Veninde sælger sex
Fra : mike

Dato : 16-11-04 12:02

Hjælp

Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
sælger sig selv??

Fra : Henrik B.

Dato : 16-11-04 12:17

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Finder en anden at blive/være forelsket i...

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 12:28

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> wrote in message

> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er
> småforelsket i sælger sig selv??

Forlanger rabat - ellers ingenting. Hun adskiller sig ikke fra andre.

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 16-11-04 13:26

mike wrote:
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er
> småforelsket i sælger sig selv??

Finder ud af hvad det betyder for dine følelser og dernæst afgør du hvad du
vil gøre ved det......afklaring - handling....overvej også om det er noget
du kan snakke med hende om, eller om det er bedst at tie med din viden, og
lade hende komme med den selv.....gør op med dig selv om det er noget du kan
investere i, med den baggrund hun har...

Fra : Hansen

Dato : 16-11-04 14:34

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> wrote in message
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Du hopper på hende og får dig et slag fisse, og håber på at du får det
gratis.

Hansen

Fra : Martin Christensen

Dato : 16-11-04 15:29

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> wrote in message
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Ja det er jo altid lidt svært at svare på når man ikke kender personen, har
du evt. et link eller et nummer til hende, så vi andre kan prøve hende?

Mvh.
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 23:29

> Ja det er jo altid lidt svært at svare på når man ikke kender personen,
har
> du evt. et link eller et nummer til hende, så vi andre kan prøve hende?

Nice one... =) hehe..

Cacba Out

Fra : mike

Dato : 16-11-04 16:28

Burde have sagt mig selv, at jeg skulle skrive at jeg kun ønskede seriøse
svar...

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 16:39

> Burde have sagt mig selv, at jeg skulle skrive at jeg kun ønskede
> seriøse svar...

Snup en kiks og overvej, om du ikke for fremtiden skulle nøjes med at
besvare dine spørgsmål selv, så du alene hører det, du åbenbart _vil_ høre?

Hvad får dig forresten til at tro, at du ikke har fået seriøse svar?

--
-Jens B.

Fra : mike

Dato : 16-11-04 16:47

> [...]
> høre?
>
> Hvad får dig forresten til at tro, at du ikke har fået seriøse svar?

Har da fået seriøse svar - men sådan noget som "Må vi se et link eller
tlf.nr," o.lign. er da ikke seriøst!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-11-04 17:55

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> mælte sligt:

>Burde have sagt mig selv, at jeg skulle skrive at jeg kun ønskede seriøse
>svar...

Du kan ikke forhindre folk i at være nogle narrøve - især ikke på
usenet. Ignorér dem - det er ikke værd at spilde sin tid på.

Jeg kan godt forstå, at du må føle dig mærkeligt tilpas ved den
situation, du beskriver, men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal svare
dig. Gør hun det "professionelt" - eller bare for sjov? Er du stadig
forelsket i hende? Og ville du kunne acceptere det i et forhold?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Flertallet af os var piger det meste af vejen."

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 19:59

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:82ckp05a77vk3p1s1a6ea83jrc67ovqqdk@4ax.com

> Jeg kan godt forstå, at du må føle dig mærkeligt tilpas ved den
> situation, du beskriver, men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal svare
> dig.

Så overvej at holde kaje, hvis du ikke har noget fornuftigt at sige. Det gør
andre.

> Gør hun det "professionelt" - eller bare for sjov? Er du stadig
> forelsket i hende? Og ville du kunne acceptere det i et forhold?

Godt "svar", Rasmus Underbjerg Pinnerup. Det er tusind gange mere seriøst
end de andre svar, narrøven har fået. Har du det bedre nu?

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 16-11-04 23:11

Jens Bruun wrote:
> Så overvej at holde kaje, hvis du ikke har noget fornuftigt at sige.
> Det gør andre.

Hvad fa'en er dit problem?

> Godt "svar", Rasmus Underbjerg Pinnerup. Det er tusind gange mere
> seriøst end de andre svar, narrøven har fået. Har du det bedre nu?

Hvorfor skrive, hvis dette er hvad du har at byde ind med? Negativitet og
nedladenhed! Det skal nok gøre verden til et bedre sted

/Anita

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-11-04 01:44

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> mælte sligt:

>Godt "svar", Rasmus Underbjerg Pinnerup. Det er tusind gange mere seriøst
>end de andre svar, narrøven har fået. Har du det bedre nu?

Hvad er der i vejen med dig? Nuvel, den slags kan jeg ikke tage mig af.
Velkommen i filteret.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hvor er nu den harniskklædte slægtsfylgie, alle de venlige ansigter,
der plejede at titte os i møde i skovbrynet? Vievandets syre har ætset

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-11-04 09:34

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:vk7lp0tv1lq1rpr6rbt75ripdoabjqjorr@4ax.com

> Hvad er der i vejen med dig? Nuvel, den slags kan jeg ikke tage mig
> af. Velkommen i filteret.

Dyyygtig dreng. Måske du kan leje et stort banner, som du kan hænge på
Rådhuspladsen i København, så rigtig mange kan se, du har proppet mig i dit
filter? Eller et 20 sekunders reklamespot på TV2? Mulighederne er mange, når
man har sådan en trang til at delagtiggøre hele verden i den slags...

--
-Jens B.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-04 13:04

Jens Bruun wrote:
> [...]
> man har sådan en trang til at delagtiggøre hele verden i den slags...

Er der en der får for lidt for tiden ? eller hvorfor er du så pisse
sur? prøv lige at falde ned hva?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-11-04 21:56

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> wrote in message
Hjælp

Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
sælger sig selv??

Citat Bo Varming: Betal og vær glad?

Mvh Steen

Fra : Paul

Dato : 16-11-04 23:35

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Jeg vil være ekstremt nysgerrig for at finde ud af hvorfor hun gør det.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
"The meeting of two personalities is like the contact of two chemical
substances: if there is any reaction, both are transformed".
Carl Jung (1875 - 1961)

Fra : Henning

Dato : 17-11-04 04:59

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse
> "mike" <fyr1976@10hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil være ekstremt nysgerrig for at finde ud af hvorfor hun gør det.

Hun stiver måske sit selværd af ved at opleve mænd "sætter pris på"
hende og er parate til at betale for at være sammen med hende,
mænd der vil bolle hende gratis, er der jo 10.000 vis af, så hun
føler sig måske usikker på, om disse "gratister" gør det fordi de
ønsker specielt hende, eller hun for dem bare er endnu et hul at
onanere i, ved at tage penge for det, får hun da en prisfastsættelse
og en verdimåler.

