Att: -V- [Opeth]
Fra : Kong Kent

Dato : 24-11-04 17:57

Hej -V-

Kan huske noget om, at du til Roskilde '03 fortalte vidt og bredt om Opeth.
Nu har jeg endelig fået investeret i den første skive med dem. Det blev
"Still Life", og med 7 numre mistænker jeg den for at være en EP.

Nå, fuck også det. Skal lytte til den i aften og de næste par dage, men er
det den bedste udgivelse, eller hvilke to - tre skiver bør jeg som MINIMUM
investere i, før jeg har et ordentligt repetoire af Opeth i samlingen?

Gider jo ikke prale med at jeg hører Opeth, hvis det er Opeths "Load" jeg
sidder med herhjemme, vel? *GG* Skal også lige have "Master Of Puppets",
"Ride The Lightning" og "...And Justice For All" pladerne med Opeth.

Fortæl venligst hvilke skiver det er!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Dopedog

Dato : 24-11-04 18:06

> [...]
> sidder med herhjemme, vel? *GG* Skal også lige have "Master Of Puppets",
> "Ride The Lightning" og "...And Justice For All" pladerne med Opeth.

Nu er jeg godt nok ikke -V- MEN Blackwater Park SKAL anskaffes hvis du vil
have Opeth's bedste skive IMO

-Ronnie

Fra : allan

Dato : 24-11-04 20:27

On Wed, 24 Nov 2004 18:05:41 +0100, "Dopedog"
<dopedogSLETDETHER@privat.dk> wrote:

>Nu er jeg godt nok ikke -V- MEN Blackwater Park SKAL anskaffes hvis du vil
>have Opeth's bedste skive IMO
>
> -Ronnie

Morningrise er klart den bedste skive.... Blackwater Park og
Deliverance er også rigtig fede....
De 3 album burde stå i enhver samling.....

Fra : -V-

Dato : 24-11-04 23:31

Kong Kent wrote:
>hvilke to - tre skiver bør jeg som MINIMUM investere i, før jeg har et
>ordentligt repetoire af Opeth
> i samlingen?
> Fortæl venligst hvilke skiver det er!

Endnu engang demonstrere du din sublime smag. Det er sagomelme rart at vide,
at jeg ikke har snakket for døve øren.

Min prioriteringsliste er for tiden ca. sådan her:

1) Blackwater Park, gerne udgaven med to bonusnumre.
2) Still Life
3) My Arms, Your Hearse
4) Deliverance
5) Damnation
6) Morningrise
7) Orchid

Ifølge listens indbyggede logik bør du derefter anskaffe dig BP, og MAYH,
men hvis du synes godt om de to bonusnumre på BP ('Still Day Beneath The
Sun' og 'Patterns In The Ivy II'), så bør du også lytte grundigt til
Damnation, som er holdt i samme akustiske stil.

Morningrise og Orchid er mere konventionel blackmetal og ikke helt så
'progget', som deres senere materiale. Jeg holder mest af det nyere, men
each to his own.

Jeg skrev på et tidspunkt en musthear-liste over de forskellige plader -
måske jeg skulle prøve at finde den igen?

I dag er det faktisk 1 år + to dage siden koncerten i Vega!

-V-

-V-

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-11-04 21:42

On Wed, 24 Nov 2004 23:30:45 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>I dag er det faktisk 1 år + to dage siden koncerten i Vega!

Vildt. Det var ellers en fed koncert!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : -V-

Dato : 07-12-04 13:16

Kong Kent wrote:
[Opeth-skiver]