Radiator ventil der ikke lukker
Fra : Thïngmand

Dato : 29-11-04 21:55

Jeg har monteret en ny radiator med tilhørende Grundfoss RA-plus termostat
og ventil - problemet er at den varmer på fuld kanld hele tiden. Jeg har
prøvet at sætte den grå plastic prop på der fulgte med ventilen og skruet
den helt i bund. alligevel bliver den ved med at varme (dog ikke for fuld
tryk) Jeg har endda prøvet at sætte en klemtang på ventilen for at holde
palen helt i bind, men der er stadig hul. Jeg kan godt bevæge palen ved at
trykke på den.

Kan jeg have gjort noget galt eller er den simpelthen i stykker? Jeg vil jo
gerne undgå at skulle tappe hele anlægget for at skifte den ;-(

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 23:02

Hej

Det er vel en Danfoss termostat ?
Vender den korrekt ? Den skal sidde i fremløbet. Og der er en pil på siden
af ventilen som skal pege ind mod radiatoren.
Hvis dette er opfyldt burde den virke.

Mvh

Bjarne Rimdal

Fra : Thïngmand

Dato : 01-12-04 13:30

Ja, det er en helt ny Danfoss - og den sidder korrekt. Alligevel lukker den
varmt vand ind, selvom palen er helt i bund ;-(

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Calle.

Dato : 01-12-04 18:05

Thïngmand wrote:
> Ja, det er en helt ny Danfoss - og den sidder korrekt. Alligevel
> lukker den varmt vand ind, selvom palen er helt i bund ;-(

er den også vendt rigtigt (pil i huset)
--
Calle.

Fra : Thïngmand

Dato : 02-12-04 14:09

Ja pilen peger i hvert fald mod radiatoren! Jeg får en ny hjem i morgen, så
må jeg prøve at teste den. Kan jeg ikke teste den nye ved at sætte en slange
på og med palen helt i bund skulle den vel gerne holde tæt? Det har jeg i
hvert fald prøvet med en gammel ventil jeg havde liggende og den holdt
tæt...

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Calle.

Dato : 02-12-04 15:15

Thïngmand wrote:
> [...]
> at sætte en slange på og med palen helt i bund skulle den vel gerne
> holde tæt? Det har jeg i hvert fald prøvet med en gammel ventil jeg

Ja det burde den gøre
--
Calle.

Fra : Dorthe

Dato : 02-12-04 17:41

der sidder en spånd fra gevindet i pakningen i ventilen
så af med vandet
skil termostaten ad , altså skrug hele "tappen" der sidder inde i
følere den tager man gode gamle papegøje og vuptig har man selve
pakning fri og der sider med 98 % en stykke gevind spån .men hvis
du får en ny ventil i morgen ville jeg vente for der er nok
sikker at garentien er væk på ventilen når der er tegn på at den
har værert skilt af
mvh brian

Fra : Thïngmand

Dato : 03-12-04 09:48

Ok, tak - den er god at huske til en anden gang!

--
Thïngmand

Fra : Thïngmand

Dato : 04-12-04 19:05

Jeg fik den nye ventil og nu virker det!

--
Thïngmand