Tænd/sluk sensor til lyskæde ??
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 19:07

Hej

Har overvejet at sætte en lyskæde op i min indkørsel med en tænd/sluk
sensor.

Mit spørgsmål er om der overhovedet kan anvendes en lyskæde på sådan én ?
Der står at lavenergi samt lysstofrør ikke bør anvendes på den sensor.

Og; når der nu er en lyskæde, er det så tilladt at sætte den op selv ?

Mv
Jakob

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-11-04 19:49

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der står at lavenergi samt lysstofrør ikke bør anvendes på den sensor.
>
> Og; når der nu er en lyskæde, er det så tilladt at sætte den op selv ?

Jeg går ud fra det er en sensor der registrere om det er blevet mørkt/lyst?
Var en bedre løsning så ikke et tænd/sluk ur til 29.95 i jernogfisk?

Stef

Fra : David

Dato : 28-11-04 19:50

Husk på at tænd/sluk ure og censorer også bruger strøm. F.eks. bruger en
standard bevægelses censor (Sådan en hvis klos man ofte kan købe for omkring
100kr.) 6W hvilket man kan få en del lys for med en energispare pære.
Jeg kender ikke strømforbruget på et tænd/sluk ur, det kan selvfølgelig
laves så det næsten ikke bruger strøm. Der findes også bevægelses censorre
som næster ikke bruger strøm.

/David

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cod64s$2o4c$1@news.cybercity.dk...

Fra : .:J:.

Dato : 29-11-04 10:43

"David" <Davidp@SLETofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laves så det næsten ikke bruger strøm. Der findes også bevægelses censorre

Det er selvfølgelig en overvejelse. Så kan jeg jo bare lade kæden være tændt
når det er mørkt, og glemme alt om en fancy sensor (har både sensor og
timer)

Fra : .:J:.

Dato : 29-11-04 10:41

> Jeg går ud fra det er en sensor der registrere om det er blevet
> mørkt/lyst?
> Var en bedre løsning så ikke et tænd/sluk ur til 29.95 i jernogfisk?
>
> Stef

Ja, mørkt/lyst sensor er det.

Timer (tænd/sluk-ur) har jeg. Årsagen til at jeg vil anvende sensor, er at
jeg også mangler lys i indkørsel. Derfor kunne jeg slå to fluer med et smæk.
Indkørslen ser jeg heller ikke på inde fra huset, så vil belysningen kun
være for dem der går/ser ind ad indkørslen, og nu er det ikke en imponator
effekt jeg søger :)

Men, timer er da værd en overvejelse da det er betydelig lettere at montere.

Det skal nok køre december, januar og måske februar.

Jakob