Ellipsetræner
Fra : Kathrine

Dato : 01-12-04 11:28

Er der nogen der har erfaring med disse maskiner?
Tænker på at købe en til hjemmet, men er lidt usikker på, hvad jeg skal
gå efter. De koster jo alt fra 2000 og op efter.
--
Kathrine

Fra : Maria de Francis

Dato : 03-12-04 16:06

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med disse maskiner?
> Tænker på at købe en til hjemmet, men er lidt usikker på, hvad jeg skal
> gå efter. De koster jo alt fra 2000 og op efter.

Jeg har haft en ellipsetræner ca 5 år efterhånden og er stadig glad for den.
Jeg vil tro den kostede omkring 2.500.- kr dengang.
Min hedder Elliptical Exerciser Active men det er ikke så meget navnet det
handler om, for det kan variere. Du skal checke den et sted hvor du kan
prøve den af i butikken og mærke om den er robust og føles god at bruge. Der
er nogle af de store supermarkedskæder, der har nogle ok træningsmaskiner,
men kig markedet ud og prøv dem af i butikken.
Personligt synes jeg den giver mere motion end en kondicykel, så nu hvor
city-cyklen er sat ind for vinteren, er det tid for at bruge
ellipsetræneren, der mere føles som en god løbetur, end en cykeltur.

Mvh
Maria

--
Det er beskæmmende, at vi lever i en tid,
hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.

Fra : Claus

Dato : 10-12-04 22:48

Maria de Francis wrote:

> Jeg har haft en ellipsetræner ca 5 år

Er der nogen der har erfaringer med de modeller de sælger i Harand
nyborg til ca 1500 kr?

Hilsen Claus

Fra : Kathrine

Dato : 11-12-04 10:59

"Claus" Skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med de modeller de sælger i Harand
> nyborg til ca 1500 kr?

Jeg endte med at købe den dyre model fra HN til 1995 kr.
Den er fin og helt ok. Tager et par timer at samle, men så kører den ogå
afsted.
Den har et svinghjul på ca. 6 kilo, hvilket ikke er specielt meget, så
det giver lidt ujævnt tråd ved lav/hård træning.
Og så kunne jeg også godt have brugt en anden form for pulsmåler end dem
i håndtagene. De er for ustabile, når man kører derud af.
Jeg er indtil videre helt vild med min træner og regner med at slide den
op på et par år, og så skal jeg have mig en fin Kettlermodel! Havde jeg
vidst at jeg ville blive SÅ glad for det, så havde jeg investeret i en
dyr model fra starten af.
--
Kathrine

Fra : Maria de Francis

Dato : 11-12-04 11:28

> [...]
> op på et par år, og så skal jeg have mig en fin Kettlermodel! Havde jeg
> vidst at jeg ville blive SÅ glad for det, så havde jeg investeret i en

Jamen tillykke med den så, de er faktisk ret effektive, fordi du bruger hele
kroppen når du træner med den. Det gør jeg ihvertfald. *LOL*
Det er vel også meget godt at gøre sine erfaringer med den mindre kostbare,
for så får du prøvet af om det har interesse overhovedet. Og holder den et
par år, er det under 100.- om måneden du giver ud for en ok
konditionstræning og hvor den nu ellers sætter ind. *S*

Mvh
Maria

Fra : Helle Holm

Dato : 25-12-04 11:40

> [...]
> Tænker på at købe en til hjemmet, men er lidt usikker på, hvad jeg skal
> gå efter. De koster jo alt fra 2000 og op efter.

Hvad er en ellipsetræner??
Jeg har selv tabt mig ca 10 kilo siden sidste jul - bare ved at ændre på
mine spisevaner, men jeg synes ikke det er nok, mangler stadig 25-30 kilo og
hvis jeg skal tabe mig i det tempo er det jo mange års venten endnu....så et
eller andet skal der til.

knus Helle

Fra : Maria de Francis

Dato : 25-12-04 14:29

"Helle Holm" <helle@lisasminde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> hvis jeg skal tabe mig i det tempo er det jo mange års venten endnu....så

Mmmmm....ja, alt er jo relativt, med det tempo er dine "mange års venten
endnu", vel kun 2½-3 år. *S*
Men nu spørger du til hvad ellipsetræneren er. Du kan se et billede af een
på dette link, bare for at få en idé af hvordan den ser ud:

http://www.fitnessbutikken.dk/category.10.article.144

Den fås så i flere udformninger, priser og robustheder.
I Form hjemmesider beskriver den i 5 linjer kort

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=457&a=2054

Mvh Maria