Om hun er pornomodel eller prostitueret er 2 sider af samme sag,
hun leverer et show og får penge for det, måske er hun af den
type kvinder, der kan få noget ud af sex i enhvær situation, så
hvorfor ikke gøre fornøjelsen til forretning? Det er der jo mange
andre der gør i andre brancer.

Jeg personlig ville ikke kunne leve med en prostituere partner,
men helt ærligt, så findes prostitutionen i det små, i mange
parforhold, hvor mandens engagement er betinget af hvor
meget sex der er i parforholdet.
Jeg ved sgu godt, at damen tænder lettere, hvis jeg lige snupper
støvsugeren og giver hytten en overhaling, sætter en blomst på
bordet og giver hende et kærligt knus i entreen, når hun kommer
hjem, jeg ved også, at gør jeg det ikke, så vanker der ingen sex
i dag, så jo mange mænd betaler for sex i parforholdene, men
det med støvsugning/andet virker kun, hvis det ikke er noget
manden gør i dagligdagen, det kærlige knus i entreen virker
ikke alene

Da jeg så den Danske TV serie om advokaterne, hvor en af dem
var gift med en X-prostitueret, som ikke kunne lægge erhvervet
fra sig efter ægteskabet, tænkte jeg: Det er ramt lige på kornet,
hun har simpelthen brug for at føle hun er mere værd, end det
hun kan opnå ved at få det forærende, hun føler hun ER noget,
er mere end bare een i mængden, hun er stjerne, hun er eftertragtet,
hun er som de højest betalte kvinder i modeverdenen, i filmverdenen,
etc. etc.

MVH
Henning

Fra : Nette

Dato : 17-11-04 13:09

"Henning" skrev

> [...]
> det med støvsugning/andet virker kun, hvis det ikke er noget
> manden gør i dagligdagen, det kærlige knus i entreen virker

Aj, Henning, nu må du stoppe. Hvis jeg går på arbejde, henter unger og køber
ind på vejen hjem. Laver mad, vasker tøj, støvsuger, vasker op og ryddet til
side, når jeg har puttet unger, så er jeg altså også ved at være træt og så
orker jeg altså heller ikke intens samvær med min bedre halvdel.
Blomsten kan jeg sagtens undvære. - Men hvis jeg alene skal gøre alt det
herhjemme, så er jeg smadret, når vi når kl. 20.30....
Man betaler sgu da ikke for noget, fordi man gør rent og ryddet op
derhjemme.

Uff!!!

Nette

Fra : Henning

Dato : 20-11-04 20:24

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> herhjemme, så er jeg smadret, når vi når kl. 20.30....
> Man betaler sgu da ikke for noget, fordi man gør rent og ryddet op

Netop det du her siger er ofte det kvinder bruger som begrundelse
for manglende sexlyst, men underligt nok, kommer der ikke mere
sexlyst frem i lyset, selv om manden tager sin helt rimelige og naturlige
del af pligterne i hjemmet.

I de hjem, hvor han ikke yder sin del af det praktiske, er han sat
uden for ansvar af sin samlever, kvinder skal og kan ikke forvente,
at mænd _kæmper_ for at få lov at gøre rent, lave mad, handle
ind etc. etc. ( I et helt groteskt forhold jeg levede i, lavede damen
alt mit "arbejde" om, fordi det ikke blev gjort ligesom hun ville have
det gjort, det var sgu lige før hun skrællede kartoflerne een gang til. )
Ok det er at sætte sagen på spidssen, men den attitude nogle kvinder
lægger for dagen i forhold til deres partners måde at udføre tingene
på, kan få en given mand til at trække sig fra pligterne.

Der er altid en årsag til at "man(d)" trækker sig fra at gøre sin del
og den skal ikke kun søges hos vedkommende, da samlivet er
et samspil, hvor den ene bliver, måske kun en anelse, mere dominerende
og bestemmende end den anden part, den mest dominerende, betragter
ikke sig selv som sådan og opfatter ikke sig selv som værende det,
for det er jo en selvfølge, at den anden er enig i trufne beslutninger.

At en kvindes partner ikke gør sin del for fællesskabet, er noget
hun selv har fremelsket og ønsket

MVH
Henning

Fra : Per O.

Dato : 20-11-04 20:39

> At en kvindes partner ikke gør sin del for fællesskabet, er noget
> hun selv har fremelsket og ønsket

Den lader vi lige stå et øjeblik !!!!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 21-11-04 10:28

Nette wrote:

> [...]
> herhjemme, så er jeg smadret, når vi når kl. 20.30....
> Man betaler sgu da ikke for noget, fordi man gør rent og ryddet op

Gad vide hvordan de så fik et hav af børn, før alle disse moderne
bekvemmeligheder blev opfundet ?
Dengang man skulle hente vandet i gården ?
Dengang man vaskede i gruekedlen og et vaskebræt ?
Dengang man lavede stort set alle madvarer selv.
Dengang der ingen børnehave var, hvor man havde 5, måske flere
skrigende unger hjemme hele dagen og en i vente.
Dengang der skulle fyres i kakkelovnen og maden skulle laves på
et brændekomfur, og brændselet skulle hentes i kælderen.
Ja find selv på flere..
Jamen dagens kvinde er da også groft overbebyrdet, rend mig med
jeres ynk !

--
Ejvind

Fra : Jens......

Dato : 21-11-04 11:10

Ejvind Kruse wrote:

> [...]
> Ja find selv på flere..
> Jamen dagens kvinde er da også groft overbebyrdet, rend mig med

den gang lukket kællingerne kæften, og gjorde hvad der blev sagt, ellers fik
de en vinge.
det var gode tider.

--
Jens.

postkasse_66@hotmail.com

Fra : Corax

Dato : 21-11-04 13:30

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> wrote in message
> Nette wrote:

> Gad vide hvordan de så fik et hav af børn, før alle disse moderne
> bekvemmeligheder blev opfundet ?

Kvinderne gik ikke på arbejde og børnene havde kun lidt (om nogen)
skolegang. Den gang blev femårrige sendt ud for at vogte kører i stedet for
i børnehave, og man var voksen når man blev 13-14 år. Hvordan de fik
overskud til sex? Tja, bortset fra søndag morgen i kirken var det den eneste
underholdning, og det var nok de færreste kvinder som fik specielt meget ud
af det.

