Rammstein: Stein um Stein
Fra : Lasse

Dato : 25-11-04 17:17

Efter at have været til koncert og virkeligt gennemlyttet Stein und Stein,
fik jeg den tanke, at Rammstein eftersom de er fra Østtyskland muligvis
kunne være inspireret af "Olsenbanden ser rødt", hvor Egon bliver muret
inde. Olsenbanden var jo ret store i DDR, men det er måske også lidt for
far fetched.
Under alle omstændigheder en rigtig fed sang ligesom det meste af albummet.
Nogen der har andre tanker omkring Reise Reise.

mvh

Lasse

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-11-04 18:26

Lasse <faraos_cigar@_hotmail.com> wrote in

> [...]
> muligvis kunne være inspireret af "Olsenbanden ser rødt", hvor Egon
> bliver muret inde. Olsenbanden var jo ret store i DDR, men det er

Tror også den er lidt for langt ude - han synger jo "Jede Stein ist eine
Träne", så sangen handler næppe om at han virkelig bygger hende et hus,
nærmere at han terroriserer hende ind i en tilstand hvor hun ikke magter at
slippe væk fra ham.

> Under alle omstændigheder en rigtig fed sang ligesom det meste af
> albummet.

Jeg er helt enig! Synes klart at det er det bedste nummer på skiven.

>Nogen der har andre tanker omkring Reise Reise.

It rules! :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : JJ

Dato : 25-11-04 19:16

> [...]
> Träne", så sangen handler næppe om at han virkelig bygger hende et hus,
> nærmere at han terroriserer hende ind i en tilstand hvor hun ikke magter

Nu må vi ike glemme at rammstein (næsten) altid har mindst to betydninger,
så den åbentlyse er jo nok at han er ved at mure hende inde, i det hus, uden
vinduer og lys, som hun aldrig skal forlade igen...

Men derudover har du ret i den dybere mening, og det er en fed sang/album :)