Hulmursisolering?
Fra : Jan

Dato : 30-11-04 21:25

Hej

Jeg er kommet meget billigt til en masse små flamingokugler/granulat.
Men kan jeg overhovedet bruge dette til at isolere min hulmur med ?
Jeg tænker på at det er vel brandfarligt som bare fa....
Er det overhovedet lovligt ?
Håber I kan hjælpe !

Venligst

Jan

Fra : Jørn Vind

Dato : 30-11-04 21:49

Der er firmaer som lever af at puste dette ind i hulmure - så mon ikke det
er lovligt ? Ellers havde firmaet nok ikke eksisteret i 20 - 25 år.

Problemet med den slags er, når man skal have en ny dør eller vinduer i, så
er det svært at styre - det løber simpelthen ud hvor der er mulighed for
det.

Men isoleringsevnen er der ikke noget i vejen med.

Mvh

Jørn Vind

Fra : MTI

Dato : 01-12-04 16:19

Hej Jan.

Det er fuldt lovligt at blæse Flaminco-kugler i hulmuren, men det er også
fuldkommen rigtigt, at hvis du skal have lavet et hul i muren eller
skiftet en dør, så VÆLTER kuglerne ud.
Isoleringsevnen er fuldt på højde med mineraluld.

Hvis du bor øst for Storebælt, kan du kontakte mig, så kan jeg godt blæse
dem ind.

Med venlig hilsen

Klaus-E.

Midtsjællands Total Isolering

www. mti-stevns.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-12-04 18:31

"MTI" <mti@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Isoleringsevnen er fuldt på højde med mineraluld.
>
> Hvis du bor øst for Storebælt, kan du kontakte mig, så kan jeg godt blæse

Du er vel med på, at det ikke længere er færgerne, der sørger for
transporten over Storebælt

mvh
Preben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-12-04 21:59

Preben Andersen wrote:

> Du er vel med på, at det ikke længere er færgerne, der sørger for
> transporten over Storebælt

Men prisen for at krydse bæltet med bil er stadig en horribel toldbarriere,
som deler landet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Leonard

Dato : 01-12-04 22:24

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Men prisen for at krydse bæltet med bil er stadig en horribel toldbarriere,
>som deler landet.

Mest den ene vej.
Sjællænderne har stadig meget svært ved at komme over vandet.
Det ser dog ikke ud til at være noget problem for jyske håndværkere at
køre østover hver mandag morgen ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 23:56

Den Wed, 01 Dec 2004 22:24:04 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
skrev:

>Mest den ene vej.
>Sjællænderne har stadig meget svært ved at komme over vandet.
>Det ser dog ikke ud til at være noget problem for jyske håndværkere at
>køre østover hver mandag morgen ...

Det hjælper nok også lidt at de får tilskud til 'udearbejde'

--
Jens OZ2JP callto://jensep

I didn't *steal* your girlfriend. I just *borrowed* her for a night!

Fra : Leonard

Dato : 02-12-04 10:46

Jens Petersen wrote:

>Det hjælper nok også lidt at de får tilskud til 'udearbejde'

Det tilskud virker vel begge veje?
- hvis en sjællænder tager til Jylland og arbejder der hele ugen opnås
vel de samme fordele.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 13:59

> Det tilskud virker vel begge veje?
> - hvis en sjællænder tager til Jylland og arbejder der hele ugen opnås
> vel de samme fordele.

Han skal bare være ude mere end 24 timer for at der er noget at hente...

/A

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 15:05

Leonard wrote:

> Det tilskud virker vel begge veje?
> - hvis en sjællænder tager til Jylland og arbejder der hele ugen opnås
> vel de samme fordele.

Men der er forskel på timelønnen på Sjælland og i Jylland. En sjællænder,
der kører til Jylland og arbejder, får derfor mindre udbetalt pr. time end
en jyde, der kører til Køwenhavnstrup. Forskellen kan nemt betale
bropengene.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 16:37

Den Thu, 02 Dec 2004 10:45:34 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
skrev:

>Det tilskud virker vel begge veje?
>- hvis en sjællænder tager til Jylland og arbejder der hele ugen opnås
>vel de samme fordele.

En anden ting er vel også at det er herovre der er noget at lave.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Gossip is when you hear something you like about someone you don't.