- Corax

Fra : Paul

Dato : 21-11-04 19:39

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan de fik overskud til sex?

Her må jeg gribe til et udsagn fra min tidligere chef: "Ah, man har da fem
minutter tilovers engang imellem".

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : nusle nuslesen

Dato : 17-11-04 19:19

"Henning" <h2m@spamnejtakmadsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjem, jeg ved også, at gør jeg det ikke, så vanker der ingen sex
> i dag, så jo mange mænd betaler for sex i parforholdene

Så må man sige, at mænd er dyrere prostituerede end kvinder - for kvinder
lægger stadig flere arbejdstimer i hjemmet end manden, selvom de begge bor
der, begge sviner til, begge spiser og begge sover der (osv. osv. osv.).

Måske skulle kvinder gøre op med sig selv, at de ikke vil betale så dyrt for
så lidt, eller simpelthen bestille en "rigtig" prostitueret, som tillige
sætter "kunden" i centrum

mange hilsner

Fra : Nette

Dato : 17-11-04 23:35

"nusle nuslesen" skrev

> Måske skulle kvinder gøre op med sig selv, at de ikke vil betale så dyrt
for
> så lidt, eller simpelthen bestille en "rigtig" prostitueret, som tillige
> sætter "kunden" i centrum

*LOL*

Nette

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-11-04 20:46

nusle nuslesen skrev:

> [...]
> kvinder lægger stadig flere arbejdstimer i hjemmet end manden, selvom de
> begge bor der, begge sviner til, begge spiser og begge sover der (osv.

Er det virkelig sådan i de fleste hjem?

Jeg må græmmes - sådan er det ikke her i huset - ja snart lige omvendt
men det er fordi "mutter" ikke er så skrap med power-tools'ne endnu samt
hun er ræd for græsslåmaskinen (okay den larmer også lidt) men ellers
deles vi sq om det hele uden at vi skal bede hinanden om det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : nusle nuslesen

Dato : 20-11-04 21:23

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Er det virkelig sådan i de fleste hjem?

Iflg. de statistikker der lægges til grund for påstandene i bl.a. medierne,
så er svaret ja.

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-11-04 21:37

nusle nuslesen skrev:

> Iflg. de statistikker der lægges til grund for påstandene i bl.a.
> medierne, så er svaret ja.

Trist.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-11-04 09:30

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Trist.

For hvem? For de par, der lever fint sammen på den måde, eller for alle de
enlige, der nedvurderer disse parforhold?

--
-Jens B.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-11-04 13:23

Jens Bruun skrev:

> For hvem? For de par, der lever fint sammen på den måde, eller for alle
> de enlige, der nedvurderer disse parforhold?

Eftersom jeg ikke er enlig så kan jeg ikke svare på det men det med det
triste gik jo netop på de forhold hvor den ene eller anden part var/er
utilfreds.

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 20-11-04 22:25

nusle nuslesen wrote:
> Iflg. de statistikker der lægges til grund for påstandene i bl.a. medierne,
> så er svaret ja.

Det resultat kan jo også skyldes, at de statistikker slet ikke tæller
med de ting manden ofte udfører, så som al vedligeholdelse af hus, bil,
familiens bestand af cykler, computere, snerydning, pasning af have osv.

Hilsen Karsten

Fra : Mette

Dato : 20-11-04 23:15

"Karsten Nielsen" <ksn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de ting manden ofte udfører, så som al vedligeholdelse af hus, bil,
> familiens bestand af cykler, computere, snerydning, pasning af have osv.

Og glem ikke olieskift på bilen..
Helt ærligt. Den _daglige_ vedligeholdelse af hjemmet - opvask, rengøring,
madlavning, støvsugning, oprydning, vasketøj osv kan altså ikke sammenligned
med to gange hækkeklip og 5 gange sneskovling på et år.

Fra : John Sahl

Dato : 21-11-04 02:17

Mette wrote:
> [...]
> rengøring, madlavning, støvsugning, oprydning, vasketøj osv kan altså
> ikke sammenligned med to gange hækkeklip og 5 gange sneskovling på et

Nej, jeg synes helt ærligt også konen må ud med sneskovlen
halvdelen af gangene!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Henning

Dato : 21-11-04 07:35

> Nej, jeg synes helt ærligt også konen må ud med sneskovlen
> halvdelen af gangene!

Min kone var ferm med en sneskovl/skraber før hun fik dårlig ryg,
så nu må jeg sgu også selv gøre det *G* Selv græsslåmaskinen,
må jeg starte for hende, det lille pus

MVH
Hening

Fra : Corax

Dato : 21-11-04 09:17

"Karsten Nielsen" <ksn@stofanet.dk> wrote in message

> Det resultat kan jo også skyldes, at de statistikker slet ikke tæller med
> de ting manden ofte udfører, så som al vedligeholdelse af hus, bil,
> familiens bestand af cykler, computere, snerydning, pasning af have osv.

Nu ER det ikke hele danmarks befolkning som har hus. Det betyder nok, at de
pligter som afhænger af om man har hus fylder mindre i den generelle
statestik. Cykler og biler? Tja, du ordner dem vel ikke dagligt?

- Corax

Fra : Andropov

Dato : 20-11-04 21:48

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message news:<419b9646$0$256

> [...]
> der, begge sviner til, begge spiser og begge sover der (osv. osv. osv.).

Mænd har nok lidt sværere ved at få øje på lidt støv på en hylde
f.eks.
Mon ikke det har noget med forskellig synspunkt på rengøring at gøre.
Men mænd kan jo også være forskellige med hvor rent der skal være.
Nogle enkelte kvinder er så heller ikke for flittige til at gøre rent.
Det ser man når de 2 kvinder i fjernsynet tager rundt og gør rent.

> Måske skulle kvinder gøre op med sig selv, at de ikke vil betale så dyrt for
> så lidt, eller simpelthen bestille en "rigtig" prostitueret, som tillige
> sætter "kunden" i centrum

Det er der så også nogle enkelte kvinder der gør. Men problemet er jo
nok at mennesker har brug for mere end sex.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-11-04 19:12

> Mænd har nok lidt sværere ved at få øje på lidt støv på en hylde
> f.eks.

Mænd har måske ligefrem generelt lidt sværere ved alting?

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-11-04 19:32

> Mænd har måske ligefrem generelt lidt sværere ved alting?

Jeps. Har du det bedre nu?

--
-Jens B.

Fra : Henning

Dato : 23-11-04 09:23

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Mænd har måske ligefrem generelt lidt sværere ved alting?

