naturligvis helst have begge dele.

> [...]
> hende fra arbejdet kan give dig kærlighed/ømhed/venskab og håb hun ikke
> boller udenom med en anden næste gang hun er til fest. Gør du det, så

Føler gså selv at det er det mest rigtige at gøre, nu hvor det er endt
derude hvor det er. Men det er også svært at stoppe fem års forhold, og
netop fordi jeg faktisk holder af min kæreste (jo, det gør jeg, selvom jeg
ikke ligefrem har vist det de sidste par dage), er det endnu sværere.

> [...]
> for at finde en fyr som kan elske hende for det hun nu engang kan tilbyde.
> Det er jo alligevel ikke godt nok til dig.

Du har ret. Men ffs hvor bliver hun ulykkelig :(

JJ

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-11-04 20:42

> Du har ret. Men ffs hvor bliver hun ulykkelig :(
>
> JJ

Klip klip, alt muligt klogt, men ligegyldigt.

Du har et valg, tag og træf det nu. Hun er sgu allerede ulykkelig, og det
bliver ikke bedre, hvis du fortsætter, så træt et valg for din egen og
hendes skyld.

1. : Du dropper din kæreste, og bliver din venindes bolleven. ( Om du kan
leve med at pisse på det forhold hun har til sin mand, det må du om.)

2. Du dropper allesammen og lever lidt for dig selv, og finder ud af om du
er et svin eller en mand.

3.: Du dropper din bolleveninde totalt, og finder ud af hvad der er galt i
jeres forhold, siden din kæreste ikke gider at bolle med dig.

Tag hende med til lægen, og find ud af om hun er syg. Der er masser af ting
som kan give av i missen ved sex. Find ud af om det er tilfældet.

Hvis hun ikke er syg: Så er det jeres forhold der er sygt. Noget i det gør,
at hun ikke bliver liderlig. Måske er hun ikke tryg ved dig? Måske er hun
træt af dig, eller måske kan hun mærke at du er træt af hende?

Det funker tit sådan her: For at manden skal få lyst til at være rar,
betænksom og dejlig over for kvinden skal han have sex. Hvis kvinden skal
have lyst til at give manden sex, så skal hun føle sig elsket, passet på
osv.

Hvis noget glipper et sted, så går det i lort. Manden gider ikke at være sød
og overøse hende med opmærksomhed, fordi han ikke får sex, og kvinden gider
ikke at have sex, fordi manden ikke er sød/rar/whatever nok. Dvs: Ingen får
hvad de vil have, og manden kommer derfor til at bolle en på et puslebord.

Ikke fedt. Du må gøre op med dig selv, om du elsker din kvinde nok til at
kæmpe for hende, selvom det betyder at du måske vil være fed bag ørerne i et
stykke tid.
Hvis du ikke elsker hende nok til i det mindste at FORSØGE på at få fed sex
med hende, så er det bare at gå. Men hvis du elsker hende, så giv det et
stykke tid. Der er ingen skam i at have prøvet og fejlet, så længe man bare
prøvede og gjorde sit bedste.

Og det sidste: Hvis det nu er den måde som du/din kvinde har et forhold på,
der er noget lort og ødelægger sexen, så regn ikke med at det bliver bedre
med en anden kvinde. Hvis du af en eller anden grund laver lort i forhold,
så fikser det ikke sig selv. Så regn med at arbejde lidt med dig selv,
ligemeget hvad du vælger. Medmindre at cølibat er løsningen, eller at du
aldrig mere skal have en kæreste. Med bolleveninden er det noget andet, du
ser hende kun når hun er vild og sexet, ikke til hverdag. Sammenlign IKKE de
to kvinder.

Mvh. Nana

Fra : Mette

Dato : 24-11-04 23:30

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du har et valg, tag og træf det nu. Hun er sgu allerede ulykkelig, og det
> bliver ikke bedre, hvis du fortsætter, så træt et valg for din egen og

Ja; JJ - læs lige Nanas indlæg igen. Hun har 100 % ret i alt, hvad hun
siger.

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 13:33

> Ja; JJ - læs lige Nanas indlæg igen. Hun har 100 % ret i alt, hvad hun
> siger.

Og dog...

JJ

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 13:41

> Tag hende med til lægen, og find ud af om hun er syg. Der er masser af
> ting som kan give av i missen ved sex. Find ud af om det er tilfældet.

Hun vil ikke med til lægen, da hun ikke mner der er noget galt (som jeg også
svarer længere oppe). Hun har været det to gange, og begge gange (den ene
gang skedesvamp, den anden for at få checket om der var noget galt, siden
hun havde smerter ved samleje) var det ikke rart sagde hun, derfor gider hun
ikke det mere.

