? Er der en sang der hedder "I wanna live ~
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-05-01 14:23

Er der en sang der hedder "I wanna live my life fandango", eller
starter med den linie?

Hvis den ikke hedder dette, hvad er det så den hedder?

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : bonfils

Dato : 18-05-01 18:46

"Poul Erik Lindaa" <pe.lindaa@aof.dk> wrote in message
> Er der en sang der hedder "I wanna live my life fandango", eller
> starter med den linie?
>
> Hvis den ikke hedder dette, hvad er det så den hedder?

Hvis den starter med "We skipped the light fandango", ku' det være "A
lighter shade of pale" med Procol Harum (eller Annie Lennox eller...)

--

bonfils
http://bonfils.com

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-05-01 01:18

On Fri, 18 May 2001 19:45:43 +0200, "bonfils"
<mail@bonfils.my.underwear.com> wrote:

>Hvis den starter med "We skipped the light fandango", ku' det være "A
>lighter shade of pale" med Procol Harum (eller Annie Lennox eller...)

Jeps, det var den. Prøv at høre den, og hør så den irske Melodi Grand
Prix sang.

Det er vist mere end inspiration, der er lånt derfra.

Poul Erik

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 19-05-01 06:20

> Hvis den starter med "We skipped the light fandango", ku' det være "A
> lighter shade of pale" med Procol Harum (eller Annie Lennox eller...)

den hedder altså "A whiter shade of pale"

WE SKIPPED THE LIGHT FANDANGO
AND TURNED CARTWHEELS 'CROSS THE FLOOR
I WAS FEELIN' KINDA SEASICK
BUT THE CROWD CALLED OUT FOR MORE

THE ROOM WAS HUMMIN' HARDER
AS THE CEILIN' FLEW AWAY
WHEN WE CALLED OUT FOR ANOTHER DRINK
THE WAITER BROUGHT A TRAY, AND SO IT

WAS LATER, AS THE MILLER TOLD HIS TALE
THAT HER FACE AT FIRST JUST GHOSTLY TURNED A
WHITER SHADE OF PALE

SHE SAID THERE WAS NO REASON
AND THE TRUTH IS PLAIN TO SEE
BUT I WONDERED THROUGH MY PLAYING CARDS
WOULD NOT LET HER BE

ONE OF SIXTEEN VESTEL VIRGINS
WHO WERE LEAVING FOR THE COAST
AND ALTHOUGH MY EYES WERE OPEN
THEY MIGHT JUST AS WELL HAVE BIN'
CLOSED, AND SO IT

WAS LATER, AS THE MILLER TOLD HIS TALE
THAT HER FACE AT FIRST JUST GHOSTLY TURNED A
WHITER SHADE OF PALE

---
Søren og Anette
info@flyinghotdogs.dk

Fra : Michael Hjorth

Dato : 20-05-01 22:37

Poul Erik Lindaa wrote:

> Er der en sang der hedder "I wanna live my life fandango", eller
> starter med den linie?
>
> Hvis den ikke hedder dette, hvad er det så den hedder?

Var det ikke ABBA ??
Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Michael.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-01 23:24

On Sun, 20 May 2001 23:36:34 +0200, Michael Hjorth
<michael_hjorth@my-deja.com> wrote:

>Var det ikke ABBA ??

Nej, det var Procol Harum

>Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

A lighter shade of pale

>Michael.

Poul Erik

Fra : kautaq

Dato : 21-05-01 00:07

Poul Erik Lindaa wrote:

> Nej, det var Procol Harum

> A lighter shade of pale

Hvorfor læser du ikke hvad andre skriver?
Både titel og hele teksten blev postet her for lidt
mere end et døgn siden. (af en flyvende varm hund

A whiter shade of pale. Procol Harum (1967)
Tekst: Keith Reid
Musik: Gary Brooker

Mvh. fra en stor Procol Harum fan.

PS: Efter min mening er Grand Hotel (73) det bedste album
Procol Harum har udgivet. Men det er ikke en plade
man sætter på til en fest, det er alt for tungt og
anstrengende - lidt ligesom Sgt. Peppers, The Lamb
lies down on Broadway, A night at the opera, Aqualong
og Starless and bible black.

- Og den slags mesterværker fra 70'erne. (og 67)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Peter G.

Dato : 21-05-01 09:46

"Michael Hjorth" <michael_hjorth@my-deja.com> wrote in message

> Var det ikke ABBA ??
> Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

ABBA's sang hedder Fernando. Og jeg tror det blev opklaret at der var tale
om "A Whiter Shade Of Pale" med Procol Harum.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"When The Bad Moon In Your Heart Sings,

Fra : Michael Hjorth

Dato : 21-05-01 23:35

Peter G. wrote:

> "Michael Hjorth" <michael_hjorth@my-deja.com> wrote in message

> ABBA's sang hedder Fernando. Og jeg tror det blev opklaret at der var tale
> om "A Whiter Shade Of Pale" med Procol Harum.

Ja det er rigtigt, undskyld jeg fik blandet tingene sammen, men det
mindede da lidt om det...

Michael.

Fra : Peter G.

Dato : 22-05-01 10:54

> Ja det er rigtigt, undskyld jeg fik blandet tingene sammen, men det
> mindede da lidt om det...

Jamen, fejlagtiger svar tolereres simpelthen ikke her i gruppen. Nu bliver
vi nød til at skillinge sammen til at få Jørgen De Mylius til at komme ud og
holde foredrag hos dig om forskelle og ligheder mellem Procol Harum og ABBA.

(Sorry hvis det lød som om jeg bed af dig i mit forrige indlæg)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Nobody Moves, Nobody Get Hurt...

Fra : Michael Hjorth

Dato : 25-05-01 10:49

Peter G. wrote:

> [...]
> holde foredrag hos dig om forskelle og ligheder mellem Procol Harum og ABBA.

Tjaa... Det kan være svært at huske tilbage til 70'erne.
Jeg hørte meget af den såkaldte symfoniske rock dengang, som f.eks.
Procol Harum, Genesis, Yes osv. osv. Det er jeg nu stort set vokset fra,
jeg vil nu meget hellere have noget blues og bluesinspireret rock (back
to the roots, eh?), eller Niel Young og hans totalt uortodokse måde at
angribe country-musikken på. Det sker stadig at jeg tager en af de gamle
LP'er ned af hylden og støver den af for et genhør, men det er nu ikke
så ofte mere. Jeg vil dog mene at netop Procol Harum overlever tidens
tand bedre end f.eks. Genesis.

> (Sorry hvis det lød som om jeg bed af dig i mit forrige indlæg)

Jeg overlever
Jeg har vist også begået helligbrøde sådan at blande ABBA ind i en tråd
om Procol Harum.

Michael.

Fra : Lise Mølbæk

Dato : 21-05-01 21:06

Det er gruppen "Procul Harum" der i slutningen af 60 'erne sang "A whiter
shade of pale"
den starter ihvertfal med orgel og så linien..."I skip my life fandango.."

Poul Erik Lindaa <pe.lindaa@aof.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mc8agt864ams166b791inpujhqe26pvdhl@4ax.com...

---