Jeg feks. synes at holde huset rent, vaske tøj, lave mad, hente
børn, købe ind etc. etc. er bare så nemt og hjernesløvende at
det hurtigt bliver kedeligt, det meste kan overstås på 2-3 timer
om dagen, hvad hivlen fik vores mødre og mormødre tiden til
at gå med i gamle dage?

Ikke noget at sige til, at kvinder med så lidt udfordring på
hjemmefronten, mister lysten til sex og personlig udvikling,
går i stå og bliver kedelige.

Tilbage til mødre og mor/far-mødre: Da jeg er så gammel,
at jeg kan huske den tid, hvor samfundet på landet nærmest
lignede frilandsmuseet i Sorgenfri, Den Fynske landsby, Den
gamle by i Aarhus, kan jeg fortælle jer, de løb på kaffe-
slabberas hos hinanden i 2-3 timer hver dag og fortalte
deres mænd, HVOR hårdt de havde haft det med at holde
hus, HVOR trætte og ubrændte de var, bla, bla, bla, og bla.
Jeg har mange gange hørt måbende på min mor og mine
kammeraters mødre, der uden at rødme fortalte deres mænd,
hvilken arbejdsbyrde de havde udført den pågældende dag.

Havde de bare 3-4 unger, lavede de stort set intet i daglig
dagen, når de havde lært ungerne op til at klare det hele.

Jeg har edder mame båret mange spande vand fra brønden
in til mor i køkkenet, hentet bjerge af brænde og koks til
komfur og kakkelovne ( hvis jeg da ikke nåede at stikke
af inden hun så mig)

Jeg har hakket og luet roerækker i kilometrvis, stablet
korn i kilometervis af traver, stanget tonvis af hø og kornneg
op på høstvogne, min mor? Tjah hun sørgede så for frokost
og middagsmad, til nød deltog hun et par timer i marken ind
i mellem disse 2 special-opgaver ( mange af nabo konerne
gik ikke med i marken, så min mor var nok lidt atypisk hvad det
angik)

Næh nusle nuslesen, der er intet svært i traditionelt husholdning,
der er bare ingen udfordring i det, derfor er mænd villige til
at overlade de opgaver til de, der har en hjerne der er beregnet
til at køre på tomgang *GGG*

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 23-11-04 10:54

> [...]
> det hurtigt bliver kedeligt, det meste kan overstås på 2-3 timer
> om dagen, hvad hivlen fik vores mødre og mormødre tiden til

Man kan ikke gøre rent i hele hytten, vaske tøj, lave mad, hente børn, købe
ind på to timer. Og hvis man så når det på 2-3 timer, så er man simpelthen
så træt bagefter, at man har brug for at hvile.
I øvrigt er det hårdeste job det at være forælder. At være forælder handler
jo ikke bare om den fysiske omsorg - tøj, madpakker osv - det handler om at
opdrage, trøste, sætte grænser, være nærværende, tage konflikter op osv. Det
er ofte det, der dræner mest og er mest udmattende.

Fra : Paul

Dato : 23-11-04 11:50

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det
> er ofte det, der dræner mest og er mest udmattende.

Nå jeg ser på min bror, hans kone og min lille nevø, så kan jeg godt forstå
de kommer til at bruge meget tid på de "bløde" ting - som at opdrage,
trøste, sætte grænser, være nærværende, tage konflikter op osv. Han er kun 2
år gammel, og han har fået lov til alt han har haft lyst til. Ja, det bliver
hårdt for dem når han bliver større og skal holdes igen. Han skulle have
været holdt i kort snart fra begyndelsen.

Men, det skal jeg naturligvis ikke komme og blande mig i.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 12:26

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message
> [...]
> hårdt for dem når han bliver større og skal holdes igen. Han skulle have
> været holdt i kort snart fra begyndelsen.

Enig!

> Men, det skal jeg naturligvis ikke komme og blande mig i.

Selvfølgeligt skal du det! Hvem skulle ellers? Kender det dog godt fra mig
selv, men... hvor er det trist, at man har denne totale berøringsangst
overfor forældre. Så er man i hvert fald sikker på, at tingenes tilstand
ikke bliver bedre, men det er selvfølgeligt nemmest at vælge "the path of
least resistance".

Fra : Paul

Dato : 23-11-04 13:54

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke bliver bedre, men det er selvfølgeligt nemmest at vælge "the path of

Nej, jeg skal ikke blande mig.
Hvis jeg blander mig, så kan jeg være sikker på at have en
fuldtidsbeskæftigelse med at opdrage både på min bror, svigerinde og min
nevø.
Jeg synes livet skal gå sin gang og de skal tage de udfordringer der dukker
op og klare dem selv.
Men, når jeg har ansvaret for min nevø, så bliver stregen i sandet trukket
hårdt op, og så får han selv lov til at vælge hvilken side af stregen han
synes det kan være bedst for ham at satse på. Han skal vide, at det kan
betale sig på flere måder at holde igen.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Henning

Dato : 28-11-04 12:29

> [...]

> ind på to timer. Og hvis man så når det på 2-3 timer, så er man simpelthen
> så træt bagefter, at man har brug for at hvile.

Nåh ja, mænd er jo oftest fysisk stærkere end kvinder *G*

I dag tager jeg køkkenet, med gulvvask, det tager ½ time,
i morgen tager jeg stuen også en ½ time og så fremdeles
Der er jo ingen der siger at hele hytten skal tages på een gang?
Handle ind tager måske 2 timer og så er det for den næste uges
forbrug. Prioritering af opgaver er alfa og omega

> [...]
> Det
> er ofte det, der dræner mest og er mest udmattende.

Oh my dear *GGG*

Jeg er blevet far 6 gange, så jeg er ikke helt uerfaren i multifamilie
sammenhæng. Så jeg har dæleme taget tørnen med syge børn
og deraf følgende omsorgsdage fri fra arbejde, i nødstilfælde
selv at sygemelde mig for at passe unger med fåresyge etc. etc.
Hvad abgår "opdragelse" så er det nemmest med konsekvens,
et nej er aldrig et måske, men udelukkende et NEJ !
( Det gælder også selv om man fortryder det efter det er udtalt
og måske er pisse uretfærdigt! ) Er sengetid kl. 20.00, er den
det altid og kun i klare undtagelsestilfælde kan der dispenseres
for dette, f. eks. når bedste er på besøg een gang om året.
Kvinder gør ofte børnepasning til noget yderst besværligt og
vanskeligt noget, i grunden er det jo ret nemt

Ud fra mine erfaringer, diskuterede børnene aldrig mine beslutninger
med mig, medens de kunne diskutere i timevis med deres mor om
hendes beslutninger.