> Hvis hun ikke er syg: Så er det jeres forhold der er sygt. Noget i det
> gør, at hun ikke bliver liderlig. Måske er hun ikke tryg ved dig? Måske er
> hun træt af dig, eller måske kan hun mærke at du er træt af hende?

Jeg er på ingen måde træt af hende, netop det som giver mig så store
problemer. Hvis det, som jeg tidligere har oplevet i andre forhold, var det
som var galt, så havde jeg da bare gjort det forbi?

> [...]
> have lyst til at give manden sex, så skal hun føle sig elsket, passet på

Alle disse ting mener jeg jo også at jeg forsøger alt hvad jeg kan, og mere
end jeg tidligere har gjort. Hun har også lyst, hun bliver smaskvåd, men det
lykkedes aldrig at gennemføre noget.

> [...]
> gider ikke at have sex, fordi manden ikke er sød/rar/whatever nok. Dvs:
> Ingen får hvad de vil have, og manden kommer derfor til at bolle en på et

Og på et spisebord, og på gulvet, og på et klaver... (Sorry, kunne ikke lade
være)

> Ikke fedt. Du må gøre op med dig selv, om du elsker din kvinde nok til at
> kæmpe for hende, selvom det betyder at du måske vil være fed bag ørerne i
> et stykke tid.

Det trode jeg jo at jeg gjorde, og synes selv atjeg har været tyk bag ørene
i ganske lang tid. Flere måneder faktisk.

> [...]
> et stykke tid. Der er ingen skam i at have prøvet og fejlet, så længe man

Igen, hvor mange år skal man forsøge, når man til sidst føler, at man er den
eneste som kæmper for det, uanset hvad hun siger til mig?

> [...]
> at du aldrig mere skal have en kæreste. Med bolleveninden er det noget
> andet, du ser hende kun når hun er vild og sexet, ikke til hverdag.

Kunne jeg aldrig finde på. Min kæreste er jo netop alt det jeg drømmer om,
som jeg ellers også synes jeg har forsøgt på at forklare (?), det fungerer
bare ikke seksuelt. Og jeg kender min veninde/kollega/affære ret godt, også
til daglig. Hun kan slet ikke måle sig med min kæreste jo :)

JJ

Fra : Mette

Dato : 25-11-04 14:59

"JJ" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hun havde smerter ved samleje) var det ikke rart sagde hun, derfor gider

Det kan være fordi det i længden ikke er særligt fedt at have sine kønsdele
problematiseret og sygeliggjort. Der kan være mange årsager.
Men nu er sex jo mere en samleje og penetration. Vil hun give dig blowjobs
og handjobs og andre ting? Eller er der helt lukket for det varme vand?
Hvad med oralsex på hende? Man kan jo faktisk godt have et sexliv, selvom
der ikke kan finde penetration sted. Hvis hun ikke vil det, så er det nok
snarere, fordi hun hun har mistet lysten og måske også mistet lysten til at
have lyst.

> [...]
mere
> end jeg tidligere har gjort. Hun har også lyst, hun bliver smaskvåd, men

Hverken oralsex eller noget, eller handler det for dig om at sex er
penetration?

> Det trode jeg jo at jeg gjorde, og synes selv atjeg har været tyk bag
ørene
> i ganske lang tid. Flere måneder faktisk.

[snip]

> [...]
også
> til daglig. Hun kan slet ikke måle sig med min kæreste jo :)

Altså er hun kun et instrument til sexuel tilfredstillelse, så du ikke
længere er så tyk bag ørerne.
Hvad er der egentligt galt i at bruge den højre hånd?
Mange mænd bruger den undskylding at den anden kvinde ikke betyder noget, at
det bare er sex osv. Men hvorfor kan det så ikke ordnes på
egen..øøh..hånd?
Alternativt kunne din kæreste bruge sin krop, hånd og mund til at
tilfredsstille dig, selvom hendes mis for tiden er i udu.

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 19:45

> Men nu er sex jo mere en samleje og penetration. Vil hun give dig blowjobs
> og handjobs og andre ting? Eller er der helt lukket for det varme vand?

Så snart jeg forsøger at være med, på næsten enhver måde, bliver der enten
(2/3) sukket dybt og indvilliget eller (1/3) hun mister lysten. Rigtig sex
for mig, er naturligvis samleje. Ingen tvivl om det, hvad skule det ellers
være? Men Sex (uden rigtig) kan let være gensidig onani eller bare det at
gøre den anden en "tjeneste", vise at man holder af og har lyst til at
tilfrdsstille den anden.