Fra : anders majland

Dato : 02-12-04 19:22

> En anden ting er vel også at det er herovre der er noget at lave.
Ja for vi jyder laver jo det hele selv ... Såen næsten da

(Jeg er btw også "arbejdsramt" i kbh, men bor i det midtjyske - Det giver en
del spild på transport men man får meget mere hus for pengene)

/A

Fra : anders majland

Dato : 01-12-04 21:46

> Du er vel med på, at det ikke længere er færgerne, der sørger for
> transporten over Storebælt

Men har du checket bro priserne fornyligt ?
Det er ikkefrem gratis at tage en retur i en kassevogn med hænger (hvad jeg
antager vil være et passende køretøj til sådan en opgave)

/A

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-12-04 08:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41ae33c0$0$66406$14726298@news.sunsite.dk...

> Men har du checket bro priserne fornyligt ?
> Det er ikkefrem gratis at tage en retur i en kassevogn med hænger (hvad
jeg
> antager vil være et passende køretøj til sådan en opgave)

Hvor meget kan sådan et blæsearrangement fylde? Kuglerne havde han jo selv,
så mon ikke det kan klares uden hænger.

mvh
Preben

Fra : MTI

Dato : 02-12-04 21:57

Jeg troede ikke at det handlede om bropriser, men til orientering så vejer
min blæser altså 800 kg og står på en trailer.
Forøvrigt er det ingen grund til at tage over Storebælt for at arbejde, jeg
har rigeligt her i Østdanmark.

Mvh.

K-E. Jensen
MTI

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 19:53

Har du en god ide til hvordan jeg skal få fjernet og stoppet de
flamingokugler der nu ligger i et par af mine ventilationsriste til min
krybekælder?

Huset er nyfilset så noget med at bore huller i facaden er ikke så fedt

MVH

Bo

Fra : Jan

Dato : 01-12-04 22:35

"MTI" <mti@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Isoleringsevnen er fuldt på højde med mineraluld.
>
> Hvis du bor øst for Storebælt, kan du kontakte mig, så kan jeg godt blæse

Hej Igen

Og mange tak for svarene.
Jeg bor på fyn og dermed vest for storebælt. Og ja, storebæltspriserne er
alt for høje efter min mening.

Jeg tror jeg har en ide til at blæse kuglerne ind selv:

En gammel nilfisk der kan blæse, slangen i en sort affaldssæk fyldt med
kugler.
Derefter klippe et hjørne af sækken. Lidt ligesom bagerens bollesprøjte.
Et tip jeg engang for længe siden har hørt, men aldrig prøvet.
Men mon ikke det dur ?

--
Venligst

Jan

Fra : H.S.

Dato : 02-12-04 15:35

> [...]
> Derefter klippe et hjørne af sækken. Lidt ligesom bagerens bollesprøjte.
> Et tip jeg engang for længe siden har hørt, men aldrig prøvet.

Jeg går selv og 'tænker' på at lave lidt 'efterisolering' selv - det er mest
vores badeværelses væg som bliver meget kold. - hvis du får success med dit
project - må du da gerne give lyd fra dig.

Er der evt andre ideer til hvordan man kan 'putte' disse flamingo kuler ind
i væggen ?

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-12-04 17:14

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da gerne give lyd fra dig.
>
> Er der evt andre ideer til hvordan man kan 'putte' disse

Vi bruger en gammel korntørreventilator, hvorpå der er lavet en tragt til en
slange både ved indsugning og udblæsning.

- Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 00:28

Hej Jan

Så lige dit indlæg fra november måned om flamingogranulat i hulmuren og vil
gerne bidrage med et godt råd.

Fyld du blot flamingogranulat i muren.
Er det flamingokugler er det rigtigt de nemt triller ud og tømmer hulmuren
hvis du laver hul på muren, mens granulat højst laver en lille bunke i
hullet. Skal du lave større huller, f.eks. når du skal skifte et vindue
borer du nogle huller i fugerne ca. 5 cm. fra kanten af vinduet, går ned i
byggemarkedet og køber en bøtte PU-skum til 30 kr. og sprøjter en lille klat
ind i hvert hul - vupti så står din granulat lige så fint.

Vil anbefale dig at få hjælp til at blæse flamingoen ind fra nogen som har
erfaring med det, da du ellers nemt risikerer du ikke får det fordelt
ordenligt eksempelvis under vinduer mv.

Vi har brugt flamingogranulat i mere end 25 år og vores erfaring er, at det
er det absolut bedste produkt i hulmuren af mange gode grunde som du kan
læse mere om på vores hjemmeside.

Held og lykke med det.

Susanne Skaksen Kristensen/
Michael Rasmussen