Kvinder bruger ofte flex-line-hundesnor-princippet i børne
pasningen, mænd oftest fast line, at den så kan være næsten
uendelig lang, gør ikke noget, for når grænsen er nået, ved
ungerne hvem der træffer beslutningen.

Een af mine knægte var ikke mere end 5-6 år, da han sagde til
sin mor: " Du kan godt droppe alt det manipolerende, pædagogiske
fis, det virker ikke på mig!" ( Jeg var sgu lige ved at brække mig af
grin og måtte skynde mig ud af stuen for ikke at give knægten den
gevinst at opdage, at jeg syntes han havde ret. )

Ikke 2 af ens børn er ens, derfor skal de behandles individuelt
efter deres personlighed og karakter.

MVH
Henning

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-04 14:23

Henning wrote:

> Handle ind tager måske 2 timer og så er det for den næste uges
> forbrug. Prioritering af opgaver er alfa og omega

Hmm jeg har godt nok aldrig brugt så lang tid på at handle ind. Det tager
max en halv time hvis jeg giver mig god tid.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning

Dato : 29-11-04 13:46

"Martin Johansen [6000]" <see.my.website@for.ways.to.contact.me> skrev i en
meddelelse news:41a9d0df$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm jeg har godt nok aldrig brugt så lang tid på at handle ind. Det tager
> max en halv time hvis jeg giver mig god tid.

Så har du ikke handlet ind til en familie på 4-6 personer og slet
ikke på de tider hvor det arbejdende folk har mulighed for at gøre
det *G*

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 23-11-04 18:41

Henning wrote:
> [...]
> det hurtigt bliver kedeligt, det meste kan overstås på 2-3 timer
> om dagen, hvad hivlen fik vores mødre og mormødre tiden til

Tja, dengang gjorde man mange ting selv, som kun de færreste har tid til
idag. Dengang fandtes ikke færdigretter, fast food og færdigpakker, der
bliver til mad efter at blande med lidt vand eller mælk. Dengang bagte man
ofte selv, ligesom man syltede rødbeder, asier, marmelade og meget andet.
Alt sammen noget som tager tid.

> Ikke noget at sige til, at kvinder med så lidt udfordring på
> hjemmefronten, mister lysten til sex og personlig udvikling,
> går i stå og bliver kedelige.

Jeg tror generationen omkring de 50-60 år er mere splittet end jeg selv
føler mig. Min mor gør i hvert fald et ihærdigt forsøg på at leve i begge
tidsaldre. Mad laves ofte fra bunden og der syltes mv. i stor stil. Den
slags kommer jeg aldrig til - det ved jeg med mig selv. Og det er bestemt
ikke noget jeg vil have dårlig samvittighed over. Det er lidt trist at gode,
gamle traditioner går tabt, men sådan er der jo så meget...

> [...]
> i mellem disse 2 special-opgaver ( mange af nabo konerne
> gik ikke med i marken, så min mor var nok lidt atypisk hvad det

Da min baggrund mest har bestået af kvinder der har klaret sig alene, er den
nok en anelse atypisk. Min Bedste var alene, og hendes mor var alene i mange
år. De arbejdede begge udenfor hjemmet. Min morfar døde da min mor var 3, så
mormor klarede gården og ungerne alene.
Det er da lidt sejt gået. Jeg er i hvert fald imponeret og tror ikke at
deres liv har været sus og dus.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 28-11-04 12:41

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gode,
> gamle traditioner går tabt, men sådan er der jo så meget...

Min svigermor laver også mad fra grunden og min kone gjore det,
indtil jeg lærte hende at lave mad på moderne fasong

> [...]
> mormor klarede gården og ungerne alene.
> Det er da lidt sejt gået. Jeg er i hvert fald imponeret og tror ikke at

Det var hårdt at drive et landbrug og som enlig, kunne det være
umenneskelig hårdt, så du har al grund til at være imponeret af dine
formødre, at være ene om alting ER hårdt! Også at være enlig
forælder i nutidens samfund! Faktisk tror jeg at når man i dag
siger enlig, så er det måske i mange tilfælde det samme som at være
ensom, uden et større netværk omkring det at opfostre børn?

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 28-11-04 13:16

Henning wrote:
> [...]
> siger enlig, så er det måske i mange tilfælde det samme som at være
> ensom, uden et større netværk omkring det at opfostre børn?

Sådan kan det let gå. Skilsmisser kan let koste venner og ja selv familien
kan gå lidt i kludder når folk splitter op. Og det er jo netop under og
efter en skilmisse man har ekstra brug for venner og familie.

Dog tror jeg at kvinder er bedre til at danne netværk end mænd er.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-11-04 21:40

> [...]

> det hurtigt bliver kedeligt, det meste kan overstås på 2-3 timer
> om dagen, hvad hivlen fik vores mødre og mormødre tiden til

Jeg er ikke interesseret i hverken min mor eller min mormor.

> [...]
> der er bare ingen udfordring i det, derfor er mænd villige til
> at overlade de opgaver til de, der har en hjerne der er beregnet

Hvis det er så nemt, hvad er det så der gør, at så mange mænd ikke tager
deres del?

Det er værd at tænke over.

Mht. "udfordringer", så har jeg lige modtaget en ganske sigende sms:
"If a woman wants to be a mans equal, she simply lacks ambitions!"

mange hilsner

Fra : Andropov

Dato : 24-11-04 13:03

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message news:<41a3a05c$0$86953

> Jeg er ikke interesseret i hverken min mor eller min mormor.

> Hvis det er så nemt, hvad er det så der gør, at så mange mænd ikke tager
> deres del?
>
> Det er værd at tænke over.

Onsdag 20.00 TV2 "Rent hjem" er der en pige på 25 år som ikke er så
god til at fjerne nullermænd. Hun savner nok en fyr som jeg f.eks. der
er rimelig flittig med støvsugeren. Det er måske egentlig nemmere at
finde en kvinde som er lidt doven med støvsugeren så slipper man da
for at høre brok om rengøring og kan selv sætte rengøringsniveauet.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-04 23:48

> Onsdag 20.00 TV2 "Rent hjem" er der en pige på 25 år som ikke er så
> god til at fjerne nullermænd. Hun savner nok en fyr som jeg f.eks. der
> er rimelig flittig med støvsugeren.