> Hvad med oralsex på hende?

Det må jeg så, sjovt nok, godt...

> [...]
> snarere, fordi hun hun har mistet lysten og måske også mistet lysten til

Hmm... Hvordan løser man så det :-/

> Hverken oralsex eller noget, eller handler det for dig om at sex er
> penetration?

Igen, her er det "rigtig sex" jeg mener. Det går jo også lidt i en ond
cirkel, når man synes man mangler noget, man engang havde, og det virker som
om hun er ligeglad? Men som allerede nævnt, behøver det slet ike være det
hver gang.

> Altså er hun kun et instrument til sexuel tilfredstillelse, så du ikke
> længere er så tyk bag ørerne.
> Hvad er der egentligt galt i at bruge den højre hånd?

Been there, done that... Fra jeg var 12 til jeg blev 16, det må være nok, nu
man ved hvad der er derude... Dermed ikke sagt at en spiller ikke duer af og
til, men hvorfor, når det er så nemt at få "hjælp" andre steder?

> [...]
> Alternativt kunne din kæreste bruge sin krop, hånd og mund til at
> tilfredsstille dig, selvom hendes mis for tiden er i udu.

Yes, men overtal hende da...

Og, btw, "for tiden i udu", det er så snart 2½ år siden vi har haft et
vellykket samleje, eller... Bare noget man kan kalde et "samleje", uden at
føle man lyver...

Kan godt være jeg bærer en del af skylden, men i så fald er det kun inden
for de senere måneder, hvor det virkelig er begyndt at gå mig på, og hvor
jeg ligesom synes at jeg har stået alene med problemet længe nok.
Kærligheden "slidt op" eller hvad man skal kalde det? Jeg føler mere og mere
det er et venskab end et kærlighedsforhold vi sidder i...

JJ

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-04 19:47

"JJ" <a@b.com> wrote in message

Du flæber. Jeg forstår godt, du ikke har vild succes hos kvinderne.

--
-Jens B.

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 20:55

> Du flæber. Jeg forstår godt, du ikke har vild succes hos kvinderne.

Sjovt, jeg har ikke tørret en eneste tåre endnu, men ellers kan det jo være
at sådan et rigtigt mandfolk som dig, kan lære mig at være sej?

Eller vi kan fortsætte i mudderkast, hvis jeg gad spilde tid på din slags.

Ses.

JJ

Fra : Anita

Dato : 25-11-04 20:00

JJ wrote:
> Jeg
> føler mere og mere det er et venskab end et kærlighedsforhold vi
> sidder i...

Og det har I selvfølgelig talt grundigt om?

I så fald venter hun vel bare på, at du pakker dit gode tøj og smutter. Hun
er sikkert selv for stor en kylling til at gøre det forbi.

Der er 2 muligheder. Enten arbejder I BEGGE på at redde forholdet, eller
også gør en af jer det forbi. Det andet er da for åndssvagt.

Venligst Anita

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 20:57

> Og det har I selvfølgelig talt grundigt om?
>
> I så fald venter hun vel bare på, at du pakker dit gode tøj og smutter.
> Hun
> er sikkert selv for stor en kylling til at gøre det forbi.

Well, bliver hende der pakker, men uanset, spholder jeg af hende, så det er
da ldit fladt, at det ender sådan. Well, lie goes on, der er jo andre
kvinder derude ;)

> Der er 2 muligheder. Enten arbejder I BEGGE på at redde forholdet, eller
> også gør en af jer det forbi. Det andet er da for åndssvagt.

Netop.

JJ

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 21:05

> Well, bliver hende der pakker, men uanset, spholder jeg af hende, så det
> er da ldit fladt, at det ender sådan. Well, lie goes on, der er jo andre
> kvinder derude ;)

Tastefejl er gratis ;)

Fra : Henning

Dato : 28-11-04 11:53

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er 2 muligheder. Enten arbejder I BEGGE på at redde forholdet, eller
> også gør en af jer det forbi. Det andet er da for åndssvagt.

Netop

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 25-11-04 21:01

> Hmm... Hvordan løser man så det :-/

Ja, jeg kan godt se problemet - det må virkeligt være frustrerende og
nedslående at have haft det sådan i 2½ år. Jeg må erkende, at jeg simpelthen
ikke helt forstår din kæreste. For mig ville sådan en situation være
utænkelig. Og hvis det skete, ville jeg i det mindste gøre alt for at
undersøge hvorfor jeg havde mistet lysten. Men der er et eller andet, der
ikke hænger sammen. Hun siger det gør ondt at have samleje. Når du så
forsøger med andre måder, gider hun ikke. Men du må gerne tillfredsstille
hende. Et eller andet siger mig, at der må ligge noget andet bag. Noget, der
ikke handler om sex. Hvad det er, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg er
selv sådan en pige, der udtrykker mig, når der er "noget i vejen".

