Reparation af mærker i trægulv
Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 29-11-04 19:13

Hej Gruppe

Vi er fornyligt flyttet i en dejlig nyopført lejlighed med lakeret
fyrretræsgulv. Det er superflot, men som vi nu har opdaget *meget sart*.
Allerede efter en måned i lejligheden har vi fået sat en lang række grimme
trykmærker i gulvet

Er der nogen måde at reparere sådanne mærker ? Har søgt på nettet og læst
noget om at man kan få gulvet "til at rejse sig igen" - men kan ikke finde
"opskriften".

Håber meget at i har nogle gode råd
--
En (ellers normal) glad Henrik Jensen i en ny og dejlig lejlighed

Fra : Peter Mejer

Dato : 29-11-04 19:24

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber meget at i har nogle gode råd
> --
> En (ellers normal) glad Henrik Jensen i en ny og dejlig lejlighed

Hej,

Du kan prøve at komme vand på, og så tørre det med en føntørrer. - Men det
kræver jo nok at lakken er fjernet.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 29-11-04 21:30

Kogende vand.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 29-11-04 22:59

Thomas Strandvig wrote:
> Kogende vand.

Virker det også på lakerede gulve ? Vil varmen ikke ødelægge lakken (gøre
den mat) ?

/Henrik

Fra : TG4600

Dato : 30-11-04 07:37

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk.nospam> wrote in message

> Virker det også på lakerede gulve ? Vil varmen ikke ødelægge lakken (gøre
> den mat) ?
>
> /Henrik

Nej det virker ikke (særligt godt) på lakerede gulve, men på
olie/sæbe/ludbehandlede gulve virker tricket fint. Jeg ville af samme årsag
ikke vælge at lakere et blødt gulv, som fyrretræ.

/TG

Fra : Peter Sindrup

Dato : 30-11-04 17:17

> [...]
> Allerede efter en måned i lejligheden har vi fået sat en lang række grimme

Fyrretræsgulve *får* mærker - det er ikke til at undgå, da fyrretræ er noget
af det blødeste træ der findes - og da i hvert fald den blødeste træsort der
anvendes til gulve.

Peter