Støvsugeri er da OT i denne ng?

Eller er det et nyt SM- og underkastelses-ritual i stil med gabestok-bondage
og pisk?

Fra : Andropov

Dato : 24-11-04 13:05

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-11-04 13:13

> Mht. "udfordringer", så har jeg lige modtaget en ganske sigende sms:
> "If a woman wants to be a mans equal, she simply lacks ambitions!"

Du har ikke været så heldig med mændene i dit liv?

--
-Jens B.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-11-04 22:42

nusle nuslesen wrote:

> "Henning" <h2m@spamnejtakmadsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

> Hvis det er så nemt, hvad er det så der gør, at så mange mænd ikke tager
> deres del?

Det gør vi da også.

> Det er værd at tænke over.
>
> Mht. "udfordringer", så har jeg lige modtaget en ganske sigende sms:
> "If a woman wants to be a mans equal, she simply lacks ambitions!"

Drøm i bare videre

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-11-04 17:24

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det gør vi da også.

Ikke iflg. statistikkerne. Jeg skrev ikke alle mænd, bare mange.

> Drøm i bare videre

No need

mange hilsner

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-04 23:46

> [...]
>
> Hej,

> Ikke iflg. statistikkerne. Jeg skrev ikke alle mænd, bare mange.

Er der statistik , der siger, at kvinders indsats ved forspil er større end
mænds? Kvinder kan ligge som en fisk på et bræt - eller læse ugeblade mens
manden pukler - og alligevel er manden glad og der opstår graviditet.

> No need

Når den ene part er fra Venus og den anden fra Mars, er ambitionerne
INKOMMENSURABLE STØRRELSER

Udfordringen for kvinder er
"Kvinder vil binde og bindes, mænd vil frigøre og frigøres".
Og de vil og kan skabe nyt liv (og behøvede engang til det formål et
skafferdyr bundet i kort snor).

Kvindens orgasme er fødslen/graviditeten - mandens er sædsprøjt og at kunne
fremprovokere et fyrværkeri af orgasmeskuespil hos herskerinden.

Hvilket jeg er for nøgtern til, så jeg er nok bare misundelig.

Fra : Henning

Dato : 28-11-04 12:52

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@spamnejtakmadsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej

> Jeg er ikke interesseret i hverken min mor eller min mormor.

Skippet hele den pukkelryggede?

> Hvis det er så nemt, hvad er det så der gør, at så mange mænd ikke tager
> deres del?
>
> Det er værd at tænke over.

Jeg har vist nævnt det før: HUN har opdraget ham til ikke at gøre sin del.

> Mht. "udfordringer", så har jeg lige modtaget en ganske sigende sms:
> "If a woman wants to be a mans equal, she simply lacks ambitions!"

Tjah, nogle er ikke kommet længere end til fortidens kønskamp *G*

Kvinder og mænd er ligeværdige, men de er ikke ens og skal heller ikke
være det!

MVH
Henninger

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-11-04 19:27

"Henning" <h2m@fjerntollund.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Skippet hele den pukkelryggede?

Nej, men jeg lever ikke deres liv, og de lever ikke mit.

Forskellen er så stor, at en sammenligning med hvad "de" gjorde eller ikke
gjorde er fuldstændig irrelevant.

> Jeg har vist nævnt det før: HUN har opdraget ham til ikke at gøre sin del.

Pjat, voksne kan ikke tvinges til at ændre personlighed af deres mand/kone.

Hvis en mand/kvinde f.eks. hænger vasketøjet op/skifter olie på bilen, og
konen/manden er utilfreds med måden det er gjort på - så er der andre
muligheder end fremover at hævde at man aldrig vil gøre det mere, da hun/han
måske alligevel "gør det om" eller andet i den dur.

Man kan f.eks. overveje, om der er noget fornuft i mandens/konens påstand.

Hvis der er noget om snakken, kan man finde en anden og evt. mere effektiv
måde at gøre det på (bemærk! det betyder ikke nødvendigvis at det bliver på
hans/hendes måde. Det står jo enhver frit for at udtænke bedre
alternativer).

Eller også kan man hævde, at man har den holdning, at det skal gøres sådan -
og så derfra finde et kompromis (arbejdsfordeling i hjemmet).

Som sagt, der er flere muligheder.

Jeg gad godt se den mand/kvinde på arbejdsmarkedet der straks hans/hendes
chef kritiserede hans/hendes indsats, hævdede at han/hun stadig skulle have
løn, men fremover uden at arbejde for den. Jeg tror, at enhver kan se
tåbeligheden (og sammenligneligheden) i dét.

> Tjah, nogle er ikke kommet længere end til fortidens kønskamp *G*

Nemt udsagn, men ikke nyttigt, og heller ikke korrekt.

> Kvinder og mænd er ligeværdige, men de er ikke ens og skal heller ikke
> være det!

Selvfølgelig skal de ikke være ens - men ligeværdige partnere bør gøre lige
meget for fællesskabet.

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-11-04 19:41

> Selvfølgelig skal de ikke være ens - men ligeværdige partnere bør
> gøre lige meget for fællesskabet.

Er det din egen lille kæphest, du hér rider, eller kan du henvise til et
sted, hvor jeg kan se, at det er en universel lov?

Hvorfor har du hele tiden så travlt med at blande dig i, hvordan mennesker i
parforhold fordeler opgaverne mellem sig? Er du selv i parforhold, siden du
så skråsikkert kan udtale dig om, hvad der er rigtigt og forkert?

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 28-11-04 20:00

Jens Bruun wrote:
> [...]
> mennesker i parforhold fordeler opgaverne mellem sig? Er du selv i
> parforhold, siden du så skråsikkert kan udtale dig om, hvad der er

Man behøver vist ikke være i et parforhold for at kunne udtale sig om hvad
der er mest rimeligt.

Ville du acceptere et forhold, hvor du skal lave alt, og konen hver dag
slænger sig på sofaen med fjernbetjeningen i hånden?

Jeg er helt enig med nusle - man byder som udgangspunkt ind med ligemeget.
Dog er det vigtigt med den fleksibilitet at den ene tager over når den anden
har en travl periode og vise verca.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 28-11-04 21:33

> "nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Er det din egen lille kæphest, du hér rider, eller kan du henvise til et
> sted, hvor jeg kan se, at det er en universel lov?

Spørg dig selv:
Ville du være i et forretningssamarbejde, hvor du investerer mere end du får
i udbytte, mens din partner investerer mindre og får mere i udbytte?