> [...]
og
> til, men hvorfor, når det er så nemt at få "hjælp" andre steder?

Fordi den "hjælp" involverer et andet menneske, og fordi du derved gør dig
selv til en løgner og bedrager. Kan man leve med det i længden? Og leve med
sig selv?

> [...]

mere
> det er et venskab end et kærlighedsforhold vi sidder i...

Fortalte du din kæreste, hvad der fik dig til at synes det var OK at være
utro? Hvis ja, fortæl hende det igen og læg alle kort på bordet. Hun
fortjener ikke at blive bedraget og du fortjener ikke en kæreste, du ikke
synes opfylder noge af dine vigtige behov.
Den kr. Dr. Phil siger, at et godt forhold er ét, hvor man hver især gør alt
for at opfylde hinandens behov.
Og det gør i bare ikke. g så må I ordne det eller splitte op. Men du kan
ikke ordne dit forhold, hvis du har noget kørende med en anden Du kan ikke
både blæse og have mel i munden. Det er 100% eller 0%.
Jeg kan forstå din frustration, men det gør ikke utroskab OK. Men der skal
åbenhed til nu. Og så må du tage konsekvenserne. Det er lidt ledt af dig at
hun tilgiver dig og du så bare fortsætter....

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 21:13

> [...]
> er
> selv sådan en pige, der udtrykker mig, når der er "noget i vejen".

Det har hun aldrig været, men jeg plejer at kunne spore mig ind på årsagen,
når "noget" er galt. Men nu har jeg altså givet op.

> [...]
> selv til en løgner og bedrager. Kan man leve med det i længden? Og leve

Well, det er overraskende let nu bagefter, faktisk kun de første 2 gange
hvor jeg følte noget som kunne betegnes som dårlig samvittighed... Og det
til trods for at jeg aldrig så mig selv i stand til at være utro for bare 14
dage siden :(

> [...]
> fortjener ikke at blive bedraget og du fortjener ikke en kæreste, du ikke
> synes opfylder noge af dine vigtige behov.

Jeps, hun kender til alle mine følelser og tanker på det område.

> [...]
> at
> hun tilgiver dig og du så bare fortsætter....

Har jeg indset, og har også bestemt mig for at det er forbi. Det havde jeg
nok inderst inde allerede for 11 dage siden til festen. Regner med at bringe
hende den sørgelige nyhed i morgen, da jeg i hvert fald selv har givet op
nu. Så må vi se om det skal være bolleveninden, mig selv eller en hel
tredje, som jeg skal tilbringe den nærmeste fremtid med.

Men jeg siger i hvert fald tak for input for denne gang :-/

JJ

Fra : Mette

Dato : 25-11-04 22:17

Jeg tror du gør det rette. Når man er nået dertil, hvor man uden dårlig
samvittighed er utro, så er der faktisk ikke noget forhold at redde. Et
forhold er jo ikke bare en institution, men en interaktion af to handlende
mennesker. Forholdet skabes af det samspil, der finder sted mellem to
mennesker. Er der ikke noget samspil, så er der ikke noget forhold. Så jeg
tror også, at det bedste er at afslutte noget, der faktisk ikke eksisterer.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-11-04 10:10

JJ wrote:
> [...]
> kortere perioders samleje, og det gør så at det ofte (1/3 af gangene) ender
> skidt. Det dræber som i sikkert kan regne ud, lidt vores begges lyst.

Send din kvinde til lægen, hun er blevet syg.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-11-04 16:55

"JJ" <a@b.com> wrote in message

> Hvad gør man så? Kaster terningerne og lader skæbne bestemme hvordan
> de lander?

Hvis du er mand nok til at kneppe uden om, burde du også være mand nok til
ikke at skulle flæbe over det her. Jeg tror, du knepper uden om for at få
opmærksomhed i dk.snak.seksualietet - alternativt er det bare noget, du
drømmer om at gøre.

--
-Jens B.

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 20:58

> [...]
> ikke at skulle flæbe over det her. Jeg tror, du knepper uden om for at få
> opmærksomhed i dk.snak.seksualietet - alternativt er det bare noget, du

Tjah, du må i og for sig tro hvad du vil. Synes ikke rigtigt du nogensinde
bidrager med noget brugbart i nogen indlæg, nu jeg kigger efter?

JJ