Nybyg af mindre sommerhus, overvejlser ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 22:22

Hej

Jeg er den heldige ejer af en tom sommerhugrund. Det vil sige at banken er
:)

Jeg vil gerne bygge et lille sommerhus, relativt billigt og bruge det en
kort årrække.

Jeg har ingen anelse om mulighederne, andet end at jeg hører godt om
Lettiske/Svenske bjælkehytter, der er overkommelige i pris og kvalitet.

Har en grund på 1200m2. Er der nogen der har erfaringer med nybyg, priser
leverandører mv ? Jeg har ikke mulighed for at deltage selv, andet end
tilsyn i ny og næ.

Mvh
Jakob

Fra : Michael Herløv

Dato : 05-12-04 20:47

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har en grund på 1200m2. Er der nogen der har erfaringer med nybyg, priser
> leverandører mv ? Jeg har ikke mulighed for at deltage selv, andet end

Hej Jakob,

Hvad vil du vide?
Du har sikkert allerede en ide om hvilket hus det skal være udfra grundens
beliggenhed og beskaffenhed.

Lad os evt. få nogle producentnavne på bordet så vi kan komme med vores
erfaringer.

Med venlig hilsen
Danske Besigtigelseskonsulenter ApS

Michael Herløv
70 22 28 82

Fra : .:J:.

Dato : 06-12-04 14:21

> [...]
> beliggenhed og beskaffenhed.
>
> Lad os evt. få nogle producentnavne på bordet så vi kan komme med vores

Har ingen anelse om leverandører. Min overvejelse går på;

Hvor stort skal huset være. Skal det være et skur så næste generation/købere
kan bygge deres eget, eller et relativt billigt men alligevel et hus.
Havde en forestilling om 70m2. Pris omkring 3-400.000

Hvilken type hus, tja, bjælkehytter er bililge har jeg hørt.

Ellers, så er jeg som sagt kun i overvejelserne

/Jakob

Fra : Michael Herløv

Dato : 07-12-04 00:19

".:J:." <MONKEYselskab@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilken type hus, tja, bjælkehytter er bililge har jeg hørt.
>
> Ellers, så er jeg som sagt kun i overvejelserne

Jeg har lige nærlæst dit spørgsmål igen og kan se at du vil sælge efter en
kort årrække.

1. Skur - mange købere bliver skræmt væk hvis du vælger et skur. De kan ikke
se deres
færdige drømmehus når skuret står der. Så vil det være bedre at sælge dem en
tom grund.

2. Færdigt hus - nok her der er allerflest købere. Kig først på nabogrundene
og se hvad der
er kotume i området. Er det et gammelt sommerhusområde hvor
randbeplantningen er høj og
der er mange træer er bjælkehuse et oplagt valg.

Prøv evt. at kigge på http://www.esthuset.dk/ jeg kender ikke noget til
huset udover at jeg har læst
deres materiale og jeg synes godt om deres dobbelte bjælkevæg, så der kan
isoleres.
De er også i den billige ende. Jeg ved ikke om det er fordi kvaliteten er
derefter eller om det er fordi
træ er så ufatteligt billigt i Estland og arbejdslønnen ligeså.

Vil du poste din beslutning her når du kommer så langt?

Med venlig hilsen
Danske Besigtigelseskonsulenter ApS

Michael Herløv
www.dbk-aps.dk
70 22 28 82

Fra : .:J:.

Dato : 07-12-04 14:40

> [...]
> træ er så ufatteligt billigt i Estland og arbejdslønnen ligeså.
>
> Vil du poste din beslutning her når du kommer så langt?

Hej

Tror desværre ikke jeg har råd til at have huset evigt, men vil da bruge det
nogle år inden.

Ser lige på dit link. Har du nogen anelse om hvad man skal regne med i
omkostninger, hvis eks huset er sat til 200.000 ?

Mvh
Jakob

Fra : Michael Herløv

Dato : 07-12-04 16:11

> [...]
>
> Ser lige på dit link. Har du nogen anelse om hvad man skal regne med i
> omkostninger, hvis eks huset er sat til 200.000 ?

Det kan laves for 150.000 incl. fundament, men uden tilslutning til vand og
el.
Jo mere du selv er med jo mere kan spares. Må man spørge hvor grunden
ligger?
Der er jo forskel på håndværkerpriserne rundt i landet.

mvh
Michael

Fra : .:J:.

Dato : 13-12-04 14:53

> [...]
> ligger?
> Der er jo forskel på håndværkerpriserne rundt i landet.

150k er billigt. Har ingen intentioner om at bygge selv, desværre. Ikke tid.

Grunden ligger i Liseleje, et ok sted. Kunne være rart med et sommerhus
nogle år.

150.000 inkl det hele, så skal man vist ud at lede efter tilbud ?

Jakob

Fra : Michael Herløv

Dato : 13-12-04 17:27

> [...]
> nogle år.
>
> 150.000 inkl det hele, så skal man vist ud at lede efter tilbud ?

Hej Jakob,
Jeg har en artikel til dig vedrørende Est-huset.
Jeg kan sende den på Mail hvis du er interesseret?
Giv et svar på min mail info@dbk-aps.dk

Det er ikke umuligt at finde nogle gode og samtidig billige håndværkere.
Men for at holde prisen nede og kvaliteten oppe kræver det en rigtig god
styring.

Med venlig hilsen
Michael Herløv