Investeringerne kan så være tid/penge/evner mv.

Det handler ikke så meget om _hvad_ man investerer, det handler om at man
investerer som jævnbyrdige partnere i en større sammenhæng. Selvfølgelig kan
der forekommer ubalancer undervejs, men bundlinjen bør vise at det er et
fælles projekt.

Flere forstår denne mekanisme nu, og det øger væsentligt presset på de som
troede at fidusen var at have en partner der ydede mere end de fik igen - så
de selv kunne få mere end hvad de gav.

Denne type partnere har vanskeligere vilkår nu end for bare 10 år siden. Et
tydeligt symptom herpå er den øgede anvendelse af vold(tægt) overfor svagere
individer, det er den fysiske magtanvendelse på individnuveau der nu spiller
fallit og viser de sidste krampetrækninger (nok strækkende sig over et par
generationer eller tre) - trist at være vidne til, men forståeligt.

Egoets illusoriske magt over andre individer (her i betydningen; partneren i
en afart af tidligere tiders slaverolle som tjenende ånd) er tilsyneladende
forfærdelig at miste.

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-11-04 23:37

> Spørg dig selv:
> Ville du være i et forretningssamarbejde, hvor du investerer mere end
> du får i udbytte, mens din partner investerer mindre og får mere i
> udbytte?

Nej, men nu betragter jeg så heller ikke et parforhold som et
forretningssamarbejde, hvor bundlinien er det vigtigste.

Et parforhold opretholdes af to voksne mennesker, der begge kender
betingelserne. Såfremt der hersker "ubalance" i arbejdsfordelingen, er det
noget, begge parter har valgt. Hvilke motiver, der ligger bag, skal jeg ikke
gøre mig klog på. Jeg skal dog gerne gøre mig klog på, at "frelste" kvinder,
der bruger al deres energi på at måle og veje en overfladisk arbejdsindsats
mht. huslige pligter og deslige, ofte ender som enlige eller som frivillige
martyrer. Ingen af rollerne forekommer særligt flaterende, når baggrunden er
den, du gør dig til talsmand for.

> Selvfølgelig kan der forekommer ubalancer undervejs, men bundlinjen
> bør vise at det er et fælles projekt.

Bundlinien bør vise, at to mennesker i fælleskab har opretholdt et
parforhold i en verden og kultur, der med alle midler forsøger at sætte lus
i skindpelsen. Punktum. Hverken du eller jeg skal stille krav om, hvorledes
kontrakten opfyldes og hvilken fordeling af arbejdsopgaverne, der har været
aftalt - udtalt eller uudtalt. Denne del er verden er fuld af enlige, der
ikke har været i stand til at fungere i et parforhold. Din måde at anskue
tingene på bærer en del af skylden, og ingen har glæde af disse
kalkulationer.

> Flere forstår denne mekanisme nu, og det øger væsentligt presset på
> de som troede at fidusen var at have en partner der ydede mere end de
> fik igen - så de selv kunne få mere end hvad de gav.

Hvad er det, du prøver at sige? At vi er lykkeligere nu, hvor vi måler og
vejer hinandens arbejdsindsats i parforholdet og går fra hinanden, når
bundlinien ikke stemmer? At børnene har bedre af, at forældrene lever
adskilt, fordi bundlinien ikke stemmer? At parforhold er en evig krig mellem
parter, der "ser fidusen" og iøvrigt forsøger at udnytte en partner til at
yde mere, end de selv gør?

Du tager grueligt fejl, og jeg har en idé om, at du inderst inde godt selv
ved det, men døden skal jo selvfølgelig have en årsag.

Flere forstår, at den mekanisme, du snakker så meget om, er et skalkeskjul
for mennesker, der ikke selv har været i stand til at få et parforhold til
at fungere, fordi de gik mere op i den forretningsmæssige bundlinie, end i
at leve sammen med en livspartner med alt hvad det indebærer. Ikke alle
mennesker får et kick af at regne fiduser ud. Nogle har stadig andre
prioriteter her i livet, selvom tidsånden ikke er gunstig med holdninger som
dine.

> [...]
> sidste krampetrækninger (nok strækkende sig over et par generationer
> eller tre) - trist at være vidne til, men forståeligt.

Din påstand har _intet_ hold i virkeligheden. Jeg kunne komme med 10 bedre
begrundelser for den påståede øgede anvendelse af (vold)tægt - en del af
disse ville nok komme i karambolage med dine politisk korrekte holdninger.
Forresten må du meget gerne dokumentere, at der skulle være en øgning i
anvendelsen af vold(tægt) overfor svagere individer.

> Egoets illusoriske magt over andre individer (her i betydningen;
> partneren i en afart af tidligere tiders slaverolle som tjenende ånd)
> er tilsyneladende forfærdelig at miste.

Hmm. Du efterrationaliserer vist bare og lyder ikke rigtig objektiv i dine
vurderinger, og så kan du sådan set pakke det ind i nok så mange fine
formuleringer.

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-11-04 17:40

Hej,

> Denne del er verden er fuld af enlige, der
> ikke har været i stand til at fungere i et parforhold.

Så unuanceret ser jeg det ikke.

> [...]
> disse ville nok komme i karambolage med dine politisk korrekte holdninger.

Hvad er mine politisk korrekte holdninger?

> Forresten må du meget gerne dokumentere, at der skulle være en øgning i
> anvendelsen af vold(tægt) overfor svagere individer.

Internettet er fuld af oplysende muligheder.

Brug evt. søgemaskinerne, statistiske oversigter (f.eks. politiets) eller
hvad du måtte anse for at være pålidelige informationskilder.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 29-11-04 14:43

> [...]
Hej

> Forskellen er så stor, at en sammenligning med hvad "de" gjorde eller ikke

Fortiden har skabt nutiden og er derfor relevant.

> Pjat, voksne kan ikke tvinges til at ændre personlighed af deres
> mand/kone.

Du er vist da ikke rigtig hjemme i hvordan mennesker reagere på indput
fra omverdenen

> Eller også kan man hævde, at man har den holdning, at det skal gøres
> sådan -
> og så derfra finde et kompromis (arbejdsfordeling i hjemmet).
>
> Som sagt, der er flere muligheder.

Nej i et parforhold er der ikke så mange muligheder, hvis det ikke skal
ende i evindelige konflikter om rene baggateller.

> [...]
> løn, men fremover uden at arbejde for den. Jeg tror, at enhver kan se
> tåbeligheden (og sammenligneligheden) i dét.

Et parforhold er ikke et arbejdsgiver/ansat forhold og kan ikke rigtig
sammenlignes, så deri ligger tåbeligheden.

> Selvfølgelig skal de ikke være ens - men ligeværdige partnere bør gøre
> lige
> meget for fællesskabet.

Intet er så dræbende for et forhold som rabiate holdninger, hvor millimeter
demokrati, netop er noget af det værste, for her kommer så diskussionen
om et arbejdes værdi ind i billedet.

Er det af lige værdi, når jeg får ungerne til at lægge sig til at sove på
en ½ time, medens moderen bruger 2 timer på det samme?
Er det af samme værdi, når jeg gør rent på ½ time, medens hun bruger
1 time på samme opgave? Og når jeg så er "færdig" med mine pligter,
er jeg så færdig, eller skal jeg tage del i de ting hun ikke kan få nosset
sig færdig med?

At jeg gør tingene hurtigt og rationelt, får det til at se ud som om, hun
lægger mere arbejde i forholdet end jeg og hun vil uværlig føle jeg gør
mindre end hende, for hun knokler jo mere/længere tid end jeg.

MVH
Henning

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-11-04 21:54

"Henning" <h2m65@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Fortiden har skabt nutiden og er derfor relevant.

Lad mig sige det anderledes.

Din farfar havde sikkert ikke bil, og derfor har han ingen indflydelse haft
på hvordan du kører bil idag.

> Du er vist da ikke rigtig hjemme i hvordan mennesker reagere på indput
> fra omverdenen

Det er så din opfattelse.

> Nej i et parforhold er der ikke så mange muligheder, hvis det ikke skal
> ende i evindelige konflikter om rene baggateller.

Jeg synes det er trist med den indfaldsvinkel til de "udfordringer" et
forhold også rummer, og efter min opfattelse må det føles begrænsende.

Efter min mening er der virkelig mange muligheder, og den der først springer
i øjnene er ikke at fralægge sig ansvar.

> Et parforhold er ikke et arbejdsgiver/ansat forhold og kan ikke rigtig
> sammenlignes, så deri ligger tåbeligheden.

Nej, det er ikke et arbejdsgiver/ansat forhold - det ville sikkert have
været bedre, om jeg havde sammenlignet det med et kollegialt samarbejde.

Det handler nok om ens generelle indstilling til kritik - jeg opfatter langt
det meste kritik positivt, da det ofte er kilden til forbedringer.

> Intet er så dræbende for et forhold som rabiate holdninger, hvor
millimeter
> demokrati, netop er noget af det værste, for her kommer så diskussionen
> om et arbejdes værdi ind i billedet.

Mht. rabiate holdninger, så finder jeg at den mest rabiate holdning er, at
tage så meget anstød af kritik, at man vælger helt at fralægge sig ansvaret
fremover - og da især når man fralægger sig ansvaret for den fortsatte
udvikling af egen personlighed.

Jeg har også skrevet (inden du svarede på dette indlæg):

Fra : Henning

Dato : 10-12-04 16:46

> [...]

> Lad mig sige det anderledes.
>
> Din farfar havde sikkert ikke bil, og derfor har han ingen indflydelse

Min farfar omgikkes motoriserede køretøjer, mest i form af traktorer,
så hans måde at føre et motorkøretøj på, kan have indflydelse på min
måde at køre bil på, men ellers var han en fremragende kusk og kunne
styre et seks-spand, ( det kunne min far nu også ) Så din sammenligning
lige hvad transport angår, kan ikke rigtig bruges *GGG*
Men jeg forstår godt din pointe, men er ikke enig

> [...]
> langt
> det meste kritik positivt, da det ofte er kilden til forbedringer.

For mig er "kritik", et negativt ladet ord, men jeg giver dig alligevel ret
at der findes konstruktiv kritik, der fører til en udvikling, der kan ændre
tingenes tilstand.

> [...]
> ansvaret
> fremover - og da især når man fralægger sig ansvaret for den fortsatte

Når man møder "som at slå i en dyne " så er der kun een vej, det er
at give op og undlade at udføre de opgaver, selv om resultatet så
bliver: " Du tager ikke nok del i opgaverne!" *G*

> Jeg har også skrevet (inden du svarede på dette indlæg):
> "Selvfølgelig kan der forekommer ubalancer undervejs, men bundlinjen bør
> vise at det er et fælles projekt."

Også min mening

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 29-11-04 15:03

Henning skrev:

> [...]

skal
>ende i evindelige konflikter om rene baggateller.

Ja, det er nok det mænd frygter: hysteriske kvinder som kræver
milimeterretfærdighed.

> [...]

gør
>mindre end hende, for hun knokler jo mere/længere tid end jeg.

Min søster har det også med at hente en ting af gangen så måske
kvinder ikke er så rationelle....

Og så snakker de om at mænd ikke kan multitaske :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-11-04 14:21

nusle nuslesen wrote:

> Mænd har måske ligefrem generelt lidt sværere ved alting?

Hvis vi skal derhen så synes jeg faktisk det er lige omvendt....

--
Martin L. Johansen

Fra : Per, Odense

Dato : 17-11-04 16:16

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> wrote in message
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Sparer op.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-04 06:42

"mike" <fyr1976@10hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp
>
> Hvad gør man når man finder ud af at den pige man går og er småforelsket i
> sælger sig selv??

Tager konkurrencen op. Hvis du er rig, gør du som Richard Gere i "Pretty
Girl" og byder højere

I dit tilfælde SKRU HELT OP FOR SEXAPPEALEN og giv hende
ikke-materialistisk indhold i livet. Og bedre narko end alfons-pusherens
hvis hun er til det.

En intelligent mand bebrejder aldrig et medmenneske noget, skrev Nietzsche -
dømmesygens fjende nr 1.(Gud er død, alt er tilladt , lod han en af sine
personer sige, men selv var han mere nuanceret)

"Forskellen mellem at trække på gaden og at være gift er kun kontraktens
varighed og prisens størrelse" Simone de Beauvoir(Sartres kæreste - som
kravlede op i rampelyset via hans berømmelse. Giv og tag er hvad adskiller
mennesket fra dyrene. Og den glade glædespige findes, omend mange vælger
erhvervet pga nød og undertrykkelse, og ifølge dansk forskerbog om
prostitution er det verdens bedste ægteskabscentral - mange bliver gift med
en kunde.
Så /op/ dig!)

Fra : WOSIE

Dato : 25-11-04 17:40